جاهای دیدنی ژوهانسبورگ

جاهای دیدنی ژوهانسبورگ

تور ژوهانسبورگ جاهای دیدنی

جاهای دیدنی ژوهانسبورگ

جاهای دیدنی ژوهانسبورگ

شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی یکی از زیباترین شهرهای این کشور به شمار می‌رود، در ژوهانسبورگ جاهای دیدنی بسیاری برای گردشگران وجود دارد که هم میتوانند با داشتن اطلاعات قبلی از این مکانها خودشان به بازدید آنها بروند و هم میتوانند در تورهای گروهی که به همین منظور در نظر گرفته شده‌اند و توریستها را به همراه راهنمایان با تجربه به بازدید از جاهای دیدنی شهر و همچنین اطراف ژوهانسبورگ میبرند، شرکت کنند.
البته به طور معمول مسافرانی که از ایران به ژوهانسبورگ و شهرهای مهم آفریقای جنوبی قصد سفر دارند از طریق آژانسهای مسافرتی اقدام به تهیه تور آفریقای جنوبی مینمایند که در پکیج این تورها بازدید از شهرهای مهم آفریقای جنوبی که شامل ژوهانسبورگ نیز می‌شود، گنجانده شده است، در برنامه‌های از پیش تعیین شده‌ی این پکیجها گشت‌های شهری و بازدید از محبوب ترین جاهای دیدنی شهرهای داخل پکیج در نظر گرفته شده است که به همراه لیدر فارسی زبان مسافران را به جاهای دیدنی میبرند.
در این مطلب اول تور قصد دارد شما سفر دوستان عزیز را با برخی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ژوهانسبورگ آشنا کند، با ما همراه باشید.

پرتوریا

حدود 55 کیلومتر بعد از ژوهانسبورگ به پایتخت اداری آفریقای جنوبی، پرتوریا می‌رسید. زیبایی‌های این شهر ارزش آن را دارد که برای بازدید از آن وقت بگذارید. در پرتوریا ساختما‌ن‌های تاریخی و موزه‌های بسیاری وجود دارد.نوعی درخت خاص این منطقه در فصل بهار این شهر را به رنگ بنفش در می‌آورد که بسیار دیدنی‌ و حیرت آور است. در سفر به پروتوریا از باغ ملی گیاه‌شناسی، پارک آزادی، باغ وحش بزرگ و بنای یادبود ‌Voortrekker بازدید کنید و از طبیعت آرام و حیات وحش متنوع این منطقه لذت ببرید.

موزه سبک ویکتوریایی لیندفیلد

هرکسی که به سبک زندگی ویکتوریایی علاقه‌مند است، قطعاً از بازدید این موزه زنده و میراث مربوط به سبک ویکتوریایی لذت خواهد برد. مالک و ساکن کنونی این بنا کاترین لاو، که از سال 1967 در این مکان زندگی می‌کند، با لباس‌های سبک ویکتوریایی که بر تن میکند، از گردشگران استقبال می‌کند و آنها را به بازدید از تمامی اتاق‌ها دعوت می‌کند و توضیحاتی در مورد این سبک خاص و با شکوه از زندگی به بزدیدکنندگان ارائه میدهد. این خانه توسط یک معمار اهل آفریقای جنوبی به نام هربرت بیکر طراحی شده است. در طول بازدید گردشگران می‌توانند از مجموعه‌های زیبای اثاث منزل که از قرن 19 و 20 در این موزه به جای مانده است دیدن کنند. بازدید از این موزه دو ساعت زمان می‌برد و تاثیر زیادی بر ذهن مخاطب دارد. در انتهای بازدید، بازدید کنندگان می‌توانند از نوشیدن یک فنجان چای بر روی بالکن این بنا لذت ببرند.

موزه آپارتاید

این موزه در سال 2001، چند سال پس از فروپاشی دولت آپارتاید، تاسیس شد. این موزه تاریخ آپارتاید را در قالب عکس، آثارهنری، بریده روزنامه‌، مدارک شخصی و… برای بازدیدکنندگان به تصویر کشیده است. با قدم زدن در این موزه گویی به تاریخ آفریقا پا می‌گذارید و از ناگفته‌هایی درباره سختی‌هایی که سیاه‌پوستان تحمل کرده‌اند و ظلمی که برآنان رواداشته شده آگاه می‌شوید. این موزه با معماری جالب توجه‌اش یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در ژوهانسبورگ است که سالانه توریستهای بسیاری از آن دیدن میکنند.

منطقه گلدریف سیتی

از معدن گلد ریف سیتی که در هشت کیلومتری مرکز شهر قرار دارد تا چند سال پیش طلا استخراج می‌شد اما امروزه تبدیل به یک منطقه گردشگری و حاذبه توریستی ژوهانسبورگ شده است. گردشگران با سر زدن به این مجموعه و بازدید از آثاری که از همان دوران به جا مانده است به دوران تب طلا سفر می‌کنند. در بخش‌های مختلف این پارک موضوعی و نمایشگاه‌های تاریخی آن می‌توانید با این دوران از تاریخ آفریقای جنوبی بیشتر آشنا شوید. در این جاذبه‌ی گردشگری که برای خانواده‌ها مناسب است، بسیاری از بناهای تاریخی و مراکز تجاری آن دوران بازسازی شده‌اند. خانه‌ها، مغازه‌ها، تئاتر سلطنتی، یک هتل، یک دفتر روزنامه و... همچنین گردشگران می‌توانند از بخش‌هایی از یک معدن قدیمی طلا که غنی‌ترین معدن طلا در دنیا است بازدید کنند و با سختی کار معدنچیان طلا از نزدیک آشنا شوند. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند در صورت تمایل از یک معدن طلای متروکه بازدید نمایند، جایی که یکی از غنی‌ترین معادن طلای جهان به شمار می‌رفته.

موزه هنری ویتز

این موزه هنری در سال 2012 افتتاح شده و مجموعه‌ی دیدنی و جالبی از هنر اصیل آفریقا را به نمایش گذاشته است. این موزه فقط به آثار هنری آفریقای جنوبی اختصاص ندارد و آثاری از سراسر قاره‌ی آفریقا در آن به نمایش درآمده است. علاوه بر نمایشگاه‌های دائمی، نمایشگاه‌های موقتی زیادی هم در این موزه برای علاقه‌مندان به هنر و با موضوعات مختلف برگزار می‌شود. یک کافه‌‌ی مشهور هم در این مجموعه وجود دارد که بعد از بازدید از موزه می‌توانید ساعتی را در آن استراحت کنید و از فضای هنری محیط لذت ببرید.

منطقه مابوننگ

منطقه مابوننگ (The Maboneng) که در گذشته یک محله با بافت قدیمی بوده است مثال خوبی برای پروژه‌های بازسازی فضاهای شهری است. مابوننگ در میان مردم آفریقای جنوبی به نام مکان نورانی نیز شناخته میشود. امروزه این منطقه پر از رستوران‌ها، کافه‌ها، گالری‌های هنری، مغازه‌ها، هتل‌ها و مکان‌هایی تفریحی است که از منطقه‌های محبوب بومیان و گردشگران است. جذاب‌ترین بخش این منطقه بازارهای روزانه آن است که محصولاتی از سرتاسر قاره آفریقا را برای فروش به مشتریان ارائه می‌کند. مکانی به نام خانه انقلاب در این منطقه امروزه تبدیل به یک گالری شده است. و علاوه بر این‌ها، این منطقه دارای یک سالن سینمای مستقل، بوتیک، هتل‌ها و مکانی مناسب برای گشت و گذار و قدم زدن و لذت بردن از یک خوراکی یا نوشیدنی خنک است که میتواند یک روز کامل از تور شما را در ژوهانسبورگ به خود اختصاص دهد.

تئاتر بازار Market Theatre

مجموعه تئاتر بازار (Market Theatre) در یک بنای تغییر کاربری داده شده قرار دارد و نقش اساسی در ایجاد فضای فرهنگی در ژوهانسبورگ را برعهده دارد. این تئاتر شامل چهار سالن اجرای نمایش است که بهترین نمایش نامه‌های آفریقای جنوبی در آن اجرا می‌شوند. این مجموعه همچنین شامل کتاب‌فروشی، گالری هنر و عکاسی و همچنین رستوران است. کیپی یک مرکز مهم موسیقی جاز است که میتوان اجرای موسیقیدانان مشهور را در این محل تماشا کرد. در پارکینگ مقابل این مجموعه، در زمینی مسطح، هر شنبه بازار روز برپا می‌شود، همچنین برای کامل شدن بازدید این مجموعه، میتوان موزه آفریقا را که دارای بخش نژادشناسی با اشیایی که معرف فرهنگ قبایل آفریقایی هستند بازدید کرد.

پارک شیرها

در حدود کمتر از یک ساعت رانندگی می‌توانید به پارک شیرها در نزدیکی ژوهانسبورگ برسید. در این پارک دیدنی، دوستداران حیات وحش از نزدیک می‌توانند زندگی برخی از گونه‌های حیات وحش را ببینند. شیر، زرافه، یوزپلنگ وحشی و شترمرغ از گونه‌هایی هستند که در این پارک می‌توانید حتی از نزدیک و با حضور مربیان با آنها تماس داشته باشید. تورهای مختلفی برای بازدید از این مجموعه وجود دارد. از میان آنها می‌توان به تور دو ساعته‌ی آشنایی با شیرها و تور عکاسی اشاره کرد. وسایل بازی بچه‌ها هم در این مجموعه وجود دارد بنابراین با خیال راحت به همراه خانواده می‌توانید برای بازدید از این پارک برنامه‌ریزی کنید. هنگام گشت و گذار در این پارک حتما توصیه‌های ایمنی مسئولان آن را مد نظر قرار دهید و هنگام رانندگی باید شیشه‌های ماشین بالا باشد.

جاهای دیدنی ژوهانسبورگReviewed by نویسنده تور on Nov 2Rating: 4.0جاهای دیدنی ژوهانسبورگآشنایی با بهترین جاهای دیدنی ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی - راهنمای سفر به ژوهانسبورگ - تور ژوهانسبورگ - تور آفریقای جنوبی

آشنایی با بهترین جاهای دیدنی ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی – راهنمای سفر به ژوهانسبورگ – تور ژوهانسبورگ – تور آفریقای جنوبی

1 دیدگاه

  1. تارا.محمودی گفت:

    اصلا به آفریقا نمیخوره که همچین جاهای دیدنی و زیبایی داشته باشه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی