دیدنی‌های چنگدوِ چین،از معابد تا مرکز پرورش پاندا ها

دیدنی‌های چنگدوِ چین،از معابد تا مرکز پرورش پاندا ها

شهر چنگدو چین

شهر چنگدو چین، سرزمین شاعر‌های چینی

بهترین مکان ها و رستوران های شهر برای گردش

میدان تیانفو (天府广)

   این میدان در مرکز شهر چنگدو چین قرار دارد در این میدان تندیس مائو قرار داده شده و آبنماهای آن هر شب نورافشانی می‌شوند. یکی از خطوط مترو شهر هم از زیر این میدان عبور می‌کند.

موزه علم و فناوری سینچوآن (四川科技)

   جنب میدان تیانفو یک موزه چهار طبقه که گالری هایی درباره علم، فضانوردی، علوم هوایی، ریاضیات، رباتیک و فیزیک در آن قرار دارد وجود دارد. این مکان در روزهای دوشنبه تعطیل می‌باشد و در روزهای بارانی ورودی آن ارزان‌تر است. ۳۰ یوآن است.

پارک خلق (人民公园)

   نزدیک میدان تیانفو یک مکان آرام و بی سر و صدا در مرکز چنگدو واقع شده است که مناظر زیبا، پیاده‌روهای زیبا، دریاچه‌هایی با قایق‌های پارویی اجاره‌ای، چایخانه و رستوران دارد. بعضی افراد مسن برای رقص و آوازخوانی به این پارک می‌روند. بعضی افراد روی آب خوشنویسی تمرین می‌کنند. این محل بهترین مکان برای قرار گذاشتن است.

کوآنژای خیانگری (宽窄巷子).

   مکانی پر از چایخانه، رستوران و غذای سنتی فروشی. مکانی عالی برای تفرج ، خیابان های قدیمی مربوط به دوران قینگ که البته نوسازی شده‌اند، دارای وای‌فای دولتی رایگان می‌باشد.

باغ‌وحش چنگدو (成都动物园)

   خط سه مترو، ایستگاه باغ‌وحش چنگدو دراین محل قرار دارد و دربردارنده حیواناتی که در اکثر باغ‌وحش‌ها دیده می‌شوند که مهم ترین آنها پاندا هست که خیلی کم یاب است.

اپرای سیچوآن (四川歌剧院)

   اکثر تورهای گردشگریرا به این جشن سنتی می‌برند که شامل موسیقی سنتی، کمدی و شعبده‌بازی در این مراسم اجرا می‌شود.

معبد قدیمی شهر

   چنگدو با قدمتی بیش از هزار ساله یکی از قدیمی ترین شهر های چین است که در تاریخ این کشور نقش بسیار مهمی دارد. این شهر به واسطه معابد تاریخی و زیبایش. معابد زیادی در این شهر وجود دارد که باعث زیبایی خاصی در شهر شده است. قدیمی ترین معبد، معبد وهو(Wuhou) است که یکی از پر زرق و برق ترین معابد است که قدمت آن به 303 سال پس از میلاد می‌رسد. این معبد یکبار باز سازی شده است و جلوه ای جذاب بیشتری به آن بخشیده اند. مقبره امپراتوری شو هان در یك تپه 12 متری در این معبد قرار دارد، همچنین این معبد دراری 28 مجسمه از مقامات ارشد دولت شو هان می‌باشد که بسیار جالب است.  

 

صومعه تاریخی

   در منطقه ای به نام زیندو كه در 18 كیلومتری شمال شرقی شهر چنگدو قرار دارد صومعه زیبایی وجود دارد كه ارزش بازدید را دارد. این صومعه بزرگ که مجموعه ای شامل 20 ساختمان از زمان هان تا کنون در این مکان قرار دارد که خیلی با اصالت می‌باشد.

 

خدایان نکهبان

   یکی دیگر از صومعه های این شهر به نام مانجوشری(Manjushri) شامل پنج معبد جداگانه است كه در یک منطقه بسیار وسیع قرار دارد. تمامی بنا های این صومعه از سنگ و چوب ساخته شده است. تالار شوفا با 10 مجسمه از خدایان نگهبان در این منطقه دیدنی قرار دارد. یکی دیگر از نکات جذاب این مکان این است که این مکان، محل تجمع بیشتر آثار نقاشی و خطاطی هنرمندان و نویسندگان چین می‌باشد.

راز کاخ قرزمز رنگ

   شعر یکی از ارکان مهم در فرهنگ هر سرزمینی است. بازدید از خانه شاعران و پادشاهان میتواند شمارا خیلی با فرهنگ این سرزمین آشنا کند. پارك وانگ‌ جیانگلو(Wangjianglou) یک پارک زیبا با جذابیت های طبیعی دارای یک برج زیبا و قدیمی است. این برج 30 متر ارتفاع دارد و در سال  1889 ساخته شده است. ژو تائو یكی از شاعران مشهور چینی در بین سال‌های 769تا 834 میلادی در این برج زندگی می‌كرد و در رابطه با آن اینگونهمی‌گویند که این شاعر با استفاده از آب چشمه پارك توانست كاغذ قرمز رنگی برای نوشتن اشعارش بسازد كه هنوز هم به نام او شهرت دارد.

خانه شاعر محبوب

   خانه باغ دو فو یک منطقه بسیار زیبا و حذاب است که محل زندگی شاعر معروف چینی بوده. این مكان در بین سال‌های 759تا 763محل زندگی دوفو بود. این شاعر بیش از 250 شعر خود را كه جزو برگزیده‌‌ترین آثار او به حساب ‌میآیند در این مكان سروده است. این مکان دارای آلاچیق های بسیار جالبی است که در داخل قایق ها و روی آب قرار دارد.

دیدنی‌های چنگدوِ چین،از معابد تا مرکز پرورش پاندا هاReviewed by avaltour on Nov 14Rating: 3.0شهر چنگدو چین، از معابد تا مرکز پرورش پاندا هاشهر چنگدو چین یکی از قدیمی ترین شهر های چین است که در تاریخ این سرزمین کهن نقش پر رنگی داشته. در کنار این موضوع این شهر یکی از شهر های مدرن است که شامل مکان های دیدنی زیبای مدرن و تاریخی است.

یکی از دیدنی های چین شهر چنگدو چین است که مرکز استان سیچوان مهد شعرای چینی و مرکزک پرورش پاندا است .

1 دیدگاه

  1. katy.esmaeilian گفت:

    ممنون بابت مطالب زیبا و خواندنیتان .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی