فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد

فرودگاه هاشمی نژاد مشهد

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد

   فرودگاه شهید هاشمی‌ نژاد مشهد یکی از فرودگاهی بین‌المللی ایران است که در زمینی به مساحت ۵۴۰ هکتار در قسمت جنوب شرقی شهر مشهد واقع شده است که دو باند موازی با ظرفیت پذیرش کلیهٔ هواپیماها تا ردهٔ بویینگ ۷۴۷ را دارد. این فرودگاه در سال ۱۳۳۰ خورشیدی تحت عنوان فرودگاه مشهد احداث گردید. در سال ۱۳۴۶ باند فرودگاه از جنس بتن ساخته شده و توسط پایگاه پدافند نیروی هوائی مورد بهره‌ برداری قرار گرفت که روزانه یک پرواز از نوع DC3 در مسیر تهران - مشهد و پروازهای آموزشی و ایرتاکسی علاوه بر پروازهای نظامی از آن استفاده می‌کردند.
   با افزایش پروازها و ورود هواپیماهای DC8 و متعاقباً هواپیماهای بوئینگ ۷۰۷، ۷۲۷ و ۷۳۷ و ایرباس، در سال ۱۳۵۷ پارکینگ و ترمینال جدید، برج مراقبت پرواز و ساختمان‌های جانبی فرودگاه جدید به‌صورت ناقص مورد بهره‌برداری قرار گرفتند که به‌ دلیل انحلال شرکت پیمانکار مراحل تکمیل آن تا بعد از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ ادامه یافت. با پایان جنگ ایران و عراق و فرودگاه مشهد به فرودگاه شهید هاشمی‌ نژاد مشهد تغییر نام پیدا کرد. 
   این فرودگاه دومین فرودگاه پر رفت‌ و آمد ایران بعد از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و بالاتر از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی است. فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد از لحاظ تعداد پروازهای ورودی و خروجی روزانه، دارای رتبهٔ اول در ایران است. بیش از ۱۴ شرکت داخلی و ۱۶ شرکت خارجی به فرودگاه بین‌ المللی مشهد پرواز دارند و ظرفیت این فرودگاه سالانه حدود ۸ میلیون مسافر داخلی و خارجی می باشد و هر ساله بیش از ۲۷ هزار زائر حج تمتع و ۲۰۸ هزار زائر حج عمره را پذیرا است. در مجموع شهر مشهد ۲۵ میلیون مسافر داخلی و خارجی را دارد.
   در این فرودگاه امکان اجاره خودرو در داخل و خارج ایران توسط شرکت یوروپکار وجود دارد و دارای اولین پارکینگ طبقاتی فرودگاهی ایران با ظرفیت بیش از هزار خودرو است. فرودگاه مشهد در مهر ۹۴ به خط ۱ مترو مشهد متصل گردید تا دسترسی به آن آسان تر گردد. این فرودگاه دارای یک عدد جت وی (پل ارتباطی گیت با هواپیما) است که سهولت جابجایی مسافران را فراهم می‌ کند. البته خرید ۵ جت وی دیگر در دستور کار قرار دارد.
   مرکز آموزش علوم فنون و خدمات هوایی فرودگاه مشهد، بزرگترین و مجهزترین مرکز هوانوردی مشهد با آموزش رشته‌ هایی چون؛ خلبانی، تعمیر و نگهداری هواپیما، دیسپچ، اویونیک و مهمانداری است و همچنین این مرکز دارای چند فروند هواپیمای آموزشی برای دانشجویان خلبانی و یک آشیانهٔ بزرگ و مجهز برای دانشجویان تعمیر و نگهداری است.
   این فرودگاه دارای دسترسی های تاکسی و مترو برای جابجایی مسافران است و در نزدیکی آن هتل های مناسب برای اسکان مسافران وجود دارد. همچنین انواع راهنما های سفر در داخل فرودگاه جهت اطلاع مسافرین عزیز به صورت بروشور و حتی افراد راهنما وجود دارد.

آدرس  مشهد بلوار فرودگاه - فرودگاه شهید هاشمی نژاد
تلفن اداره کل : 33400001-051

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهدReviewed by اول تور on Jan 16Rating: 3.0فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهدفرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد یکی از بزرگترین فرودگاه های ایران است که در رده فرودگاه های بین المللی است و دارای پروازهای داخلی و خارجی می باشد. در این مطلب این فرودگاه را به شما معرفی می کنیم.

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد یکی از بزرگترین فرودگاه های ایران است که در رده فرودگاه های بین المللی است و دارای پروازهای داخلی و خارجی می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی