بودای بزرگ لشان

بودای بزرگ لشان

بودای بزرگ لشان

بودای بزرگ لشان :

           این بنای تاریخی در بخش جنوبی استان سیچوان چین ، در نزدیکی شهر لشان قرار دارد و در دوران سلسله تانگ ساخته شده‌است . یکی از تفریحات در مکان این پیکره عظیم الجثه عکاسی است که نظر بسیاری از توریست ها و مسافران را به خود جلب می کند. معمولا هوای این منطقه بسیار معتدل و عالیست و برای یک گردش کوتاه مدت بهترین انتخاب است و البته پله نوردی که جذابیت خاصی برای گردشگران دارد.

          چه به این مکان بی نظیر و بکر سفر کنید و چه در تصاویر آن دقت کنید خواهید دید که یکی از خصوصیاتی که این منطقه دارد وجود پیکره های متعدد در اطراف بودای بزرگ است، هر یک از این مجسمه ها به فرد مشهور و خاصی  تعلق دارد که شامل افراد معروف دینی است. به وجود این مجسمه ها به عقاید دینی مردم و پیروان بودا برمیگردد. آن ها معتقدند که بودای بزرگ لطف و رحمت خدایان نسبت به انسان هاست، به همین علت پیکره های کوچکتری را برای قدردانی از آن ها در کنار بودای بزرگ ساختند.

           بجز مجسمه های متعددی که در کنار بودای بزرگ مشاهده می شود، اهالی پیکره ای از مجسمه ساز اولیه بودای بزرگ یعنی تونگ را هم در این مکان قرار داده اند تا یاد و نام او همواره زنده و مانا باشد.

          اگر دقت کنید متوجه می شوید که پیکره بزرگ بودا در دل کوه جای دارد و توریست ها و گردشگران برای اینکه بتوانند خوب تمام زوایای پیکره را مشاهده کنند باید از پله های متعدد آن که به صورت زیبایی تراشیده شده اند استفاده کنند، البته این پله نوردی خود به تنهایی به جذابیت های این اثر تاریخی و کهن می افزاید و بخصوص برای علاقمندان به پیاده روی یک سرگرمی مهیج خواهد بود. هنگامی که پله های این پیکره بزرگ را طی می کنید نسخه های خطی و البته سنگی بسیاری را مشاهده خواهید کرد.

         یکی از نکات بسیار قابل توجه این است که در میان این کتیبه ها حتی نسخه های خطی مربوط به ایران را هم خواهید دید، کتیبه های که به دوران حاکمیت بابل تعلق دارد. هنگامی که برای بازدید از این اثر باشکوه میروید به خوبی در آن دقت داشته باشید و هیچ نقطه ای را سرسری رد نکنید چون بودای لشان غنی از شگفتی ها و زیبایی های بسیار است که در هر قسمت گردشگران را به نحوی شگفت زده و مجذوب خود خواهد ورد.

        دقت و ظرافت در ساخت و حجاری این پیکره غول آسا نشان از هنرمندی فوق العاده خالق آن است.

          گردشگران پس از اینکه پله های این پیکره را طی کردند و از دیدن مجسمه لذت بردند به بالکنی بزرگ و بی نظیر در نوع خود می رسند که در میان چشم اندازهای بکر و زیبای لشان احاطه شده است. غارها و صخره هایی هم در اطرافش دیده می شود که بازدید از آن ها هم مانعی ندارد. درمیان راه و عبور از پلکان ها معابد کوچک و آرامگاه های مشاهیر و بزرگان سیاسی سلسله های مختلف مانند تانگ قرار دارد که دیدن از آن ها هم برای گردشگران بسیار جالب توجه است. حتما از بوستانی که در مجاورت مجسمه قرار دارد هم دیدن کنید. در این پارک تقریبا 3000 پیکره، آرامگاه و معبد وجود دارد.

 برای علاقمندان سفر در تور ارزان چین، اول تور اطلاعات بیشتری درباره مجسمه بودای لشان در اختیار شما قرار داده است.

بودای بزرگ لشانReviewed by تور ارزان on Jan 17Rating: 4.0بودای بزرگ لشانبودای بزرگ لشان در استان سیچوان چین ،

از دیدنیهای چین در استان سیچوان، بودای بزرگ لشان است. هر مسافری که با تور ارزان چین سفر کند از جاذبه های گردشگری چین لذت میبرد .

2 دیدگاه ها

  1. محمد.ناظری گفت:

    چقدر خارق العدس این بودا

  2. شایان.کرمی گفت:

    وااااای عجب بودای بزرگی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی