روابط سياسي جمهوري اسلامي ايران و آلباني

روابط سياسي جمهوري اسلامي ايران و آلباني

آشنایی با روابط سياسي جمهوري اسلامي ايران و آلباني

روابط سياسي جمهوري اسلامي ايران و آلباني

روابط سياسي جمهوري اسلامي ايران و آلباني

بر اساس قانون اساسی مصوب سال ۱۹۹۸ آلبانی، هیچ دینی، دین رسمی این کشور نیست و همه ادیان مساوی هستند. با این وجود تمامی مذاهب موجود در آن (مسلمانان سنی، بکتاشیه، مسیحیان ارتدکس و کاتولیک رومی) هر یک خواستار درجه بالاتری برای به رسمیت شناخته شدن از سوی دولت هستند. ۷۰ درصد مردم آلبانی مسلمان و ۳۰ درصد مسیحی هستند. دین ابتدایی مردم آلبانی مسیحیت بود اما بعدها بیشتر ساکنان این کشور به اسلامگرویدند. تغییر دین تا ۷۰ درصد جمعیت آلبانی به اسلام، یکی از میراث‌های حکومت عثمانی بود. مهاجرت شیعیان علوی و بکتاشی در گسترشتشیع در این کشور نقش مهمی را ایفا کرده است. پس از استقلال آلبانی از حکومت عثمانی، این کشور به صورت تنها دولت اسلامی در اروپا ظهور کرد .
باتوجه به در نظر گرفتن اين مهم كه حدود 70درصد جمعيت اين كشور را مسلمانان تشكيل مي دهند، همواره آلباني مورد توجه مقامات جمهوري اسلامي ايران بوده است. در اين راستا جمهوري اسلامي ايران در سال 1371 اقدام به بازگشايي سفارت خود در تيرانا در سطح كاردار نمود و از سال 1377 اين سطح به مقام سفيري رسيد. اين در حاليست كه آلباني در ايران نمايندگي نداشته و در آخرين اقدام مثبت خود در سال 1388، تنها اقدام به معرفي سفير خود در آنكارا بعنوان سفير اكرديته در تهران نموده است.

روابط سياسي جمهوري اسلامي ايران و آلبانيReviewed by تور ارزان on Mar 14Rating: 3.5روابط سياسي جمهوري اسلامي ايران و آلبانيبر اساس قانون اساسی مصوب سال ۱۹۹۸ آلبانی، هیچ دینی، دین رسمی این کشور نیست و همه ادیان مساوی هستند. با این وجود تمامی مذاهب موجود در آن (مسلمانان سنی، بکتاشیه، مسیحیان ارتدکس و کاتولیک رومی) هر یک خواستار درجه بالاتری برای به رسمیت شناخته شدن از سوی دولت هستند. ۷۰ درصد مردم آلبانی مسلمان و ۳۰ درصد مسیحی هستند.

بر اساس قانون اساسی مصوب سال ۱۹۹۸ آلبانی، هیچ دینی، دین رسمی این کشور نیست و همه ادیان مساوی هستند. با این وجود تمامی مذاهب موجود در آن (مسلمانان سنی، بکتاشیه، مسیحیان ارتدکس و کاتولیک رومی) هر یک خواستار درجه بالاتری برای به رسمیت شناخته شدن از سوی دولت هستند. ۷۰ درصد مردم آلبانی مسلمان و ۳۰ درصد مسیحی هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی