برج کانتون (برج گوانگجو چین)

برج کانتون (برج گوانگجو چین)

برج کانتون یا برج گوانگجو چین

برج کانتون یا برج گوانگجو چین

  معرفی برج :

      برج کانتون یا برج گوانگجو  به طور رسمی برج غارنوردی و گشت و گذار گوانگجو  یک برج مشاهیر چند منظوره با 604  متر (1982 فوت) در منطقه Haizhu گوانگجو (که به طور تاریخی به عنوان کانتون شناخته می شود)، در گوانگدونگ، چین است. ساخت برج در سال 2009 به پایان رسید و در تاریخ 29 سپتامبر 2010 برای بازی های آسیایی 2010 شروع به کار کرد. برج به طور خلاصه برگزاری عنوان بلندترین برج در جهان، جایگزین برج CN ، قبل از اینکه توسط توکیو Skytree غوطه ور شود بود . این برج بلندترین ساختار در چین قبل از بالا آمدن از برج شانگهای در 3 اوت 2013 بود.  در حال حاضر دومین برج بزرگ و چهارمین سازه بزرگ در جهان است. نامگذاری و ریشه شناسی          بحث و گفتگو طولانی در مورد نامگذاری برج کانتون از زمان آغاز ساخت آن در سال 2005 پس از مراسم پیشگامان رخ داده است. در سپتامبر 2009، به درخواست سرمایه گذار برج، گوانگجو روزانه یک مسابقه برای نامزد پیشنهاد راه اندازی کرد. این مسابقه بیش از 180،000 مدرک معتبر را به خود جلب کرد، از جمله برج Haixin Towr در چینی به معنای واقعی کلمه: "برج در دریا" جایزه اول را دریافت کرد. این نام به عنوان تاریخ آغازین جاده ابریشم دریایی و نزدیکی جغرافیایی برج به جزیره Haixinsha اشاره کرد. با این حال، این نام برای افراد ناشناخته با تاریخ شهر در نظر گرفته شده است ساکنان محلی همچنان به نام برج های مختلف با نام های "Slim Slump"  در چینی "هیزم پیچ خورده و "stubborn""  در چینی استعاره برای در کانتونی و "Yangdianfeng" در چینی  به معنای واقعی کلمه: "قله شهر رام" بود.                 این نامگذاری در سال 2010 مورد بررسی قرار گرفت. پس از بررسی گسترده ای از نظرات عمومی، "برج کانتون" به عنوان نام رسمی گرفت و در پایان ماه سپتامبر 2010 اعلام شد. نام انگلیسی جدیدی که به گذشته شادمانی شهر اشاره کرده می‌کرد. 
برج گوانگجو توسط گروه تلویزیونی جدید تلویزیون گوانگجو ساخته شده است. برج کانتون توسط معماران هلندی Mark Hemel و Barbara Kuit از معماری مبتنی بر اطلاعات طراحی شده است، همراه با Arup، شرکت مشاوره بین المللی طراحی، مهندسی و مشاوره کسب و کار که مقر آن در لندن، انگلستان است. در سال 2004، معماری مبتنی بر اطلاعات و Arup برنده رقابت بین المللی، که در آن بسیاری از دفاتر معماری بزرگ بین المللی شرکت کردند. همان سال، تیم IBA - Arup در آمستردام، طراحی مفهومی برج را توسعه داد. در مراحل بعد، IBA عمدتا با دفتر محلی چین Arup و موسسه طراحی محلی همکاری داشت. پس از آن، در سال 2005، پیشگامان برج های کانتون برگزار شد.
برج، اگرچه به طور کامل ساخته نشده است، در تاریخ 1 اکتبر 2010 به طور عمومی برای 16 بازی های آسیایی، که توسط گوانگجو در ماه نوامبر 2010 برگزار شد، به نمایش گذاشته شد. رصدخانه آن در نهایت رسما افتتاح رسمی خود را در دسامبر 2011 دریافت کرد.

ساختار

شکل پیچیده یا ساختار هیپربولید برج کانتون مربوط به ثبت اختراع 1896 امپراتوری روسیه است که از تاریخ 12 مارس 1899 توسط ولادیمیر شوخوف، مهندس و معمار روسی دریافت شده است. این سازه شبیه به فانوس آدزژول (که توسط ولادیمیر شوخوف در سال 1910 طراحی شده است) در دلتای Dnepr در اوکراین است.

رصد خانه 

   رصدخانه عمومی داخلی 449 متر بالاتر از زمین است که به شکل یک فضایی بیضی پر از روی زمین است که تقریبا نصف اندازه یک میدان فوتبال استاندارد است. این رصد خانه در دسامبر 2011 افتتاح شد، پشت بام 488 متر، بالاترین و بزرگترین عرشه در جهان است و عنوان آن را از عرشه دیداری Burj Khalifa در 452 متر به دست آوردند. طراحی نورپردازی معماری [ویرایش]در شب، برج، به جای پرورش، به نور می اندازد و روشن می کند. هر گره در طراحی روشنایی به صورت جداگانه کنترل می شود تا انیمیشن ها و تغییرات رنگ در سراسر ارتفاع برج قابل قبول باشد. همانطور که تمام روشنایی مبتنی بر تکنولوژی LED است و تمام وسایل بر روی ساختار خود قرار گرفته است، طرح روشنایی تنها 15٪ از حداکثر مجاز برای روشنایی فاکتور مصرف می کند. برج کانتون دارای نورپردازی معماری است که توسط Arup Lighting طراحی شده است. روشنایی ویژگی های معماری بر اساس اصل است که برج نمی بایست "روشن" شود، بلکه "درخشش نور" را در شب روشن می کند. هفت هزار چراغ روشنایی چراغ حلقه های ساختار برج زیر نور را به وجود می آورند تا نور خورشید را تشکیل دهند. 

اندازه گیری

   بدن اصلی برج کانتون در 450 متری (1476 فوت) قرار دارد. در کنار برج آنتن 150 متری (492 فوت) برج، برج کانتون دارای ارتفاع کلی 600 متر (1969 فوت) است و این دومین بلندترین برج در جهان است که دومین بلندترین در آسیا است و بلندترین آن در جهان است. جمهوری خلق چین. برج 37 طبقه و 2 طبقه زیرزمین دارد. برج کانتون دارای مساحت کل 175،458 متر مربع (1،888،610 فوت مربع) است. علاوه بر این، منطقه قابل استفاده خالص برج، 114،054 مترمربع (1،227،670 فوت مربع) است. ارتفاع طراحی اولیه برج گوانگجو در مجموع 612.2 متر (از جمله 1.2 متر میله رعد و برق) بود. با توجه به دفتر برنامه ریزی شهری گوانگجو و شرکت نظارت بر ساخت و ساز گوانگجو، آموزشی ویبولیتین، ساختمان ارتفاع کلی ساختمان را تنظیم شده 595.71 متر، برج اصلی در ارتفاع 448.80 متر ارتفاع، و ارتفاع کمربند آن در 146.91 متر است. پلتفورم مشاهده در آنتن مشت برج گوانگجو واقع در 488 متر و موقعیت جغرافیایی فوق العاده ای است که گردشگران قادر به رسیدن به این ارتفاع  هستند.

 

برج کانتون (برج گوانگجو چین)Reviewed by اول تور on Nov 1Rating: 3.0معرفی برج کانتون یا برج گوانگجواین برج بلندترین ساختار در چین قبل از بالا آمدن از برج شانگهای در 3 اوت 2013 بود. در حال حاضر دومین برج بزرگ و چهارمین سازه بزرگ در جهان است.

برج کانتون یا برج گوانگجو چین به طور رسمی برج غارنوردی و گشت و گذار گوانگجو یک برج مشهور چند منظوره است.

2 دیدگاه ها

  1. م. ن. گفت:

    برج گوانجو شبیه برج میلاد هست یذره

  2. mohammad.modares گفت:

    چه برج زیبایی . معماری خیلی قوی دارد .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی