پکن (قسمت دوم)

پکن (قسمت دوم)

پکن(قسمت دووم)

دانستنی های شهر پکن (قسمت دوم )

درباره پکن بیشتر بدانیم    

   همانطور که می‌دانید چین پر جمعیت ترین کشور دنیا است که در سال 2016 طبق برآوردی جمعیت آن چیزی حدود  1.4 میلیارد نفر تخمین زده شد. پکن پایتخت چین یکی از شهر های افسانه‌ای این کشور است و همچنین یکی از پر جمعیت ترین شهر های جهان با جمعیتی نزدیک به 21 میلیون نفر است. این پایتخت بسیار جذاب و مدرنیزه است اما در عین حال شکوه و عظمت تاریخی خود را نگه داشته است. پکنِ پر جمعیت مساحتی بالغ بر 17000 كيلومتر مربع دارد.
   موقعیت جغرافیایی پکن درست در شمال چین است. ناگفته نماند که پکن در ابتدا به صورت چند شهر خیلی کوچکِ در کنار هم بوده اما بعد ها به مرور زمان به یک شهر واحد تبدیل شده و پکن نام گرفته. هوای این شهر خیلی سخت است و در تابستان ها خیلی گرم و در تابستان ها دارای سوز هایی است که صورت را زخم می‌کند.
   چین به صورت موازی با رشته کوه آلپ قرار دارد که در گذشته به صورت یک دژ از اقوام این شهر در برابر حملات و یا حتی شرایط اقلیمی محافظت می‌کرد.
   این شهر از نظر سیاسی، فرهنگی و آموزشی و جمعیت بعد از شانگهای در کشور قرار دارد. فرودگاه بین المللی پکن دومین فرودگاه شلوغ در دنیا است. سابقه تاریخی این شهر حدود سه هزار سال تخمین زده شده.
   رفت و آمد و حمل و نقل عمومی در این شهر متناسب با جمعیت و مساحت این شهر بسیار مدرن و پیشرفته فراهم شده است. پکن در  طول سال چیزی نزدیک به 150 میلیون نفر گردشگر چینی و بین المللی به خود می‌بیند. شاید این آمار باعث شود که فکر کنید این شهر خیلی شلوغ و پر هرج و مرج است اما اصلا این گونه نیست این شهر در کنار نظم و جذابیتی که دارد یکی از بهترین گزینه ها برای یک سفر عالی و آرام کننده می‌تواند باشد.
   بهترین زمان برای سفر به این شهر تابستان است زیرا این شهر در قسمت شمالی کشور و در کنار رشته کوه های آلپ قرار دارد و دارای آب و هوای بسیار خشن و سرد است بنابر این فصل تابستان بهترین زمان برای بازدید از این شهر است. در این فصل این شهر دارای هوای بسیار مطلوب، همراه با باد های خنک تابستانی و سرسبزی بسیار زیبا است.
همچنین در ماه های شهریور مهر هم میتوانید به این شهر سفر کنید زیار آب و هوای بسیاز تمیز و پاکی دارد.
با همه‌این تفاصیر بهتر است زمانی که به این شهر سفر می‌کنید به همراه خود لباس گرم و کاپشن داشته باشید زیرا اصلا آب و هوا در این خبر نمی‌کند و ممکن است در بعد از ظهر یک روز تابستانی بارانی شدید شروع به باریدن کند.

پکن (قسمت دوم)Reviewed by اول تور on Oct 24Rating: 3.0آنجه که در باره شهر پکن از جمله آب و هوا و غذا ها و مکان های دیدنی و ... باید بدانید.پکنِ 21 میلیون نفری یکی از پر جمعیت ترین شهر جهان بر خلاف قدمتی چند هزار ساله و فراز و نشیب های بسیارِ تاریخی و حفظ آن جزو شهر های مدرن چین است.

تمام نکاتی که باید در رابطه با شهر پکن، پایتخت چین از جمله آب و هوا ، مکان های دیدنی ، غذا ها و … بدانید.

1 دیدگاه

  1. بیتا.تهامی گفت:

    پکن یکی از بهترین دیدنی های چین و معروف ترین شهر های چین است که دیدنش را حتما توصیه میکنم .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی