راهنمای پارک ملی دیلیجان ارمنستان

راهنمای پارک ملی دیلیجان ارمنستان

هتل پارک ملی ارمنستان

تور ارزان ارمنستان

راهنمای پارک ملی دیلیجان ارمنستان:

دسترسی به پارک ملی دیلیجان در ارمنستان

اگر در سفرتان به ارمنستان از دیلیجان و بخصوص پارک ملی آن دیدن کنید، خوب است اطلاعاتی درباره نحوه حمل و نقل در این شهر بدست آورید، تا سفر راحتتری را تجربه کنید. این شهر در فاصله 98 کیلومتری شمال ایروان واقع شده است و اگر بصورت سواره به سمت این پارک ملی بروید حدودا یک ساعت و نیم در راه خواهید بود. در این بهش با انواع راه های دسترسی به پارک دیلیجان آشنا خواهید شد:

حمل و نقل عمومی در ارمنستان

اگر می خواهید از اتوبوس استفاده کنید برای سفرتان به سمت پارک ملی دیلیجان ابتدا باید به ترمینال اتوبوس شمالی ایروان یا (Hyusisayin Avtokayan) مراجعه کنید. در این پایانه تعدادی اتوبوس و ون فعالیت دارند که هر یک ساعت به طرف پارک ملی دیلیجان در رفت و آمد هستند. مینی بوس های این ترمینال هر روز از 9 و 10 صبح تا 5 و 6 عصر مشغول به کار و ارائه خدمات هستند. برای استفاده از ون و مینی بوس باید حدودا 1,000 درام ارمنستان بپردازید.

تاکسی در ارمنستان

چنانچه نخواهید در شلوغی  و صف وسایل حمل و نقل عمومی منتظر بمانید، بهتر است از تاکسی های شهری استفاده کنید. اگر مسیر سفرتان تا دیلیجان یک طرفه باشد باید حدود 9,000 درام ارمنستان  تا 11,000 درام ارمنستان برای این مسیر در نظر بگیرید. البته یادتان نرود که راننده معمولا قیمت واقعی را نمی گویند پس پیش از کرایه تاکسی درمورد هزینه آن صحبت کنید.

تورهای پارک ملی دیلیجان ارمنستان :

تورهای یک روزه انتخاب بسیار خوب و راحتی برای کسانی است که دوست ندارند به دردسر بیافتند و خود مسیر دیلیجان را طی کنند. پارک دیلیجان چندین تور مخصوص خود را دارد. بیشتر تورهای مربوط به دیلیجان صبح ها از ایروان به طرف پارک ملی حرکت می کنند و با تاریک شدن هوا توریست ها را به پایتخت بر می گردانند، در ضمن استفاده از تور نسبت به کرایه تاکسی بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. برای تور یک روزه حدود 23 دلار در نظر بگیرید. با این مبلغ، رفت و برگشت، هزینه غذا و هزینه های ورود همه بر عهده تور خواهد بود. 

ماشین شخصی در ارمنستان :

اگر وسیله سفرتان خودروی خودتان است از ایروان به این پارک ملی دسترسی راحتی خواهید داشت و در ضمن موقع برگشت این فرصت را دارید که از دریاچه سوان هم دیدن کنید.

 برای سوخت گیری در جایگاه ها بنزین ارمنستان به ازای هر لیتر 405 درام ارمنستان دریافت خواهد شد.

 آدرس پارک ملی ارمنستان: ارمنستان، استان تاووش، دیلیجان، پارک ملی دیلیجان

اقامت در پارک ملی دیلیجان

اگر می خواهید شبی را در دیلیجان سپری کنید برای  اقامت چند گزینه خواهید داشت:

کمپ در پارک ملی دیلیجان

اگر طبیعت را برای شب مانی در دیلیجان انتخاب کرده اید ،باید بگوییم که در پارک کمپ پارک ملی دیلیجان برپاست و می توانید از آن استفاده کنید. ولی اگر در کوهنوردی و طبیعت گردی حرفه ای باشید، خودتان می توانید در طول مسیر مکان های خوبی برای کمپینگ پیدا کنید. در صورت نیاز از راهنماهای مرکز اطلاعات پارک ملی دیلیجان کمک بگیرید. برای چادر زدن در محیط کمپ برای هر چادر 1,000 درام ارمنستان باید بپردازید.

هتل های ارمنستان و مهمان خانه های ارمنستان :

علاوه بر کمپینگ انتخاب های دیگری هم برای اقامت دارید و می توانید در روستاهای داخل پارک اقامت کنید. نرخ اقامت در هتل ها و خانه های دیلیجان به قرار زیر است:

 طیف هزینه هتل ها: از شبی 12,000 درام ارمنستان تا 28,000 درام ارمنستان

 طیف هزینه های مهمان خانه ها: از شبی 5,000 درام ارمنستان تا 18,000 درام ارمنستان

 

راهنمای پارک ملی دیلیجان ارمنستانReviewed by تور ارزان on Nov 5Rating: 3.0راهنمای پارک ملی دیلیجان ارمنستان:راهنمای پارک ملی دیلیجان ارمنستان در یک تور ارزان ارمنستان به درد میخورد.

برای دیدن پارک ملی دیلیجان ،یکی از جاهای دیدنی ارمنستان، این راهنما را بخوانید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی