قسمت های دیدنی کلیسای جامع فلورانس (قسمت 1)

قسمت های دیدنی کلیسای جامع فلورانس (قسمت 1)

تور ایتالیا

کلیسای جامع فلورانس

قسمت های دیدنی کلیسای جامع فلورانس:

(قسمت 1)

ساختمان اصلی کلیسای جامع فلورانس:

این بنا 153 متر طول و 90 متر عرض دارد. وارد این ساختمان که شوید در نگاه اول ساخت ظریف و هنرمندانه آن نظرتان را جلب خواهد کرد. تمام اجزای این ساختمان خیلی ماهرانه و حساب طراحی شده است، نمای خارجی و داخلی آن شامل ریزه کاری های بسیاری می شود؛ ولی این ریزه کاری ها نگاه بیننده را خسته نمی کنند و از دیدنش لذت خواهید برد. در واقع نمای این ساختمان همچون تابلوی نقاشی است که دوست دارید تا مدت ها تماشایش کنید و ریزه کاری هایش را از نظر بگذرانید.

ساختمان با یک درِ اصلی و دو درِ فرعی کامل می شود. در اصلی بسیار باشکوه و بزرگ است و ابهت ساختمان را به خوبی به رخ بیننده می کشد. تصویری که از این بخش می بینید در قرن پانزدهم در نوع خود منحصر به فرد بود و حالا نیز جزو 20 نمای شگفت انگیز کلیساهای دنیاست.

اگر به دیدن کلیسا بروید می بینید خیلی از جوانان شهر مقابل درب بزرگ کلیسا نشسته اند و اینجا تبدیل به پاتوقی برای جوانان شده. پا به ساختمان اصلی که بگذارید صحنه ای فوق العاده مجذوبتان خواهد کرد. داخل ساختمان کاملا عاری از تجملات بیرونی اش است. دیوارهای داخل تماما سفید هستند و با ارتفاع زیاد خود فضایی پاک و روحانی را تداعی می کنند. از راهروهای طویل را که پشت سر بگذارید به بخش اصلی این سالن یعنی محراب می رسید. جایی مناسب برای راز و نیاز پیروان مسیحیت. در این تالار چند نیمکت وجود دارد که بازدیدکننده ها می توانند از آن ها برای دیدن زیبایی های بنا استفاده کنند یا همراه سایر مسیحیان در مراسم عبادت و دعا شرکت کنند.

ساعت بازدید: از ساعت ۱۰تا ۱۶:۳۰عصر.

گنبد کلیسای جامع فلورانس:

می دانیم که برونلسکی تلاش های فراوانی جهت ساخت گنبد بزرگ کلیسای جامع فلورانس انجام داده؛ ولی چنانچه از نزدیک این بخش را ببینید تصوراتتان تغییر خواهد کرد و میفهمید که او تمام وقت خود را صرف خلق اینجا کرده و شاهکاری بی نظیر آفریده، یک گنبد بسیار بزرگ با قطر 45.5 متر و ارتفاع 114 متر.

یکی از جذابیت های این بخش سکوی بازدید آن است. هشت پنجره دایره ای در هر ضلع گنبد وجود دارد و بر بالای آن ها نمای آجری ظاهری زیبا به پنجره ها داده اند. در واقع این نما بزرگی گنبد را بیشتر به رخ بیننده می کشد. در بالاترین بخش این گنبد، یک سکوست که امکان دیدن مناظر اطراف را به تماشاچی می دهد. از بالای گنبد می توانید بناهای قدیمی و شیروانی های قرمز و نارنجی رنگ فلورانس را ببینید. 

برای رسیدن به بالا لازم  است راه پله ای باریک را طی کنید پس چنانچه از حضور در مکان های تنگ و تاریک می ترسید توصیه نمی کنیم بخش گنبد کلیسای جامع فلورانس را ببینید. در ضمن بخاطر شرایط خاص بنا و ارزش بالای آن، هرکسی اجازه بالا رفتن از این راه پله را ندارد و باید دلیل خوبی برای بازدید از این بخش داشته باشید.

ساعت بازدید:

از ساعت ۸:۳۰صبح تا ۱۹عصر.

قسمت های دیدنی کلیسای جامع فلورانس (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Apr 21Rating: 3.0قسمت های دیدنی کلیسای جامع فلورانس قسمت اولاگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد اول تور تور ایتالیا و بازدید از جاذبه های معروف این کشور است. 

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد اول تور تور ایتالیا و بازدید از جاذبه های معروف این کشور است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی