خوراکی های خیابانی محبوب تایلند

خوراکی های خیابانی محبوب تایلند

بهترین خوراکی های خیابانی محبوب تایلند

خوراکی های خیابانی محبوب تایلند

خوراکی های خیابانی محبوب تایلند :

         از دید توریست های خارجی، خوراکی های خیابانی تایلند تهوع‌آور و انزجار آور هستند: از کرم و سوسک سرخ‌ شده گرفته تا عقرب و عنکبوت در قفسه‌های این غذاخوری‌های خیابانی یافت می‌شود. این خوراکی ها به هیچوجه بهداشتی به نظر نمی‌رسند اما در حقیقت، خوراکی های خیابانی تایلند بد‌تر از فست‌فودهای پرچرب کافه‌ها و رستوران‌های اروپایی نیستند.

        تایلندی‌ها وجدان کاری خوبی دارند و به تمیزی و نظافت شخصی خود خیلی اهمیت می‌دهند. فروشندگان خیلی تمیز هستند و نظافت را رعایت می کنند و داغی و تندوتیزی خوراکها، خود مانند نوعی ضدعفونی‌ کننده برای بدن عمل می‌کند. همه‌چیز از مواد اولیه تازه فراهم شده است؛ وضعیت جغرافیایی و آب و هوای تایلند به صورتی است که مواد اولیه تازه در همه فصل های  سال پیدا می‌شود. میوه‌ها، سبزی‌ها، گوشت و ماهی در هوای گرم تایلند سریع خراب می‌شوند و پس نمی‌شود آن‌ها را برای مدت چند روز نگه داشت که این موضوع سبب می‌شود آشپزها همیشه از مواد غذایی تازه استفاده کنند. بنابراین خیالتان جمع باشد. این خوراکی های خیابانی از غذاهای رستورانی مضرتر و خطرناک تر نیستند، ممکن است حتی بهتر ‌از آن‌ها باشند. از دیگر فواید این خوراکی های خیابانی کم بها بودن آن‌ها است. یک شام کامل تنها چند دلار هزینه روی دست شما می‌گذارد.

        تایلندی‌ها عادت دارند در خیابان غذا میل کنند. در بین تایلندی‌هایی که در خیابان خوراکی می‌خورند از هر طبقه ای می‌توان پیدا کرد؛ از طبقه تهیدست با لباس‌های کهنه و شلخته گرفته تا متخصصان و مدیران درس خوانده ‌و با پرستیژ با ماشین‌های آخرین مدل و ساعت‌های گران‌ بها در دستشان. گردشگران ‌هم دراین‌ میان جدا از بقیه نیستند. فروشندگان تنها در پایتخت می‌توانند انگلیسی حرف بزنند و فروشندگان شهرهای کوچک زیاد انگلیسی بلد نیستند. در عوض ‌حفظ کردن اسم های عجیب‌ و غریب اکلی خوراکی، می‌توانید از انگشتانتان استفاده کنید. تنها با اشاره انگشت صحبت کنید و این هم یکی دیگر از امتیازات غذا خوردن در خیابان نسبت به غذاخوری های لاکچری است که در بهترین حالت با منویی تصویردار از مشتریان پذیرایی می‌شود.

با یک تور ارزان تایلند میتوانید همراه با جاهای دیدنی تایلند بهترین خوراکی های خیابانی تایلند را امتحان کنید.

برنج:

برنج قسمت اصلی خوراک های آسیایی است و تایلند هم از این مسئله جدا نیست. در خیابان خوراکهایی می بینید که یادآور ریزوتو هستند. ساده‌ترین آن‌ها، برنج با مرغ یا گوشت خوک است. حتما برنجی را که در برگ درخت موز طبخ شده و مزه آن را به خود گرفته است، امتحان کنید. در ظاهر، این نوع برنج مثل دلمه است اما برگ‌ها را نمی توانید ‌بخورید.

سوپ:

ممکن است با خود بگویید این غذای عجیب‌وغریب که بخار زیادی از آن بلند می‌شود چیست؟ این مایع که داخل دیگ‌های عظیم می‌جوشد، چیزی نیست جز سوپ تایلندی شامل  مرغ، میگو، قارچ و ... همه در شیر نارگیل با سس ماهی و علف لیمو. این سوپ هم تند است و هم ترشی مخصوصی دارد. توصیه می‌کنیم حتما امتحان کنید اما به شرطی که بتوانید آن را بخورید، زیرا مزه بسیار  تندی دارد.

نودل:

در تایلند، انواع متنوع رشته را می توانید امتحان کنید: بزرگ و کوچک، تخم‌مرغی و برنجی، خشک و نرم که مانند رشته‌فرنگی است. فروشنده‌ها، رشته را در ظرف می‌ریزند و به انتخاب مشتری  مواد غذایی مانند میگو، گوشت خوک، جوانه‌ی  بامبو و ...  به آن می افزایند و بعد طبق پروسه ویژه ای آن را طبخ می کنند.

 

خوراکی های خیابانی محبوب تایلندReviewed by اول تور on Dec 20Rating: 3.0خوراکی های خیابانی محبوب تایلندخوراکی های خیابانی محبوب تایلند به همراه بهترین جاذبه های گردشگری تایلند و جاهای دیدنی تایلند با تور ارزان تایلند.

خوراکی های خیابانی محبوب تایلند به همراه بهترین جاذبه های گردشگری تایلند و جاهای دیدنی تایلند را با یک تور ارزان تایلند امتحان کنید.

1 دیدگاه

  1. farzin.kjdk گفت:

    خوراکی های خیابانی تایلند واقعا خوشمزه ان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی