قسمت های مختلف دیوار چین

قسمت های مختلف دیوار چین

آشنایی با قسمت های مختلف دیوار چین

قسمت های مختلف دیوار چین

آشنایی با قسمت های مختلف دیوار چین:

 

همانگونه که می دانید این سازه عظیم الجثه در نواحی بسیاری از چین کشیده شده است و اینکه بخواهند تمامی نواحی آن را مورد بررسی و مطالعه قرار دهند بسیار وقت گیر و سخت خواهد بود، در این قسمت ما دیوار چین را به دو بخش اساسی و بزرگ داخلی و خارجی جدا کرده ایم و در مورد آن توضیح خواهیم داد:

دیوار چین از استان ها ی بسیاری در چین قابل دیدن است به عنوان مثال استان بدالینگ ( Badaling ) دیوار چین را  می توان به دو بخش شمالی و جنوبی ( با ارتفاع بیشتر و ارتفاع کم تر ) هم می توان جدا کرد، بخش شمالی دیوار بلند تر هستند و احتیاج به انرژی بیشتری برای پیمودن آن است، تقریبا ۸ برج نگهبانی در این بخش قابل مشاهده است و از قسمت هایی است که جوانان خیلی به آن علاقه دارند، ولی صعود و پیمودن این مسیر به بچه ها و افراد کهنسال خیلی توصیه نمی شود چون مقدار سخت و خسته کننده خواهد بود.

قسمت جنوبی دیوار ۷ دروازه بزرگ دارد و بیشتر توجه گردشگران به خود جلب می کند  چون پیمودن این قسمت ها برای اکثر گردشگران راحت تر است.

بخش خارجی:

به لحاظ ساختاری دیوار چین از سنگ هایی تیره رنگ سیاه و قهوه ای و خاکی در نواحی متفاوت ساخته شده است. در فاصله های مشخصی برج های نگهبانی عظیمی بنا شده اند که گاردهای سلطنتی در نوبت های مختلف صبح، ظهر و شب در آن ها به نگهبانی می پرداختند تا پیش از هجوم نیروهای دشمن به لشگر چین خبر برسانند. این برج های نگهبانی هم اکنون بیشتر به موزه هایی از دوران چین باستان شباهت دارند و دیگر از آثار جنگ و آن دوران در آن ها خبری نیست. 

این برج ها در زمان ساخت بیشترشان سقف هایی شیب دار و گنبدی داشتند. در زمان بازید در بخش های ورودی این برج ها پیکره های بعضی قهرمانان اساطیری و جنگجوی زن و مرد چینی را می توانید ببینید.

 این برج های و نگهبانی و آتش با هم فاصله های متفاوتی داشتند ولی می توان به صورت تقریبی گفت در هر ۵۴۰ متر یک برج وجود داشته است. پلکان های در قسمت هایی از دیوار تعبیه شده که برای راحت تر کردن صعود از شیب ها ساخته شده اند و زیبایی بیشتری به دیوار داده اند.

بخش داخلی: دیوار چین این ظفیت را دارد که تقریبا یک میلیون سرباز را یکجا در خود بگنجاند، آن ها در پس و درون اتاق های کوچک برج های نگهبانی و آتش و همینطور روی دیوار مستقر می شدند و در برابر دشمنان از دیوار محافظت می کردند. در بعضی نواحی اتاقک های برج وسیع تر و در بعضی نقاط کوچک تر بود. برج های نگهبانی و اطراف آن ها حدودا 40 متر وسعت داشتند، روزنه های دیدبانی این برج ها هلالی هستند.

به علت رفت و آمد سربازان بسیار در دیوار در بیرون و درون دیوار بعضی سازه های دیگر نظیر اصطبل اسب، شتر و سربازخانه هم در آن تعبیه شده بود تا احتیاجات سربازان سریع تر و راحت تر رفع شود. در تمامی نواحی این سازه بخصوص بخش هایی که در شهر ها جای دارند و روستایی نیستند آثاری از جنگ ها، اژدها و اسطوره های چینی حک شده اند. در گذر زمان این حجاری های زیبا و بی نظیر یا به علت تغییرات طبیعی دچار آسیب شده اند یا سارقان آنها را دزدیده اند.

شما به همراه یکی تور ارزان چین میتوانید به راحتی از این مکان ها دیدن کنید و لذت ببرید .

قسمت های مختلف دیوار چینReviewed by اول تور on Mar 8Rating: 3.5قسمت های مختلف دیوار چینقسمت های مختلف دیوار چین،در این قسمت ما دیوار چین را به دو بخش اساسی و بزرگ داخلی و خارجی جدا کرده ایم و در مورد آن توضیح خواهیم داد.

قسمت های مختلف دیوار چین،در این قسمت ما دیوار چین را به دو بخش اساسی و بزرگ داخلی و خارجی جدا کرده ایم و در مورد آن توضیح خواهیم داد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی