جشنواره میمون ها تایلند قسمت دوم

جشنواره میمون ها تایلند قسمت دوم

جشنواره میمون ها تایلند

جشنواره میمون ها تایلند قسمت دوم

جشنواره میمون ها تایلند قسمت دوم

 

ایده این جشنواره از کیست؟

میمون ها در لوپبوری خیلی مورد احترام و اهمیت هستند و به عنوان سمبل های  این استان شناخته می شوند به صورتی که در هر جای شهر که سرک بکشید تندیس و مجسمه ای از  این حیوانات بازیگوش  خواهید دید که بر روی سکوها قرار دارند. هنگامی که وارد شهر لوپبوری شوید میمون ها را در تمامی نقاط شهر می بینید که در حال بازی و شیطنت هستند و اگر حواستان نباشد کیفتان را به سرقت خواهند برد. اما چیزی که جالب توجه خواهد بود نوع رفتار مردم با میمون هاست که علی رغم آزار و اذیتشان همواره با آن ها مهربان هستند و در کنار هم زندگی راحتی دارند، این رفتار مسالمت آمیز تصور زندگی در جنگل را در بازدیدکنندگان و گردشگران بوجود می آورد.

فردی بومی به اسم  یونگ یوث کیتاوانانوسنت ( Yong Yuth Kitawananusont) و صاحب مسافرخانه لوپبوری (Lopburi ) است، ایده برپایی این جشن را داده بود. در رو به روی مهمان خانه او، یک پیکره عظیم از میمون جای دارد که از آن به عنوان سمبل این شهر در گذر سالیان طولانی استفاده کرده است. یونگ یوث از فعالان صنعت گردشگری این شهر بود و با وجود مجسمه اش توانست به کسب و کار آن منطقه رونق ببخشد. یونگ یوث معتقد بود که این موفقیت را مدیون میمون ها هستند و به همین خاطر تصمیم گرفت به شکلی از آن ها قدردانی کند. پس نخستین جشنواره میمون ها در سال ۱۹۸۹ میلادی برگزار کرد و بعد از آن این جشن به صورتی جشنی سالانه در بین مردم و اهالی متدوال شد.

پیش از اجرای ضیافت

برای آغاز این جشنواره ۳۵ میز حاضر می شود و که رویشان را با پوشش های قرمز رنگ خاصی روکش می کنند. این میزها در ۳ جای متفاوت شهر که بیشتر میمون ها در  آنجا جمع می شوند گذاشته می شوند:

 پرا پرانگ سام یوت (Phra Prang Sam Yot) ، سیتی شراین (City Shrine) و نواحی پایین شهر.

 حجم زیادی از میوه ها و خوراکی های رنگارنگ و خوش طعم با تزئینات زیبا برای میمون ها بر روی این میزها فراهم می شوند که پس از پایان یافتن جشن چیزی از آن ها باقی نخواهد ماند.

غذاها و خوراکی های جشن

 از آنجا که قسمت بزرگی از غذای میمون ها را حبوبات و میوه جات تشکیل می دهند و خیلی کم پیش می آید که گوشت بخورند، پس در روز جشن بیشتر سعی می شود میزهایی مملو از گل های دانه دار مثل آفتابگردان و میوه های متفاوت و رنگارنگ که همه در شهر وجود دارند و گیاهان و ریشه های خوراکی برای میمونها حاضر می شود. گوشتی که میمون ها مصرف می کنند شامل حشرات، تخم پرندگان، پرنده های ماده و مارمولک و قورباغه می شود.

ممکن است خیال کنید که در این جشن فقط از میوه ها و سبزیها استفاده می شود و آشپزی در آن وجود ندارد اما آشپپزهایی هم در این جشن هستند که در حال آماده کردن برنج چسبناک، دسر زرده تخم مرغ، سالاد میوه هستند.

 اگر اهل سفر هستید، تور تایلند را به شما پیشنهاد میکنیم . جشنواره میمون ها تایلند از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

جشنواره میمون ها تایلند قسمت دومReviewed by مهدی on Apr 13Rating: 3.0جشنواره میمون ها تایلند قسمت دوماز جاذبه های تایلند میتوانیم به جشنواره میمون ها تایلند قسمت دوم اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان تایلند، دیدنیهای تایلند را از دست ندهید.

از جاذبه های تایلند میتوانیم به جشنواره میمون ها تایلند قسمت دوم اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان تایلند، دیدنیهای تایلند را از دست ندهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی