فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران

فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران

فرودگاه امام خمینی تهران

فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران

فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران

    فرودگاه بین‌المللی امام خمینی واقع در ۳۰ کیلومتری تهران، در حوزه اداری و سیاسی شهرستان ری میان بزرگراه تهران-قم در یک سایت ۱۴ هزار هکتاری قرار گرفته‌ که به عنوان جایگزین فرودگاه بین‌المللی مهرآباد طراحی شده و اکنون در داخل بافت شهر تهران قرار گرفته‌ است. فرودگاه امام توسط شرکت فرودگاه‌ های کشور اداره می‌ گردد و مرکز فعالیت شرکت‌ های هواپیمایی ایران ایر، ماهان، آسمان، قشم، کاسپین، تابان و زاگرس است. تا ماه اوت ۲۰۱۴ فرودگاه امام خمینی میزبان بیش از ۴۰ شرکت هواپیمایی بوده که با بیش از ۷۰۰ پرواز هفتگی تهران را به شهرهایی در بیش از ۳۰ کشور جهان متصل می‌کنند.
   فاز یک فرودگاه امام خمینی دارای یک ترمینال مسافربری فعال با ظرفیت جابجایی ۶/۵ میلیون مسافر و ۱۲۰ هزار تن بار در سال است و فاز ۲ فرودگاه نیز در حال ساخت می باشد. در شهریور ۹۳ پل ارتباطی فاز ۱ و ۲ با تغییر کاربری به عنوان ترمینال موقت حجاج مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در سال ۲۰۱۶ میلادی ۵۳٬۳۵۹ نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام گردید و ۷٬۸۲۱٬۳۶۹ کیلوگرم بار و ۱۴۸٬۰۲۰٬۴۱۵ نفر مسافر از طریق آن جابجا شدند.

پایانه‌های فرودگاه امام خمینی (ره)

- پایانه ۱
   نخستین و تاکنون تنها پایانه فعال، پایانه ۱ فرودگاه اما خمینی اس که سالیانه مجموعاً ۶٫۵ میلیون مسافر و ۱۲۰٬۰۰۰ تُن بار از این فرودگاه جابه‌جا می‌ گردد. در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۷ میلیون مسافر از این پایانه جابه‌جا شده‌ اند و انتظار می‌رود که این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۸ میلیون مسافر نیز افزایش یابد.
- پایانه سلام (پایانه ۲)
   دومین پایانه، پایاانه سلام است که اکنون در حال ساخت بوده و ظرفیت پذیرش ۵ میلیون مسافر در سال را دارد. قرار بود این پایانه در ژوئن ۲۰۱۶ قابل استفاده باشد اما مشکلات مالی افتتاح آن را تا مه ۲۰۱۷ به تعویق انداخت. هرچند که این پایانه قرار بود صرفاً برای پروازهای حج استفاده گردد اما به‌گفته عباس آخوندی، وزیر مسکن و شهرسازی ایران، از این پایانه برای همه پروازها استفاده خواهد شد.
- پایانه ایران‌شهر (پایانه ۳)
سومین پایانه، ایرانشهر است که اکنون در مرحله مطالعاتی قرار دارد و قرار است یک شرکت هلندی کار ساخت آن را بر عهده بگیرد. طبق بنامه ریزی ها این پایانه توانایی پذیرش ۲۰ میلیون مسافر در سال را خواهد داشت و انتظار می‌رود با افتتاح این پایانه، ظرفیت جا به‌ جایی مسافر در فرودگاه امام خمینی به ۳۰ میلیون نفر در سال افزایش یابد. قرار است پس از افتتاح این پایانه، از پایانه ۱ فقط برای پروازهای داخلی استفاده شود. 
 برای دسترسی به فرودگاه امام خمینی (ره) هم می توان از خطوط  مترو تعبیه شده استفاده نمود و هم از طریق تاکسی سرویس های خطی که صرفا در این مسیر فعالیت می کنند، استفاده کرد. به علاوه از داخل شهر تهران از طریق انواع سیستم های حمل و نقل عمومی می توان برای دسترسی به این فرودگاه استفاده نمود. 

آدرس: تهران - 30 کیلومتری شهر تهران - فوردگاه بین المللی اما خمینی (ره)
تلفن: ۲۱-۵۱۰۰۱ و  ۵۱۰۰۱۱۸-۰۲۱

 

 

فرودگاه بین المللی امام خمینی تهرانReviewed by اول تور on Jan 28Rating: 3.0فرودگاه بین المللی امام خمینی تهرانفرودگاه امام خمینی (ره) تهران یکی از بزرگترین فرودگاه های ایران است که در رده فرودگاه های بین المللی است و دارای پروازهای داخلی و خارجی می باشد. در این مطلب این فرودگاه را به شما معرفی می کنیم.

فرودگاه امام خمینی (ره) تهران یکی از بزرگترین فرودگاه های ایران است که در رده فرودگاه های بین المللی است و دارای پروازهای داخلی و خارجی می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی