پارک شیانگ شان پکن

پارک شیانگ شان پکن

دیدنیهای پکن-پارک شیانگ شان

دیدنیهای پکن

پارک شیانگ شان پکن :

          پارک تپه‌ های معطر یکی از پارک های زیبا و از جاذبه های گردشگری پکن محسوب می شود که به شیانگ شان هم شهرت دارد . این پارک بزرگ و زیبا در 20 کیلومتری مرکز شهر پکن ساخته شده است. این تپه و پارک بی نظیر در ارتفاع 557 متری از سطح دریا واقع شده  است.

دیدنیهای پکن بی نهایت است. با یک تور ارزان چین این جاذبه های گردشگری پکن را از دست ندهید.

          جالب است بدانید که این پارک قدمت بسیار زیادی دارد و در بسیاری از قصه های چینی هم نام این پارک باشکوه آورده شده و به عنوان باغ سلطنتی در قدیم شهرت داشته است. در زمان پادشاهی سلسله جین، پادشاه شیزونگ فرمان داد تا معبدی به نام Yong'an را در بالای تپه‌های شیانگ شان بسازند که امروزه از آن به عنوان معبد شیانگ شان نام برده می شود و بسیار دیدنی و زیباست.

 

         وسعت پارک شیانگ شان حدود 1 میلیون و ششصد هزار متر مربع است،این پارک به علت سبک معماری امپریالیستی و آثار فرهنگی و تاریخی غنی ای که دارد و البته بسیار ارزنده هستند، طرفداران و گردشگران بسیاری را به سدی خود می کشد.  وقتی که وارد پارک می شوید، معبد Luminous و Jianxinzhai برایتان قابل مشاهده خواهد بود. عبادتگاه Luminous شکل ظاهری متشابه صومعه‌های تبتی سال 1780 را دارد. خاص ترین و  توجه برانگیزترین قسمت این عبادتگاهها، بتکده‌ای است که 8 ضلع دارد و با کاشی‌های لعاب دارد فوق العاده زیبا ساخته شده اند. ارتفاع این بتکده 30 متر است، از زیبایی های دیگر آن 8 ناقوس آن است که بروی سقف و پشت بام روی 8 برآمدگی نصب شده اند.

         چون این تپه ها بسیار معطر و خوشبو هستند به این اسم شهرت یافته اند. در بالای تپه ستونی سنگی وجود دارد که در زمان غروب یا هنگام سحر به سبب وجود ابرها شبیه به مشعل فروزان می شود. در حقیقت حتی حلقه ابر و مهی که در اطراف این تپه مشاهده می شود بسیار خوشبو هستند و این هم از دلایلی است که این تپه چنین لقبی را به خود اختصاص داده است.

         بوته های سماقی که در این منطقه رشد می کنند زیبایی خاصی را بوجود آورده اند و که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در فصل پاییر تپه شاینگ شان از فاصله زیاد شبیه به تپه ای  سرخ رنگ است که علت آن وجود تعداد زیاد درختچه های سماق است که منظر فوق العاده و کم نظیری را بوجود می آورند. یکی از چیزهایی که باید بدانید این است که ای درختان زیبا در زمان حاکمیت امپراطور چیان لونگ از سلسله چینگ در این تپه کاشته شده‌اند و به مرور زمان بر تعدادشان افزوده شده که هم اکنون پوشش انبوهی از درختان سماق را بوجود آورده اند.

         در ماه های متفاوت سال، پارک تپه‌های معطر چشم اندازی متمایز از سایر فصل ها و مکان های دیدنی دارد حتما در سفر خود به پکن از این پارک بی نظیر دیدن کنید و لذت ببرید.

هنگامی که امپراطور ژانگ زونگ از سلسله جین حکومت را در دست داشت، Huijinglou و محراب Jixing بر بالای تپه شیانگ شان بنا شدند. دولت سلسله چینگ در سال 1795 تصمیم گرفت که این معبد و عبادتگاه را گسترش بدهد و آن را بازسازی کند که برای این امر مبالغ هنگفتی صرف شده است.

هنگامی که  از عبادتگاه Luminous به طرف شمال می روید، در آنجا دیواری را مشاهده می کنید که درون آن عبادتگاه Jianxizhai ساخته شده است. این معبد دست نخورده‌ترین بنای باستانی است که از دوران های قدیم در شاینگ شان باقی مانده. معبد Jianxizhai در سال 1522 تاسیس شد و در سال 1796 دوباره مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

پارک شیانگ شان پکنReviewed by نویسنده تور on Jan 13Rating: 3.5پارک شیانگ شان پکناز دیدنیهای پکن در تور ارزان چین، پارک شیانگ شان پکن است. این مقاله را دنبال کنید.

دیدنیهای پکن بسیار زیاد و جذاب است جوری که پیشنهاد میشود یک تور چین را فقط به گردش در پکن بگذرانید . پارک شیانگ شان پکنپارک شیانگ شان پکن

1 دیدگاه

  1. لیلی.مرادپور گفت:

    چه مناظر زیبا و دیدنی هایی دارد چین .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی