طبیعت گردی زنجان

طبیعت گردی زنجان

بهترین تور ارزان زنجان طبیعت گردی زنجان

طبیعت گردی زنجان

طبیعت گردی زنجان

طبیعت بکر و زیبا و چشم نواز استان زنجان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری شده است و همچنین اخیرا بسیار مورد توجه ورزشکاران و کوهنوردان و طبیعت گردان قرار گرفته. غار معروف کتله خور و غار خرمنه سر، چشمه آب معدنی الله بلاغی و دشت سرسبز گاوازنگ از جاهای دیدنی این استان است. ارتفاعات زیبای شهرستان طارم که ازنظر سرسبزی و آب و هوای مطلوب به هندوستان ایران معروف است.
جنگل‌ها، رودخانه قزل اوزن، سفیدرود و دریاچه سد سفیدرود و در مجاورت آنها، باغ‌های زیتون و انار و مرکبات و کشتزارهای برنج و روستاهای ییلاقی با سکوت و آرامشی دلپذیر همه و همه از جاذبه‌های طبیعی شهرستان طارم و استان زنجان هستند.
 در سفر به زنجان مجموعه تفریحی ائل داغی را از دست ندهید. جایی که امکانات تفریحی زیادی مثل دریاچه مصنوعی و قایق‌های پدالی دارد و در زیر آلاچیق‌هایش میتوان نشست. آش، یکی از پرطرفدارترین عصرانه های اینجاست. همچنین غروب های این منطقه بسیار دیدنی است. مجموعه تفریحی و کوهستانی ائل داغی زنجان یا مجموعه تفریحی گاوازنگ زنجان در شمالی ترین نقطه شهر قرار گرفته است .

همچنین دشت سهرین در فاصله 15 كيلومتري شمال غرب زنجان، تنها زیستگاه و منطقه امن آخرین بازمانده آهوی ایرانی در شمال غرب كشور محسوب می شود.

یکی دیگر از نقاط بسیار دیدنی زنجان دودکش جن یا تخت دیو ، منطقه‌ای است بسیار شبیه به قسمتی از گرندکانیون آمریکا.این جای دیدنی زنجان  به شکل هودو است .هودو در اصل نوعی سنگ به شکل قارچ است که در نتیجه فرسایش شکل گرفته و شبیه مناره بلند و نازکی است که سنگ دیگری روی آن آمده. دلیل نامگذاری این منطقه به دودکش جن مشخص نیست و برخی آن را به باورهای مردم این منطقه نسبت می‌دهند. تورهای گردشگری به این منطقه از پرطرفدارترین هاست.

رودخانه قزل اوزن از مهم ترین رودخانه های زنجانِ که از کوه های چهل چشمه کردستان سرچشمه گرفته و از قشلاقات افشار در حومه خدابنده وارد شهرستان زنجان می شود و در مسیر طولانی خود در شهرستان زنجان، موجب ازدیاد رطوبت و کاسته شدن برودت هوا گردیده و نقش مؤثری را در رونق کشاورزی دارد .
این رود در طی مسیر خود زمین ها رو شسته وخاک رس قرمز رنگ رو با خود حمل می کند و به نظرهر بازدید کننده، این رودخانه سرخرنگ بوده وبه همین جهت به قزل اوزن معرف شده است.

طبیعت گردی زنجانReviewed by اول تور on Oct 23Rating: 3.0طبیعت گردی زنجانطبیعت بکر و زیبا و چشم نواز استان زنجان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری شده است و همچنین اخیرا بسیار مورد توجه ورزشکاران و کوهنوردان و طبیعت گردان قرار گرفته.

طبیعت بکر و زیبا و چشم نواز استان زنجان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری شده است و همچنین اخیرا بسیار مورد توجه ورزشکاران و کوهنوردان و طبیعت گردان قرار گرفته.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی