ساری پوشاک خاص بانوان هندی (قسمت 1)

ساری پوشاک خاص بانوان هندی (قسمت 1)

تور هند

لباس هندی

ساری پوشاک خاص بانوان هندی:

(قسمت 1)

ساری:

ساری اسمی است که برای پرکاربردترین و محبوب ترین پوشش بانوان هندی بکار برده می شود، البته ساری هندی را می توان بر تن بانوان چند کشور دیگر نیز در اشکال متفاوت دید. جالبه که بدونید ساری یکی از لباس های ارزشمند و ملی هندوستان محسوب میشه و در اغلب مناطق هندوستان می تونید این لباس زیبا رو به تن خانم ها و دخترهای جوان ببینید. ساری همونطور که گفتیم تنها خاص هند نیست و در واقع لباسیه که اصالت شمالی و شرق هندی داره.

ساری از جمله پوشش هایی بشمار میره که پارچه زیادی برای دوختش بکار میره.

ساری های فاخر و زیبا معمولا 1 یا 2 متر عرض و 5 تا 9 متر طول داره، بنابراین مقدار پارچه بسیار جالب توجه و با این مقدار پارچه می تونید به راحتی چند لباس بدوزید.

پارچه ساری بسیار رنگین و زیباست و خانم های هندی اون رو به روش خاصی دور بدنشون میپیچن، این پارچه تا گردن کشیده می شه و اگر طول خوبی داشته باشه حتی نقش روسری رو هم ایفا می کنه  و نیاز استفاده از شال رو برطرف می کنه.

البته باید بدونید که ساری تنها به این پارچه محدود نمیشه چراکه برای اینکه بتونید از ساری استفاده کنید لازمه اول یک لباس آستین کوتاه برای بالاتنه بپوشید تا در کنار ساری یک لباس کامل رو شکل بدن. امروزه این بخش بالاتنه هم همراه ساری فروخته می شه، البته اینکار مزیتی هم داشته و اون پیدا کردن ست پارچه ساری بوده که انتخاب رو راحت تر می کنه.

ممکنه تعجب کنید اگر بگیم می تونید به هشتاد روش ساری رو به تن کنید. مردم هند پوشیدن ساری رو به نوعی نشان از فضل و بخشش اون شخص می دونند و معتقدند که نوع پوشش خلق و خوی شخص رو نشون میده.

اینکه هر سبک پوشیدن ساری چه معنایی داره رو فرهنگ شناسان مورد بررسی قرار میدن.

در طول سال ها ساری تغییرات زیادی داشته ، مثلا بعضی این پارچه رو با دامن هایی تا نوک انگشت و یا تا زانو و یا حتی بالاتر به تن می کنن.

گفتیم که فرهنگ شناس ها درمورد نوع ساری و نوع پوشیدن اون تحقیقاتی داشتند، در ادامه برخی از اون ها رو بازگو می کنیم:

شانتال بولانگر، انسان شناس فرهنگی اهل فرانسه، ساری رو در چند دسته اصلی تقسیم بندی میکنه:

ساری نیوی: پارچه از بین دو پا عبور می کنه تا شبیه به شلوار بشه و حرکت رو راحتتر کنه.

ساری بنگالی: پوشیدن این ساری خیلی راحته. بیشتر ساری روی کمر فرد تمرکز داره و وزن پارچه روی کمر قرار میگیره. ساری بنگالی دنباله ای شُل و طولانی داره و معمولا سمت چپ بدن جای میگیره.

سبک گجراتی، راجستان یا پاکستانی: شباهت زیادی به سبک نیوی داره، با این تفاوت که پائینش دامن نداره. تو این مدل شلوارهای گشاد و خنک جایگزین دامن شدن.

سبک نپالی: نقطه قوت این لباس بلوزشه که به سبکی سنتی و بسیار زیبا دوخته میشه.

سبک کوداکو: این ساریِ دنباله سبز رنگ داره که در آخر به لباس متصل می شه و تنها نقطه تمایزش با سایر ساری ها همینه.

ساری پوشاک خاص بانوان هندی (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Jun 17Rating: 3.0ساری پوشاک خاص بانوان هندی قسمت اولدر تور هند دیدن جاذبه های هند و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و لباس های هندی یکی از بخش های سرگرم کننده برای شما خواهد بود. اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

در تور هند دیدن جاذبه های هند و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و لباس های هندی یکی از بخش های سرگرم کننده برای شما خواهد بود. اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی