غذاهای خوشمزه تایلند (قسمت اول)

غذاهای خوشمزه تایلند (قسمت اول)

بهترین غذاهای خوشمزه تایلندی

غذاهای خوشمزه تایلند

چنانچه از جاذبه ها و دیدنی های توریستی تایلند گذر کنیم،  بعضی به علت پر آوازه بودن خوراکیهای این سرزمین علاقه دارند آن ها را امتحان کنند و یا با آن ها آشنا شوند که بتوانند این خوراک های لذیذ را در منزل تهیه نمایند.

▪پد سی ایو:

پد سی جزو دسته خوراک های پر کالری تایلند است ولی مزه بسیار خاصی دارد، مواد اصلی این خوراک رشته فرنگی و برنج پخته شده با تخم مرغ، مرغ و بادام است. رشته فرنگی در این خوراک طعمی شیرین دارد و کاملا چسبنده آماده می شود تا آسان تر به چنگال بچسبد و تناولش راحت تر شود.

 از دیگر مواردی که در این خوراک خاص و ویژه است غلبه ی طعم سویا سس به خوراک است. پد سی ایو جزو معدود غذاهای تایلندی می باشد که مزه فلفل در آن حس نمی شود  و اذیت نمی کند.

▪پد کارا پائو:

پد کارا، غذایی است نیرو بخش که روی برنج ریخته و سرو می شود، برای آماده کردن خوراک پد کارا، گوشت خوک یا دیگر گوشت ها را چرخ یا بصورت اسلایس خُرد می کنند و با فلفل و ریحان خوب تفت می دهند، این خوراک مزه ای بی نهایت تند دارد، این خوراک آن قدر تند و تیز است که تا آخر غذا به دشواری می شود نفس کشید، تایلندی ها پد کارا را مزه واقعا تند دوست دارند، در نهایت این ترکیب که بعضی اوقات در آن سبزی هم یافت می شود را روی برنج بخاپز شده می ریزند و میل می کنند.

▪کای جئو:

یک نوع املت است البته به سبک تایلندی ها، خوداکی لذیذ و در عین حال راحت و با طبخ سریع.

 در این خوراک تخم مرغ با سس ماهی و فلفل ترکیب شده و سرخ می شود، بعضی اوقات هم سس و فلفل را در حین سرخ شدن به تخم مرغ می افزایند، فرق این املت با املت های ایرانی در آن است که کای جئو با برنجِ بخاپز شده سرو می شود، در حقیقت این خوراک اصلا یک ُغذای سبک نیست و به آن لقب غذای قهرمانان را هم داده اند، چون بسیار پر کالری است.

▪اسپرینگ رول:

اسپرینگ رول در گروه خوراک هایی است که میان ایرانیان مشتاقان بسیاری دارد، با آن که این خوراک جزو خوراک های خیابان های تایلند بشمار می رود ولی می توان آن را به عنوان یک وعده غذای کامل هم میل کرد، البته چنانچه علاقه دارید خوراکیهای بسیاری را در تایلند امتحان کنید، می توانید اسپرینگ رول را به عنوان میان وعده هم میل کنید.

این خوراک یک غذای لذیذ و کم بها است، پنج عدد اسپرینگ را می توانید به قیمت ۵۰ سنت تهیه نمایید، این خوراکی شباهت بسیاری به رولت و اشنودل های ایرانی دارد، که در آن ها مواد متفاوتی، مثل سویا، گوشت و سبزیهای معطر با هم ترکیب شده و درون خمیر های ویژه پیچیده می شوند و در آخر به شکل سرخ شده و آماده، به همراه سس خاص و خوشمزه ای سرو می شوند.

غذاهای خوشمزه تایلند (قسمت اول)Reviewed by اول تور on Jan 7Rating: 3.0غذاهای خوشمزه تایلند غذاهای خوشمزه تایلند . معرفی خوشمزه ترین غذاهای پر آوازه تایلندی.

غذاهای خوشمزه تایلند . معرفی خوشمزه ترین غذاهای پر آوازه تایلندی.

1 دیدگاه

  1. فرشته.ماجدی گفت:

    خیلی ممنونم که این همه نکات ریز و درست رو در رابطه به همه ی کشور ها میگید .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی