سفارت نیوزلند – تهران

سفارت نیوزلند – تهران

آدرس سفارت نیوزلند در تهران

سفارت نیوزلند - تهران

سفارت نیوزلند - تهران

سفیر : ماریو آنتونیو بارکرو بالتودانو 

آدرس : تهران، خیابان اقدسیه، خیابان موحدی دانش ، خیابان گلستان شمالی ، کوچه سوسن، کوچه پارک دوم،  پلاک 1

تلفن : 26122175

فکس : 88685073

وبسایت : www.mfat.govt.nz

ساعات کار : یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت  الی 12:30

زلاندنو یا نیوزیلند کشوری متشکل از دو جزیره بزرگ و چندین جزیره کوچک در جنوب غربی اقیانوس آرام است که طی سال‌های گذشته گردشگری و صنعت درآمد خوبی برای مردم آن به ارمغان آورده است. استرالیا نزدیکترین همسایه این کشور در فاصله دو هزار کیلومتری آن قرار دارد. نزدیکترین همسایگان نیوزلند از شمال جزایر تونگا، فیجی، نیوکالدونیا هستند.

بیشتر جمعیت نیوزیلند را مهاجران اروپایی تشکیل می‌دهند. مهمترین اقلیت رنگین‌پوستان مائوری‌ها هستند که از هزار سال پیش ساکن این سرزمین شده‌اند.

نیوزیلند عضو اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع است و سمت تشریفاتی ریاست حکومت همچنان در اختیار پادشاه بریتانیا است.جانشین پادشاه در زلاندنو فرماندار کل است که به توصیه نخست‌وزیر انتخاب می‌شود.امروزه نیوزیلند نه فقط با بریتانیا بلکه با استرالیا، آمریکا و ژاپن نیز روابط نزدیک و مناسبات اقتصادی گسترده‌ای دارد.

این کشور بکر و دست نخورده از زیبایی‌های فراوانی برخوردار است و از کوه‌های یخی گرفته تا سواحل زیبا و گرم در این کشور پیدا می‌شود.هشتاد درصد حیوانات این سرزمین بومی نیوزیلند هستند، موجوداتی که نیاکان آنها هزاران سال پیش از مسیر دریا وارد آن شده و با توجه به ویژگی‌های محیطی آن تغییر شکل یافته‌اند. کیوی یکی از این پرندگان است که نشان ملی نیوزلند شده‌است.

تولید ناخالص داخلی نیوزلند 111.7 میلیارد دلار است. دو میلیون و ۲۳۳ هزار نفر نیروی کار نیوزلند را تشکیل می‌دهند.نرخ بیکاری در این کشور 6.3 درصد است و ۷۴ درصد از شاغلان در بخش خدمات مشغول به کار هستند. در سال2007 نرخ تورم در نیوزلند 4.2 درصد بود.

جمعیت نیوزلند چهار میلیون و 173 هزار نفر با میانگین سنی 36 سال است. 70 درصد از مردم آن از نژاد اروپایی و 8 درصد مورائی هستند.زبان‌های رسمی نیوزلند شامل انگلیسی، مورائی و سینگ است. 99 درصد از مردم نیوزلند باسواد هستند.

سفارت نیوزلند - تهرانReviewed by اول تور on Sep 9Rating: 3.5سفارت نیوزلند - تهرانآدرس تلفن و مشخصات سفارت نیوزلند - تهران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی