فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه

فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه

فرودگاه اشرفی اصفهانی کرمانشاه

فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه

فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه

   فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه، یکی از مهم‌ ترین فرودگاه‌ های غرب کشور می باشد که در طول هفته حدود ۱۴۰ پرواز در آن انجام می پذیرد. نام اصلی این فرودگاه اشرفی اصفهانی است که جزو پر ترافیک‌ ترین فرودگاه‌ های کشور به شمار می‌ رود. استان کرمانشاه از شمال به استان کردستان از جنوب به استان‌ های لرستان و ایلام از خاور به استان‌های همدان و از باختر با کشور عراق هم‌ مرز شده است. کرمانشاه نهمین شهر پرجمعیت و یکی از کلان‌‌ شهرهای ایران و مرکز استان کرمانشاه می باشد که جمعیتی بالغ بر ۸۸۴۷۰۶ نفر و مساحت ۹۳٬۳۸۹٬۹۵۶ مترمربع دارد.
   استان کرمانشاه در گذشته یکی از مراکز ساسانیان بوده و از همین دوره آثار بسیار زیاد و ارزشمندی در این استان مانند طاق‌بستان (طاق وسان)، کتیبه بیستون و معبد آناهیتا باقی‌ مانده است و در طی سده‌های گوناگون نیز به دلیل جایگاه ویژه راهبردی کرمانشاه، این شهرستان دارای اهمیت ویژه‌ای بوده است. امروزه نیز این شهر به دلیل همجواری با مرزها از مهم‌ترین شهرهای غرب ایران می باشد. در سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۲۰ با روی کار آمدن رضاشاه حکومت مرکزی توانست مقداری نفوذ و قدرت خود را در سراسر ایران تامین کند. در این زمان سنندج بخشی از استان پنجم (استان کرمانشاهان) بود. از سال ۱۳۴۰ به بعد استان کرمانشاه تقسیم گردید و به استان کردستان و استان کرمانشاهان تبدیل شد که سنندج به عنوان مرکز سیاسی و اداری استان کردستان، مهمترین و بزرگ‌ ترین شهر استان جدیدالتأسیس کردستان در نظر گرفته شد.
   این فرودگاه در شمال شرقی شهر کرمانشاه و در کنار بزرگراه کرمانشاه به تهران قرار گرفته است. طول باند این فرودگاه ۳۴۰۰ متر و وسعت پارکینگ هواپیمایی آن ۳۸۲۰۰ مترمربع است. فرودگاه اشرفی اصفهانی به عنوان مهم‌ترین فرودگاه منطقه با مرکزیت غرب کشور علاوه بر استان، خود قسمت اعظم نیازهای حمل‌ و نقل هوایی مردم استان‌ های هم‌ جوار و همچنین زائرین عتبات عالیات در کشور عراق را تأمین می کند. انجام  ۱۴۰ پرواز در هفته از این فرودگاه، آن را در رده ۱۰ فرودگاه برتر کشور قرار داده است. آمار پرواز و جابه‌جایی مسافر در فرودگاه اشرفی اصفهانی رو به افزایش است به طوری که در ۶ ماه اول امسال دو هزار و ۷۷۹ پرواز داخلی و خارجی در این فرودگاه انجام گردیده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۴۵ درصدی پروازها در فرودگاه كرمانشاه بوده‌ایم. در حدود ۲۸۶۵۱۸ مسافر داخلی و خارجی نیز در طی شش ماهه اول از فرودگاه كرمانشاه جابه‌جا شده‌ اند كه نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۴۲ درصدی اعزام و پذیرش مسافر بوده‌ایم.
   این آمار مثبت حاکی از ان است که این فرودگاه تا چه میزان از اهمیت برخوردار است و برخلاف بیشتر فرودگاه‌ های کشور که توجیه اقتصادی ندارند، این فرودگاه به قطب منطقه غرب کشور تبدیل شده و مسئولان باید برای توسعه و بالا بردن ظرفیت آن اقدامات مهمی را در نظر بگیرند. 

 

آدرس:  کرمانشاه، بلوار شهید کشوری، فرودگاه کرمانشاه - کد پستی: ۱۳۱۶۵-۶۷۱۵۵
تلفن‌ های تماس تلفن‌خانه: ۳۴۳۲۶۶۵۵- ۳۴۳۲۶۶۴۴- ۳۴۳۲۶۶۳۳ - ۳۴۳۲۶۶۲۲- ۳۴۳۲۶۶۱۱- ۸۳
نمابر: ۳۴۳۲۹۹۹۹ - ۸۳
دفتر مدیرکل: ۳۴۳۲۶۶۶۶ - ۳۴۳۲۸۸۸۸ - ۸۳

فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاهReviewed by اول تور on Feb 5Rating: 3.0فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاهفرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه یکی از بزرگترین فرودگاه های غرب کشور است که دارای پروازهای داخلی و خارجی است. در این مقاله این فرودگاه را به شما معرفی می کنیم.

فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه یکی از بزرگترین فرودگاه های غرب کشور است که دارای پروازهای داخلی و خارجی است. در این مقاله این فرودگاه را به شما معرفی می کنیم. فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه یکی از بزرگترین فرودگاه های غرب کشور است که دارای پروازهای داخلی و خارجی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی