جاهای دیدنی اهواز – قسمت 2

جاهای دیدنی اهواز – قسمت 2

بهترین جاهای دیدنی اهواز

جاهای دیدنی اهواز

جاهای دیدنی اهواز - قسمت 2

  • موزه خراطی اهواز
    این موزه با هدف معرفی صنایع چوب و کاربری اون در فضاهای معماری شهری و شناساندن هنر بومی خراطی در شهرستان اهواز افتتاح شده که در اون نزدیک به ۴۰۰ اثر از آثار گردآوری شده آقای عبدالرحیم فروتن استاد خراطی و دارنده مهر اصالت یونسکو با عنوان موزه تخصصی چوب و خراطی به نمایش گذاشته شده. این موزه اولین موزه خراطی کشورمی باشد.
  • تالاب بامدژ
    استان خوزستان یکی از پرتالاب ترین استان های کشور است که تالاب بام دژ در ۴۰ کیلومتری شمال غربی اهواز از جمله این تالاب ها می باشد. این زیستگاه آب شیرین ۴۰۰۰ هکتار وسعت دارد و در کنار روستاهای مزرعه، بام دژ، سادات طواهر، سید جاسم و همچنین سد شاوور، کانال توانا و خط آهن اهواز– اندیمشک قرار گرفته است.تالاب بامدژ در مجاورت آبادی قلعه سحر با مساحت چهار هزار هکتار واقع شده. این تالاب به عنوان تالابی طبیعی واجد ارزش های فراوان اکولوژیک، علمی، تفرجی و اقتصادی است.
  • عمارت ماپار
    عمارت ماپار در دوره پهلوی اول ساخته شده و حالا به صورت کارگاه هنرهای سنتی در اهواز مشغول به فعالیت است . این بنا با آجر تزئین شده و وجود زیرزمین های سنگی، دو حیاط بزرگ در دو طرف ساختمان و طاق نماها و درهای چوبی از ویژگی های آن به شمار می آید.
  • پل سلمان فارسی
    در سال ۱۳۵۴ شمسی پل چهارم که خیابان سلمان فارسی رو به کوی تختی ( امانیه) فلکه ساعت و میدان مولوی متصل می کند، به طول ۵۷۶ متر و عرض ۱۶ متر و ۷۱ سانتی متر به بهره برداری رسید. هزینه احداث این پل در حدود ۲۳۰ میلیون ریال بوده .
  • پل سیاه
    پل سیاه اهواز، اسم خاص و منحصر به فرد قدیمی ترین پل رودخانه کارون که قدمتش به حدود یه قرن پیش یعنی سال ۱۳۰۸ برمی گرده، این پل از نظر تاریخی به دوره پهلوی اول می رسد. از اونجایی که "پل سیاه" دارای قدمت و عقبه ای تاریخی بود در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۷۸ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و این اثر در حال حاضر هم یک اثر تاریخیه و هم به عنوان یه راه ریلی مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد.
  • کلیسای کاتالوک
    کلیسای کاتولیک ها بیش ترین فعالیت مذهبی را در اهواز دارند و این کلیسا در خیابان نادری اهواز است و کشیش های اصفهان ماهی یک بار برای برگزاری مراسم مذهبی به این کلیسا سر می زند.
جاهای دیدنی اهواز - قسمت 2Reviewed by تور ارزان on Jan 10Rating: 3.5جاهای دیدنی اهوازاستان خوزستان یکی از پرتالاب ترین استان های کشور است که تالاب بام دژ در ۴۰ کیلومتری شمال غربی اهواز از جمله این تالاب ها می باشد.

استان خوزستان یکی از پرتالاب ترین استان های کشور است که تالاب بام دژ در ۴۰ کیلومتری شمال غربی اهواز از جمله این تالاب ها می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی