مجسمه جنگجوی سبز روی چین

مجسمه جنگجوی سبز روی چین

تور ارزان برای دیدن مجسمه جنگجوی سبز روی چین

مجسمه جنگجوی سبز روی چین

مجسمه جنگجوی سبز روی چین

لشکر سفالین چین، دسته بزرگی از مجسمه های سفالین است که ارتش کاین شی هوانگ، اولین فرمانروای چین را در طی سال های ۲۴۷ – ۲۲۰ پیش از میلاد مسیح به نمایش می دهد. در این سپاه بزرگ سفالین، مجموعه ای بی نظیر از سربازان و اسب های آن ها مشاهده می شود.از نکات جالب توجه در مورد این ارتش این است که ارتش سفالین چین یکی از بزرگترین و بی نطیرترین حفریات باستانی قرن بیستم بشمار می رود.

در این مجموعه بزرگ چیزی حدود ۶۶ هزار  سرباز را مشاهده خواهید کرد که همه آن ها بلااستثنا از جنس سفال ساخته شده اند و موصوع عجیب در مورد آن ها این است که در ابعاد حقیقی یک انسان و با ظرافت و جزئیات خاص هریک ساخته شده اند. ساخت و تکمیل همه ی این سربازان سفالی با توجه و تبهر بسیار زیادی انجام گرفته و همه آن ها رنگ آمیزی هم داشتند. در این پیکره های سفالین ،رنگ پشته موها قهوه ای تیره، چهره ها صورتی کم رنگ، دست ها سفید رنگ یا قرمز تیره بودند. همینطور پیکره ها پاهایی به رنگ سبز یا مایل به صورتی، سربازان شلوارهایی به همین رنگ و کفش هایی قهوه ای رنگ به پا داشتند.

باستان شناسان در سال ۱۹۹۹ و در پی حفاری ها، سربازی با صورت و شکلی متمایز از سایر سربازان سفالین یافته اند. همه پیکر این سرباز رنگی بود، به طوری که پس از گذشت هزاران سال، هنوز هم سفیدی چم ها و رنگ مشکی مردمکش کاملا هویدا و نمایان است. ولی اختلاف اصلی و اساسی این سرباز با بقیه سربازان در رنگ سبز کم رنگ صورت، گوش هایش و گردنش می باشد. نکته جالب اینکه ریش ها و ابروهای این سرباز مشکی است، روبان سرش قرمز رنگ و موهای پس سرش قهوه ای رنگ است.

بعد از این که باستان شناسان این سرباز سبز رنگ را پیدا کردند، بیشتر نظرها به رنگ غیر عادی و متمایز صورتش جلب شد. با اینکه مدت هاست بر روی رنگ صورتش تحقیق و بررسی می کنند اما هنوز نتوانسته اند به نظری یکسان و موافق هم دست پیدا کنند.

بعضی از محققان بر این عقیده اند که سبز بودن صورت این سرباز کاملا تصادفی است و شخصی که چهره سرباز را رنگ آمیزی کرده، چشمهایش نمی دیده. سایر محققان این نظر را نفی می کنند و بر این باورند که در زمان فرمانروایی مستبد همچون کاین، این رخداد غیرممکن بود و او اجازه نمیداد که در هیچ کاری نقص و اشکالی وجود داشته باشد که بخواهند در این آرامگاه دفنش کنند. از سویی، بعضی دیگر از محققان اعتقاد دارند که چهره سبز رنگ سرباز برای وحشت انداختن به دل دشمنان بوده است. با این حال همه ی این ادعاها خالی از دلایل و اسناد علمی هستند.

رنگ سبز در فرهنگ چین باستان سمبل و نمادی از سرزندگی و  جوانی بوده است. به همین خاطر بعضی از متخصصین بر این نظر هم عقیده اند که جنگجوی سبز روی در بین باقی جنگجویان نشانی از برتری و پیشتاز بودن در علم و هوش بوده است.

زمان ساخت این مجسمه به ۲۱۰–۲۰۹ سال قبل از میلاد مسیح برمیگردد

 جنس آن کاملا از سفال است.

 مکان کشف مجسمه: 1.5 کیلومتری شرقی مقبره امپراتور کاین شی هوانگ، حفره دوم؛ کشور چین

 مکان نگهداری و مراقبت از مجسمه: موزه ارتش سفالین چین، منطقه ژیان می باشد.

 سفر به چین و دیدنیهای چین. همیشه گردشگران را جذب میکند.

مجسمه جنگجوی سبز روی چینReviewed by مهدی on Jun 30Rating: 3.5مجسمه جنگجوی سبز روی چیندر یک تور ارزان چین ، میتوانید از مجسمه جنگجوی سبز روی چین دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی چین است .

در یک تور ارزان چین ، میتوانید از  مجسمه جنگجوی سبز روی چین دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی چین است .

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی