سفارت جمهوری قبرس – تهران

سفارت جمهوری قبرس – تهران

تور ارزان-تور اروپا-تور آسیا-تور-تورهای بین المللی-سفارت-اول تور-سفر-مسافرت-تور زمینی

سفارت جمهوری قبرس - تهران

سفارت جمهوری قبرس - تهران

سفیر : آندریاس پی کوزوپیس

آدرس : تجریش، دزاشیب، خیابان بوعلی، شماره 194

تلفن : 22219842

فکس : 22219843

ایمیل : tehranembassy@mfa.gov.cy

وبسایت : www.mfa.gov.cy/embassytehran

ساعات کار : یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 الی 15:30

جمهوری قبرس جزیره‌ای در میان آب‌های دریای مدیترانه است که به دو قسمت ترک‌نشین و یونانی‌نشین تقسیم می‌شود. جزیره قبرس از شمال با ترکیه، از جنوب با مصر، از شرق با سوریه و از غرب با یونان همسایه است. قبرس یکی از مقاصد مهم گردشگری دریای مدیترانه است و سالان بیش‌از 4.2 میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند.
قبرس تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل دارد. حدود 12 درصد از زمین‌های قبرس زیر کشت بوده و در آن مرکبات، سیب‌زمینی، گندم، زیتون و جو به عمل می‌آید. پرورش گوسفند و بز هم رایج است.قبرس جزیره‌ای نیمه کوهستانی است که اغلب کوه‌های آن در نواحی شمالی و جنوب غربی واقع شده و جلگه‌های وسیعی نیز در مناطق مرکزی دارد.
آماری از افراد زیر خط فقر این کشور در دست نیست. نرخ تورم در بخش یونانی‌نشین قبرس 3.2 درصد و در بخش ترک‌نشین 9.1 درصد است.محصولات صادراتی قبرس شامل مرکبات، سیب‌زمینی، دارو، سیمان، لباس و سیگار، لبنیات و منسوجات است.محصولات وارداتی قبرس شامل کالاهای مصرفی، نفت و مشتقات آن، ماشین‌آلات، تجهیزات حمل و نقل، وسایل نقلیه، سوخت، سیگار، مواد غذایی، مواد معدنی و مواد شیمیایی است.
788 هزار و 457 نفر در این جزیره زندگی می‌کنند که میانگین سنی آنها 35.1 سال است.77 درصد از جمعیت قبرس یونانی، 18 درصد ترک و 5 درصد بقیه قومیت‌ها هستند. 78 درصداز مردم مسیحی ارتودوکس و 18 درصد مسلمان هستند. زبان‌های ترکی، انگلیسی و یونانی در این کشور رایج هستند.
سفارت جمهوری قبرس - تهرانReviewed by اول تور on Jul 1Rating: 4.5سفارت قبرس تهرانآدرس و مشخصات سفارتخانه جمهوری قبرس در تهران

2 دیدگاه ها

  1. حسینی گفت:

    واقعا اطلاعات در مورد تور قبرس کامل بود . من دنبال اطلاعات سفارت قبرس بوددم.

  2. نرمین گفت:

    چه اطلاعات کاملی . در مورد ویزای دانشجویی قبرس هم کاش اطلاعات میدادین.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی