غذاهای خوشمزه تایلندی (2)

غذاهای خوشمزه تایلندی (2)

بهترین غذاهای خوشمزه تایلندی

غذاهای خوشمزه تایلندی

▪لارپ:

این خوراک که با اسم های لارپ ( larp ) و لپ ( Laap ) هم  معرفی می شود خوراکی است که اغلب در روستاها طبخ می شود، لارب را اغلب مردمانِ شمال شرقی تایلند طبخ می کنند، ماده ی اساسی این خوراک گوشت چرخ کرده است، در حقیقت چنانچه لارب سفارش دهید بشقابی شامل گوشت چرخ کرده ی طعم دار شده با پودر برنج و آب آهک دار، سبزیهای معطر تازه و سس ماهی را برایتان سرو می کنند.

بعضی اوقات  برای این که لارپ را مقداری چسبنده تر کنند در آن برنج آبپز شده هم می افزایند تا گوشت های چرخ کرده مقداری به هم بچسبند و در عین حال خوراکی شود که سریعتر انسان را سیر می کند.

▪فت کپرائو:

کپرائو را می توان در گروه یکی از خوشمزه ترین خوراکیهای خیابانی تایلند طبقه بندی نمود، در این خوراک گوشت ریز شده را با ریحان تازه، طعم دار میکنند و تفت می دهند، برای بهتر شدن و تمایز این خوراک با غذاهای دیگرِ گوشتی به آن سیر و فلفل هم می افزایند تا طعم خاص و فوق العاده ای بدست آید.

به گوشت ریز شده برنج و تخم مرغ سرخ شده هم اضافه می کنند که رایحه و عطر خوراک را به طور کامل عوض می کند، این خوراک، سمبل یک غذای تایلندی است که به طور کامل در یک ظرف خلاصه شده و عرضه می شود، البته استفاده از تخم مرغ در این خوراک به ذائقه افراد بستگی دارد و در حقیقت بنابر علاقه ی آشپز، تغییرات بسیار می کند.

▪یاکیسوبا مرغ:

یاکیسوبا گونه ای ماکارونی است به سبک تایلندی، در این خوراک پاستاها با مقداری گوجه فرنگی رنده شده طبخ و مزه دار می شوند و مواد پایه پاستا هم تکه های بزرگ مرغ است که باید خوب در غذا معلوم باشد، به این خوراکِ لذیذ، هویج و بعضی مواد دلخواه مثل کدو که به صورت خلالی ریز شده اند هم افزوده می شود، ممکن است به نظرتان یاکیسوبا همان پاستای همیشگی که می خوریم باشد ولی تایلندی ها استعداد بسیاری در مزه دار کردن خوراک ها به صورت خاص دارند.

بعضی در این خوراک نخود فرنگی و دانه های خشخاش هم می افزایند تا به رنگ بندی خوراک کمک کند و چهره ای زیباتر داشته باشد.

▪کای یانگ:

چنانچه شما هم از علاقه مندان مرغ هستید، کای یانگ خوراک مورد علاقه شماست، در کای یانگ مرغ به سبک تایلندی گریل و طعم دار می شود، مرغ در این خوراک با سس ماهی و ریشه ی گشنیز ترکیب می شود و مدتی می ماند تا خوب طعم سس به گوشت ماهی بشیند، بعد از طعم دار شدن روی آن سیر می زنند و کباب می کنند، در انتها، کای یانگ، مرغی گریلی می شود که مقداری هم چسبنده است.

 کای یانگ اغلب با سالاد پاپایای سبز مصرف می شود، با چشیدن این خوراک یک غذای لذیذ و افسانه ای تایلند را امتحان کرده اید.

غذاهای خوشمزه تایلندی (2)Reviewed by غذاهای خوشمزه تایلندی on Jan 19Rating: 3.0غذاهای خوشمزه تایلندیغذاهای خوشمزه تایلندی فت کپرائو و یاکیسوبا مرغ کای یانگ و .... از جمله این غذاهای مغروف و خوشمزه تایلندی هستند . 

در تور ارزان تایلندی ،از غذاهای خوشمزه تایلندی،مثل فت کپرائو و یاکیسوبا مرغ کای یانگ و …. میتوان یاد کرد .

2 دیدگاه ها

  1. مهنام.میلانی گفت:

    من این غذاهارو امتحان کردم . خوشمزه بودن

  2. خسروانی گفت:

    من غذای لارپ رو امتحان کردم .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی