راهنمای سفر به آلبانی

راهنمای سفر به آلبانی

بهترین راهنمای سفر به آلبانی

راهنمای سفر به آلبانی

راهنمای سفر به آلبانی

 كشور: آلباني

حكومت: جمهوري پارلماني

پايتخت: تيرانا

زبان و خط رسمي: آلبانيايی

دين رسمي: ۷۰ درصد مردم آلبانی مسلمان و ۳۰ درصد مسیحی هستند.

جمعيت: بيش از3 ميليون نفر

(۹۵ درصد مردم این کشور از تبار آلبانیایی و بقیه بیشتر یونانی هستند. مردم آلبانی از ریشه قوم ایلیری هستند که از اقوام هندواروپایی بود. آلبانی ۴۳۱ سال در دست امپراتوری عثمانی بودو در دوره معاصر ۵۰ سال حکومت کمونیستی را پشت سر گذاشته‌است.)

واحد پول: لک (ALL)

مساحت: ۲۸٬۷۴۸کیلومتر مربع

       کشور آلبانی ملقب به سرزمین عقاب ها ، تنها نماینده  دین اسلام در قاره  اروپا ست. این کشور نزدیک به یونان میباشد دین هفتاد درصد از مردم آن اسلام و سی درصد دیگر فرقه های مختلفی از مسیحیت می باشد. پایتخت این کشور شهر تیرانا با جمعیتی بالغ بر 420 هزار نفر است. زبان مردم آلبانی، آلبانیایی با لهجه های قگ و توسک و واحد پول آن لک است. جالب است بدانید به دلیل حضور عثمانی ها در این کشور استفاده بعضی از کلمات فارسی مانند دشمن، حقیقت، آب دست یا همان وضو، کبریت، میدان، نوروز و ... علی الخصوص در شهر الباسان رایج است. در اکثر مناطق این کشور مردم نوروز را جشن می گیرنداز جمله شهرهای مهم آلبانی می توان به شهر اشکودار، والوار، دوراس و الباسان اشاره کرداین کشور از نظر فاصله زمانی دو ساعت و نیم عقب تر از شهر تهران است.کلیسا های زیادی نظیر کلیسای یونایتد متودیست، انگلین، لوتری و باپتیست در کشور آلبانی وجود دارند. در پایتخت این کشور مسلمان مسجد بزرگی به نام مسجد ادهم بیگ قرار دارد. ساخت این مسجد را شخصی به نام ملا بیگ در سال 1789 میلادی آغاز کرد و پسرش ادهم بیگ ساختن این مسجد را در سال 1823 به اتمام رساند. به همین دلیل نام مسجد به نام پسر ثبت شده است.

راهنمای سفر به آلبانیReviewed by تور ارزان on Mar 6Rating: 4.0راهنمای سفر به آلبانی كشور: آلباني حكومت: جمهوري پارلماني پايتخت: تيرانا زبان و خط رسمي: آلبانيايی دين رسمي: ۷۰ درصد مردم

 كشور: آلباني

حكومت: جمهوري پارلماني

پايتخت: تيرانا

زبان و خط رسمي: آلبانيايی

دين رسمي: ۷۰ درصد مردم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی