فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت

فرودگاه بین المللی رشت

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت

   فرودگاه بین المللی رشت در سال 1347 تاسیس گردید. این فرودگاه در بلوار ولیعصر کلان شهر رشت واقع شده و مساحت این فرودگاه 220 هکتار است که در 7 کیلومتری جاده رشت به انزلی و 15 کیلومتری منطقه آزاد بندر انزلی قرار دارد. با توجه به اینکه رشت در گیلان یکی از قطب های کشاورزی، صنعتگری و گردشگری است فرودگاه آن نیز یکی از مهم ترین فرودگاه های کشور به شمار می آید. در فرودگاه بین المللی رشت زیرساخت و ظرفیت برای ۱۰۰ پرواز در روز در مسیرهای داخلی و خارجی وجود دارد، همچنین این فرودگاه دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای خزر و در مسیر کریدور شمال – جنوب (کریدور نوستراک)  و در سومین شهر گردشگر پذیر ایران (رشت) واقع شده است.
فرودگاه بین المللی رشت دارای سه ترمینال مجزا شامل:
- ترمینال پروازهای داخلی: این ترمینال در سال 1392 افتتاح شده است. این ترمینال دارای تسهیلات رفاهی مدرن روز است.
- ترمینال پروازهای خارجی: پس از سال 1392 و افتتاح ترمینال جدید داخلی، ترمینال قدیمی با بهسازی به پروازهای خارجی اختصاص یافت. ساخت ترمینال جدید پروازهای خارجی از برنامه‌ های این فرودگاه می باشد.
- ترمینال پاویون: در این ترمینال که وسعت آن 330 متر مربع است، پروازهای تشریفاتی انجام می گردد. به عبارتی مسافران ویژه و پروازهای اختصاصی دولتی و تجاری بطور اختصاصی و با رعایت کامل آداب تشریفات صورت می گیرد.
شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه بین المللی رشت: ایران ایر، تابان، زاگرس، کاسپین، آسمان، نفت، کیش، بوراجت، هواپیمایی عراق
مقاصد هوایی فرودگاه بین المللی رشت: فرودگاه مهرآباد تهران، فرودگاه مشهد، فرودگاه اصفهان، فرودگاه کیش، فرودگاه عسلویه، فرودگاه اهواز، فرودگاه استانبول، فرودگاه بصره، فرودگاه بغداد

آدرس: رشت – فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت
تلفن: ۳-۳۳۷۲۷۰۰۱  (۰۱۳)

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشتReviewed by اول تور on Apr 15Rating: 3.0فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشتفرودگاه بین المللی رشت یکی از فرودگاه های بین المللی ایران است که پروازهای داخلی و خارجی را تحت پوشش قرار می دهد. در این مقاله این فرودگاه را به شما معرفی می کنیم.

فرودگاه بین المللی رشت یکی از فرودگاه های بین المللی ایران است که پروازهای داخلی و خارجی را تحت پوشش قرار می دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی