سفارت ترکیه – تهران

سفارت ترکیه – تهران

تور ارزان-تور اروپا-سفارت-اول تور-سفر-مسافرت-ترکیه-تور ترکیه-تور زمینی ترکیه-تور هوایی ترکیه

سفارت ترکیه - تهران

سفارت ترکیه - تهران

سفیر : رضا حاکان تکین

آدرس : خیابان فردوسی، شماره 337

تلفن : 35951100

فکس : 33117928

ایمیل : embassy.tehran@mfa.gov.tr

وبسایت : www.tehran.emb.mfa.gov.tr

ساعات کار : یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 الی 17

ترکیه کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب باختر آسیا و خاورمیانه واقع است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب خاور اروپا) قرار دارد.ترکیه در خاور با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ در جنوب خاوری با عراق و سوریه؛ و در شمال باختری (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه‌است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از باختر با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب باختر با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.

پهناوری ترکیه 183,562 کیلومتر مربع است. ترکیه کشوری کوهستانی و نسبتاً پرباران است. شکل این کشور مانند یک مستطیل است که از سوی خاور و باختر امتداد یافته‌است.

جمعیت ترکیه حدود 76 میلیون نفر می باشد، که حدوداً 75 تا 85 درصد مردم سنی و 15 تا 25 درصد هم علوی هستند. حکومت ترکیه لائیک است ولی بسیاری از مردم به دین اسلام پایبند هستند و عید فطر و عید قربان در این کشور تعطیل رسمی است. زبان رسمی ترکیه، ترکی (استانبولی) است که در گذشته با خط عربی (عثمانی) نوشته می‌شد و از زمان تشکیل جمهوری ترکیه توسط آتاترک در سال 1302 هجری خورشیدی با خط لاتین نوشته می‌شود. ترکیه در میانه دو فرهنگ شرقی و غربی قرار دارد هرچند فرهنگ این کشور به شرق بسیار نزدیکتر است تا به غرب.

سفارت ترکیه - تهرانReviewed by اول تور on Aug 24Rating: 3.5سفارت ترکیه سفارت ترکیه . آدرس و تلفن سفارت ترکیه

1 دیدگاه

  1. حديث گفت:

    واقعا سايت شما عاليه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی