فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران

فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران

فرودگاه مهرآباد تهران

فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران

فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران

    در مورد پیشینه تاریخی این فرودگاه باید گفت که نام اصلی این منطقه یا نام اصلی روستای مهرآباد "حسین آباد" بود . تا اینکه جزو مهریه عصمت الدوله درآمد و نام آن را به مهرآباد تغییر دادند. سال ها بعد به مناسبت خرج های بی رویه مهرآباد به گرو رفت و از تملک این خانواده خارج شده و دادخواهی آن ها نزد رضاخان نیز بی فایده بود و به خاطر بی مهری خویشاوندان ، چنان آزرده شد که دست از مهرآباد کشید.
   مدتی بعد دریکی از روزهای سال 1296 شمسی و در اواخر جنگ جهانی اول، مردم تهران برای اولین بار شاهد پرواز هواپیما بر فراز آسمان تهران بودند. این هواپیما به صورت قطعات مجزا، از روسیه و از طریق بندر انزلی به وسیله اتومبیل به تهران حمل شده بود و پس از سوار کردن و مونتاژ قطعات، توسط خلبان روسی بر فراز تهران بی برج آن ایام و در ارتفاع پائین پرواز کرد و به دلایل اینکه در آن زمان محلی به عنوان فرودگاه در تهران وجود نداشت، خلبان در محل امور خارجه تهران (میدان مشق) فرود آمد.
   سالها بعد و به دنبال پیشرفت سریع صنعت هواپیمائی ، حق انحصاری هواپیمائی در ایران به موجب قانون، در بهمن 1304 به شرکت هواپیمائی آلمانی یونکرس (Junkers) واگذار گردید و 22 سال بعد و پس از تأسیس باشگاه خلبانی با 20 فروند هواپیما در سال 1317، عملاً فرودگاه مهرآباد تأسیس و متولد شد. در سال 1325 اولین گروه خلبانان نیروی هوایی به آمریکا اعزام شدند و پس از آن نیروی هوایی در سال 1328 با هواپیمای T.86 و F.33 در مهرآباد شروع به کار کرد و عملیات پروازی را آغاز کرد و در راستای رشد تکنولوژی صنعت هواپیمائی و عضویت ایران در سازمان ایکائو منجر به رشد روز افزون صنعت حمل و نقل هوایی مسافری و باری در فرودگاه مرکز ایران (مهرآباد) گردید.
   فرودگاه مهرآباد، یکی از فرودگاه های اصلی تهران برای پروازهای داخلی و پروازهای حج و زیارتی است؛ این فرودگاه در جنوب غرب تهران واقع شده و هر روز، پروازهای زیادی به شهرهای مختلف ایران دارد. فرودگاه بین المللی مهرآباد دارای 6 ترمینال بوده که ترمینال 1 و 2 مخصوص ورود و خروج پروازهای خارجی و همچنین ترمینال یک محل پروازهای خروجی حج عمره می باشد و ترمینال 3 و ترمینال 5 (تازه تاسیس) مختص ورود و خروج حج تمتع و همچنین ورودی حج عمره می باشد. ترمینال 4 خروجی مسافرین پروازهای داخلی و ترمینال 6 مخصوص ورودی پروازهای داخلی است. در حال حاضر فرودگاه مهرآباد دارای 3 پارکینگ طبقاتی با محوطه های رو باز اطراف آن ها می باشد که جمعاً گنجایش 3500 خودرو را دارند و در ضمن پارکینگ ترمینال های حجاج با گنجایش حدود 750 خودرو است. پارکینگ های طبقاتی در مقابل ترمینال 1 و 2 و 4 بوده و پارکینگ حجاج مقابل ترمینال 5 قرار گرفته است. شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه مهرآباد عبارتند از هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران، آسمان، ایران ایرتور، ماهان، کیش ایر، شرکت هواپیمائی نفت، قشم ایر، زاگرس، اترک، تابان، سهند، کاسپین، آتا، شرکت هواپیمائی سپاهان، معراج، شاهین.
   این فردوگاه دارای دسترسی بسیار آسان مترو از هر دو ترمینال بوده و علاوه بر آن دارای خطوط ویژه تاکسی است. اتوبوس های خط واحد نیز به این فردوگاه رفت و آمد دارند و دسترسی و حمل و نقل را برای مسافرین این فرودگاه آسان نموده اند. 

آدرس: تهران، میدان آزادی، خیابان معراج، فرودگاه بین المللی مهراباد تهران
تلفن: 61021 021 

فرودگاه بین المللی مهرآباد تهرانReviewed by اول تور on Jan 19Rating: 3.0فرودگاه بین المللی مهرآباد تهرانفرودگاه مهرآباد تهران یکی از بزرگترین فرودگاه های ایران است که در رده فرودگاه های بین المللی است و دارای پروازهای داخلی و خارجی می باشد. در این مطلب این فرودگاه را به شما معرفی می کنیم.

فرودگاه مهرآباد تهران یکی از بزرگترین فرودگاه های ایران است که در رده فرودگاه های بین المللی است و دارای پروازهای داخلی و خارجی می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی