راهنمای سفر به تالاب میانکاله

راهنمای سفر به تالاب میانکاله

راهنمای سفر به تالاب میانکاله

راهنمای سفر به تالاب میانکاله

مسیر دسترسی
 آدرس: استان مازندران، شهرستان بهشهر، تالاب میانکاله
چنانچه از طرف شرق به استان مازندران سفر می کنید باید به بهشهر و چنانچه از طرف تهران و ساری حرکت  می کنید باید به نکا وارد شوید. از این مناطق هم به طرف روستای زاغمرز و تالاب زاغمرز بروید. پس از گذشتن از راغمرز به یک سه راهی خواهید رسید . راه سمت راست را برای ادامه انتخاب کنید تا به تالاب میانکاله برسید. 
 وسایل نقیه عمومی: اول تا بهشهر یا نکا بروید و بعد بوسیله سواری ها به طرف راغمرز حرکت کنید از آنجا تا ورودی تالاب می توانید با تاکسی دربست سفر کنید. 
اقامت 
   خود روستا و تالاب میانکاله مهمانسرا یا سکونتگاهی که بتوانید شب را در آن به صبح برسانید ندارد. اگر می خواهید شب در این منطقه بمانید باید به طرف ساری یا بهشهر یا گرگان بروید و در هتل ها یا مهمانسراهای این شهرها اقامت نمایید. البته اگر علاقمند باشید که شب را در منازل روستایی سپری کنید باید به غربی ترین بخش میانکاله مراجعه کنید و در دهستان میانکاله از افراد بومی منطقه خانه اجاره کنید. 
- فاصله حدودی تا بهشهر: 35 کیلومتر (از ورودی تالاب)
-  فاصله حدودی تا گرگان: 120 کیلومتر (از ورودی تالاب)
-  فاصله حدودی تا ساری: 50 کیلومتر (از ورودی تالاب)

تور تالاب میانکاله

نحوه دریافت مجوز بازدید از سازمان محیط زیست بهشهر
   برای اینکه بتوانید مجوز گردش و پرنده نگری در تالاب میانکاله را بگیرید هم می توانید حضوری اقدام کنید و هم با گرفتن فکس از سازمان محیط زیست بهشهر مجوز بگیرید. اول باید نامه ای خطاب به رییس سازمان محیط زیست بهشهر فکس کنید و در آن نام و نام خانوادگی و کد ملی شخص درخواست کننده، تعداد نفرات همراه، زمان و روز مراجعه و وسیله نقلیه ای که می خواهید با آن به داخل تالاب بروید را بگویید.
ساعت و روز کاری اداره سازمان محیط زیست بهشهر
- شنبه تا چهارشنبه: 7:15 تا 14:15 بعد از ظهر
- پنج شنبه و جمعه: تعطیل 
نکته مهم: 
*سازمان در روزهای تعطیل رسمی تعطیل است. 
*در ایامی که اعیاد باستانی و مذهبی است همچون عید فطر، عید قربان، سیزده بدر و ... شاید گردش در تالاب بدون دریافت مجوز مجاز شود. اما باز هم مطمئن تر این است که در این ایام قبل از شروع سفر با تماس با اداره محیط زیست از درستی این مسئله آگاه شوید. 
فصل سفر به میانکاله
بهار و تابستان: چنانچه علاقمندید که طبیعت زیبا و چندگانه میانکاله را در بهترین شرایط مشاهده کنید و از هوا هم لذت ببرید، فصل بهار را برای سفر پیشنهاد می کنیم. در میانکاله فصل تابستان هوا بسیار گرم می شود و پرنده ها معمولا به سمت نواحی خنک تر کوچ می کنند.پس در تابستان پرنده نگری خیلی موفقی پیش بینی نمی شود.
پاییز و زمستان: در فصل سرما و پاییز میانکاله فصل انار چینی و تمشک را سپری می کند در ضمن در اواخر آبان نیز پرنده ها مهاجرت به این تالاب را شروع می کنند؛ ولی چنانچه علاقمندید که پرنده نگری را بصورت حرفه ای دنبال کنید و بیشترین تعداد پرنده های مهاجر را در این منطقه مشاهده کنید  خوب است فصل زمستان را برای سفر به میانکاله انتخاب کنید. تنها توجه کنید که وضعیت جوی این تالاب به علت پهنه های بزرگ آبی که دارد خیلی سرد خواهد شد و امکان دارد با وزش باد مواجه شوید.

راهنمای سفر به تالاب میانکالهReviewed by اول تور on Nov 20Rating: 2.5راهنمای سفر به تالاب میانکالهتالاب میانکاله یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مازندران است که برای سفر به این تالاب باید راهنمای سفر به آن را حتما مطالعه کنید تا از آن لذت کامل ببرید. در این مقاله راهنمای سفر به تالاب میانکاله را معرفی می کنیم.

تالاب میانکاله یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مازندران است که برای سفر به این تالاب باید راهنمای سفر به آن را حتما مطالعه کنید تا از آن لذت کامل ببرید.

2 دیدگاه ها

  1. امین گفت:

    تالاب میانکاله یکی از تالاب های زیبای ایرانه

  2. مهدی گفت:

    من یک سفر حتما به تالاب میانکاله میرم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی