چشمه های پلکانی بایشوتا، چین

چشمه های پلکانی بایشوتا، چین

معرفی چشمه های پلکانی بایشوتا، چین

چشمه های پلکانی بایشوتا، چین

معرفی چشمه های  پلکانی  بایشوتا، چین:

 

    مجموعه چشمه های زیبا و دیدنی سفید رنگ بایوشتا با اسم پلکان آب سپید هم معروف است که در کناره های کوهستانهای برفی و سرسبز هابا ( Haba ) جای دارند و در ۱۰۱۱ کیلومتری جنوب شرقی روستای شانگری بوجود آمده اند. چشمه بایشوتا یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های توریستی در این ناحیه از سرزمین چین محسوب می شود. چشمه بایشوتا در جایی با قدمت ۲۰۰,۰۰۰ تا ۳۰۰,۰۰۰ سال واقع شده است. 

هنگامی که به بایشوتا نگاه می کنیم، کاملا تفاوت رنگ سفید با پس زمینه و فضای سبز کوهستانی، دیده می شود که منظره ای فوق العاده بوجود آورده است. اگر به داخل چشمه ها توجه کنید، بارقه هایی از چندین رنگ مختلف در قسمت های متفاوت را خواهید دید. در این حوضچه های سفید و خاکستری آب ها را به رنگ فیروزه ای بسیار زیبا می بینید و در بعضی دیگر، بارقه هایی از زرد و سبز روشن دیده می شود. 

این چشمه های بی نظیر از کلسیم کربنات و در ارتفاع ۲,۳۸۰ متر از سطح دریا بوجود آمده اند. ارتفاع این چشمه ها در برخی جاها به ۱۴۰ متر می رسد و در برخی نقاط وسعتی به اندازه 160 متر دارند. سر هم چشمه های بایشوتا حدودا ۳ کیلومتر مربع از مساحت کوهستان را به خود اختصاص می دهند به همین خاطر این چشمه ها، بزرگ ترین و وسیع ترین چشمه های سنگ آهکی سرزمین چین هستند. 

بایشوتا یعنی «گل های در حال رشد» .علت نام گذاری آن طبیعت زیبایی است که در این چشمه ها به چشم می خورد و دست هیچ انسانی در پدید آمدنش دخیل نبوده. هنگام بازدید ده چشمه در قسمت میانی آن می بینید. مردم این منطقه تصصور جالبی از چشمه ها دارند و آن ها را رد پایی از مسیر عبور فرشته ها می دانند. در طرف چپ این چشمه های زیبا، استخری زمینی را مشاهده می کنید که شباهت زیادی به ماه دارد و به کمد فرشتگان شهرت دارد.

وقتی که فصل پاییز شروع شود، پوشش کوهستان در مجاورت چشمه ها بسیار دیدنی و زیبا می شود. گل های زیادی آن را می پوشاند و رنگ های پاییزی زیبایی چشمه ها را چندبرابر می کنند.

بایشوتا چگونه بوجود آمده:

در ابتدا این پلکان ها وجود نداشتند و کاملا زمین کوهستان هموار بود و بر اثر تغییرات چند صد ساله به این شکل درآمدند.

آب این چشمه های پلکانی از بالای کوهستان هابا می آید؛ برف های کوهستان با گرم شدن هوا آب شده و کم کم خود را به نخستین حوضچه می رسانند. جالب است بدانید که  آب چشمه بایشوتا، غنی از درصد زیادی کلسیم کربنات است که در گذر زمان کف حوضچه ها ته نشین می شود و کم کم لایه لایه روی هم انباشته می شوند و حوضچه های بعدی را پدید می آورند. 

چون این  آب ها اسیدی هستند در گذر زمان حوضچه ها را تو خالی می کنند و هنگامی که آب حوضچه سرریز شود حوضچه جدیدی شروع به شکل گیری می کند.

چشمه های پلکانی بایشوتا، چینReviewed by اول تور on Mar 29Rating: 3.0چشمه های پلکانی بایشوتا، چینچشمه های پلکانی بایشوتا، چین به مجموعه چشمه های زیبا و دیدنی سفید رنگ بایوشتا هم معروف است. 

چشمه های پلکانی بایشوتا، چین به مجموعه چشمه های زیبا و دیدنی سفید رنگ بایوشتا هم معروف است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی