دیوار هزار مایلی چین

دیوار هزار مایلی چین

معرفی دیوار هزار مایلی چین

دیوار هزار مایلی چین

معرفی دیوار هزار مایلی چین:

 

   یکی از نمادهایی که چین را معروف کرده و اکثر مردم دنیا به وجود این سازه چین را می شناسند دیوار طولانی چین است. این دیوار از تعدادی دیوار کوچکتر تشکیل شده است که در گذر سالیان دراز به همدیگر متصل شده اند و بزرگترین و طولانی ترین پل موجود در زمین را پدید آورده اند. این سازه در واقع از شگفتی هایی است که بدست بشر ساخته شده است.

 در ابتدا و در زمان سلطنت چین شی ( کین شی ) طول این دیوار ۵۰۰۰ کیلومتر ( ۳۰۰۰ مایل ) بوده است ولی در گذر دوران ها و در زمان حاکمیت امپراتوران متعدد طول دیوار چین افزایش یافته است به شکلی که امروزه به ۷۰۰۰ کیلومتر در امتداد مرز شمالی پکن افزایش یافته است ( هنوز هم بحث در مورد طول دقیق این سازه بسیار است.بعضی ها درازای آن را تا ۱۰۰۰۰ کیلومتر هم بیان می کنند.

این سازه شگفت انگیز درست در زمان تعدد امپراتوری چین پدید آمد به همین علت از روش های مختلفی برای ساخت آن بکاربرده شده است که خود از جادبه های آن است و نشان می دهد هنر در چین چه گستره ی وسیعی دارد. برای احداث دیوار از خرده سنگ، سنگ، آجر و خاک بکاربرده شده است. دیوار چین تقریبا ۱۰ متر بلندی دارد ولی در بعضی نواحی این عدد مقداری اختلاف یافته است در بعضی نقاط به پنج متر هم کاهش یافته است. وسعت سازه هم میان ۴ متر تا ۵ متر متفاوت است ولی به شکلی ساخته شده که چند اسب می توانند در آن واحد روی آن راه بروند در کنار یکدیگر.

بیشتر بخش هایی که از دیوار سالم مانده به سلسله ی مینگ تعلق دارد ( ۱۳۶۸ تا ۱۶۴۴ میلادی ) در آن زمان این دیوار بیشترین مرمت و بازسازی را به خود دیده است. در فاصله های مشخصی، برج های نگهبانی که مکانی برای رو در رویی با مهاجمان بود بر روی دیوار ساخته شده است که هم زیبایی دیوار را بیشتر کرده و هم استحکام آن را افزایش داده.

این سازه بی نظیر در سال ۱۹۸۷ میلادی در فهرست یونسکو و در سال ۲۰۰۷ میلادی تحت عنوان یکی از عجایب هفتگانه ی تازه دنیا به ثبت رسیده و بخش بزرگی از فرهنگ و آداب چین را در خود حفظ کرده، با تحقیق و بررسی بر روی نگاره ها و حکاکی های دیوار متوجه شده اند که این نقوش داستان های کهن و اسطوره ای را در دل خود دارند، به عنوان مثال یکی از قهرمانان داستان های دیوار چین که بسیار درمورد آن صحبت شده منگ جیانگو ( Meng Jiangnu ) است،  او از بانوان کارگری بود که در احداث  دیوار چین کمک می کرد، همسر این خانم بعد از ماجراهایی فوت کرد و او همواره با غم و رنج بسیار به ساخت دیوار چین فعالیت داشت، در واقع این سازه سمبلی از آداب کهن چین و فرهنگ عنی این سرزمین است.

این دیوار در گذر ادوار متعدد و امپراتوری های مختلف اسم ها و القاب بسیاری داشته که شامل " دیوار ده هزار مایلی " و " دیوار بلند " است و در گذر سال ها این القال تکمیل شده  اند و هم اکنون در تمام دنیا آن را با عنوان دیوار چین معرفی می کنند.

دیوار هزار مایلی چینReviewed by بانو on Feb 25Rating: 3.5دیوار هزار مایلی چینیکی از نمادهایی که چین را معروف کرده و اکثر مردم دنیا به وجود این سازه چین را می شناسند دیوار هزار مایلی چین است. 

یکی از نمادهایی که چین را معروف کرده و اکثر مردم دنیا به وجود این سازه چین را می شناسند دیوار هزار مایلی چین است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی