معبد شائولین، مهد ورزش کونگ‌فو

معبد شائولین، مهد ورزش کونگ‌فو

معرفی بخش های معبد شائولین

معرفی بخش های معبد شائولین

معبد شائولین، مهد ورزش کونگ‌فو:

   همه این را به خوبی میدانیم که چین پر است از معابد قدمی و کهن. اما بهتر است بدانید اولین معبد ساخته شده در چین کدام است. اول تور در این مقاله قصد دارد شما را با اولین معبد و قدیمی ترین معبد ساخته شده در چین آشنا کند. شائولین، این شهر زیبا و دیدنی زادگاه اولین معبد در چین است. معبدی که در کل دنیا به نام معبد شائولین ملقب به اولین معبد در چین می‌شناسند. قدمت این معبد به 1900 سال می‌رسد.

 

تاریخچه پیدایش معبد:

   در یک دوم آخر قرن بیستم بود که احزاب کمونیست چین از منطقه شائولین برای گذراندن دوره‌های آموزشی راهبان دروغین خود استفاده کرد منظور از راهبان دروغین گارد سرخ و ارتش سرخ چین می‌باشد. کمونیست‌ها معبد و تمام بخش‌های دیگر آن را از جمله قبرستان و آرامگاه شخصیت‌های  مذهبی گرفته تا استخر نُه اژدها – را هدف گلوله‌های آتشین خود قرار دادند. بعد از این آتش بازی بزرگ توسط حزب کمونیست‌ها معبد شائولین جت لی در سال 1982،توسط دولت چین به منظور یک مکان گردشگری و توریستی به مکان‌های دیدنی چین اضافه شد و مورد بازسازی قرار گرفت تا عموم مردم از آن دیدن کنند. از آن به بعد گروه‌های رزمی کار در سراسر دنیا شروع به فرستادن کمک‌های نقدی خود جهت حفظ و نگهداری از این معبد قدیمی کردند و خواستار پاسداری از حجاری‌هایی در ورودی معبد شدند. اما بعد از گذشت این سال‌ها حزب کمونیست قصد دارد باز این معبد را پس بگیرد اما موفق نبود. سر انجام در ماه مارس سال 2006، پوتین رئیس جمهور روسیه، اولین رهبر خارجی ای شد که از معبد بازدید کرده‌است. همچنین در سال 2010 در نشست کمیته میراث جهانی یونسکو این معبد به عنوان میراث جهانی به ثبت رسید.

کونگ‌فو:

   مهد ورزش کونگ‌فو که یکی از بخش های اصلی وشو در چین می‌باشد این معبد است. امروزه این ورزش رزمی در دنیا خیلی مورد توجه قرار گرفته است و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است به همین دلیل افرادی که به این ورزش خیلی علاقه دارند به چین سفر میکنند تا از نزدیک شاهد مهد این ورزش و همچنین فرا گرفتن این هنر باشند. از سال های ابتدایی به بعد به دلیل فرا گیر شدن این ورزش تعداد معبد های شائولین هم به ترتیب بیشتر شد.

خرابی ها:

   این معبد در سال‌های مختلف بارها بارها تخریب شد و مورد حمله قرار گرفت که هر بار آنرا مرمت و بازسازی شد. اولین باری که این معبد تخریب شد در سال 1647 به دلیل حمله حکومت چینگ  برای جلوگیری از فعالیت‌های ضد حکومتی بود.  

معبد شائولین، مهد ورزش کونگ‌فوReviewed by اول تور on Nov 28Rating: 3.0معبد شائولین، مهد ورزش کونگ‌فو معبد شائولین، مهد ورزش کونگ‌فو ملقب به "اولین معبد در چین". از جمله جاذبه های توریستی و دیدنی های چین است. این معبد مهد ورزش کونگ فو است که امروزه خیلی در دنیا طرفدار دارد.

بهترین جاهای دیدنی چین – معبد شائولین، مهد ورزش کونگ‌فو – تور ارزان چین – راهنمای تور چین – جاذبه های گردشگری چین

1 دیدگاه

  1. مهشید.مطهری گفت:

    سلام. خیلی زیبا و مفید بود . متشکرم . معبد شائولین عالیه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی