فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز

فرودگاه تبریز

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز

   فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز بزرگ‌ ترین فرودگاه ناحیه شمال غرب کشور است که در حدود ۶۷ سال قبل در سال ۱۳۲۹ با هدف ارائه خدمات هوایی، پروازهای آموزشی و نظامی تحت نظارت ضوابط سازمان جهانی هوانوردی ایکائو در محل فعلی تأسیس گردید. این فرودگاه به دلیل موقعیت استراتژیک، قرارگیری در مرز و کریدور هوایی ایران به اروپا و آسیای میانه و همجواری با پایگاه دوم شکاری، یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌ های ایران به شمار می رود. 
   برای اولین بار در سال ۱۳۲۶ دفتری با عنوان بی‌سیم هوایی در شهر تبریز در ساختمانی مشهور به بی‌ سیم در انتهای خیابان ارتش فعلی فعالیت خود را آغاز کرده و در سال ۱۳۲۹ از بی‌ سیم هوایی به ایستگاه هوایی تغییر عنوان یافته و باند پروازی خاکی در محل فعلی فرودگاه مورد بهره برداری قرار گرفت. در سال ۱۳۳۵، با نصب دستگاه‌ های ناوبری در محوطه فرودگاه و ایستگاه هوایی به ‌نام فرودگاه تبریز تغییر نام داد. در سال ۱۳۳۷ عملیات ساختمان ۳ طبقه و برج کنترل در طبقه چهارم در محوطه فرودگاه شروع و در سال ۱۳۳۸ مورد بهره برداری قرار گرفت. اداره فرودگاه، با راه اندازی دستگاه‌ های مخابراتی و نصب یک دستگاه سانترال تلفن ۲۵ شماره‌ ای داخلی و خرید و نصب یک رشته تلفن جهت ارتباط با شهر، از شهر به خود فرودگاه نقل مکان کرد. سرویس هوایی بین تبریز و تهران و بالعکس با هواپیمای DC۳ هفته‌ ای ۲ پرواز توسط شرکت هواپیمایی ملی ایران (هما) دایر شد.
   در سال ۱۳۵۶ پرواز حجاج از این فرودگاه آغاز و از سال ۱۳۷۰ با تصویب هیئت دولت به عنوان فرودگاه بین‌المللی نام‌گذاری گردید و در سال ۱۳۷۸ به عنوان یکی از فرودگاه‌ های درجه یک کشور انتخاب شد. از آن تاریخ به بعد، به عنوان یکی از چهار فرودگاه آسمان باز ایران خدمات هوایی خود را به پروازهای داخلی و خارجی و عبوری ارائه می‌ نماید. این فرودگاه هم اکنون با داشتن حدود ۲۰۰ پرواز داخلی و ۲۰ پرواز خارجی ورودی و خروجی در هفته از نظر تعداد پرواز و تجهیزات ناوبری از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار بوده و دارای یک فرودگاه اقماری به نام فرودگاه سهند می باشد.

دسترسی به فرودگاه تبریز

   تردد مسافران و مراجعان از فرودگاه به شهر تبریز و بالعکس با اتوبوس‌ های شهری سازمان اتوبوس‌ رانی شهرداری تبریز به صورت مرتب از داخل فرودگاه به مقصد بازار تبریز (راسته کوچه) و بالعکس قابل انجام است. خدمات تاکسیرانی فرودگاه توسط تاکسی‌ رانی فرودگاه وابسته به سازمان تاکسی‌ رانی شهرداری تبریز انجام می گیرد. دفتر و محل استقرار در خروجی پایانه داخلی بوده و به صورت شبانه روزی سرویس ارائه می کند. این فرودگاه دارای پارکینگ اختصاصی می باشد که به صورت شبانه روزی جهت پارک خودروهای سواری در نظر گرفته شده است.

آدرس: تبریز - فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز
- اطلاعات پرواز: ۴ - ۳۵۲۳۴۷۰۱ - ۰۴۱ و ۱۹۹
- شماره فاکس:  ۳۵۲۶۰۴۱۴ - ۰۴۱
- دفتر مدیرکل: ۳۵۲۶۰۴۰۰ - ۰۴۱
- مرکز تلفن: ۳۵۲۶۰۴۰۵  - ۰۴۱
- رئیس اداره حراست: ۳۵۲۳۴۷۱۰  - ۰۴۱
- روابط عمومی:  ۳۲۶۰۶۱۳۶ - ۰۴۱

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریزReviewed by اول تور on Feb 8Rating: 3.0فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریزفرودگاه بین المللی تبریز بزرگترین فرودگاه شمال غرب کشور می باشد که دارای انواع پرواز های داخلی و خارجی می باشد. در این مقاله این فرودگاه را به شما معرفی می کنیم.

فرودگاه بین المللی تبریز بزرگترین فرودگاه شمال غرب کشور می باشد که دارای انواع پرواز های داخلی و خارجی می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی