معروفترین غذاهای چینی (2)

معروفترین غذاهای چینی (2)

بهترین غذاهای چین

معروفترین غذاهای چینی

معروفترین غذاهای چینی

قسمت دوم

تخم مرغ صد ساله

این غذای لذیذ نخستین بار توسط مردم هونان چین پخته شده. همان‌گونه که از اسم این غذا پیداست تخم‌ مرغ، بلدرچین یا اردک در مخلوطی که شامل آهک، خاکستر، نمک، خاک رس و پوست برنج برای مدت طولانی زیر این مواد خاک می‌شود و با گذراندن فرآیندی مزه، بو و رنگ تخم مرغ به صورت خاصی عوض می شود.

زونگزی

این غذا از گلاتین غلیظ برنج و برگ های بامبو درست می‌شود. همه مردم چین تقریبا به این غذا علاقه‌ زیادی دارند. این خوراک در دو طعم طبخ می شود شیرین و یا با طعم مرزه.

مرغ بگار

معنای بگار دورگرد و تهیدست است ولی برعکس اسمی که این غذا دارد خیلی غذای گرانی است و خاص استان جیانگ سو می باشد که آماده سازی آن به تبهر بسیار نیاز دارد. این خوراکی با گوشت چرخ کرده، مرغی که شکمش پر شده و قارچ طبخ ‌می شود سپس در برگ های نیلوفر آبی بصورت دلمه پیچیده می شود و با خاک رس طبخ می‌شود. بعد از اینکه غذا کاملا پخته شد، خاک اطراف مرغ را می شکنند و مرغ بگار را سرو می‌کنند.

گان بیان سی جی دو

این خوراک، غذای محلی افراد بومی استان سیچوان چین است و طرفداران زیادی هم دارد. برای آماده کردن این خوراک، اول رشته های لوبیا سبز را کباب  می‌کنند تا لوبیاها ترد و لطیف شوند. بعد لوبیا سبزهای کباب شده در سسی از سیر، زنجبیل، پیازچه و ریشه خردل سرخ می‌شود.

گائو تای

گائو تای نوعی پیراشکی مخصوص چین است که با گوشت و میگو پر می شود و بعد با پیاز، زنجبیل و کلم مزه دار می‌شود.

چار سیا بائو

این غذا خوراک ناحیه کانتوکی چین می باشد که با گوشت چرخ‌ شده و سس شیرین گوشت تهیه می شود ‌و در مغز نان پیچیده و پخته می‌شود.

کونگی

کونگی نوعی سوپ غلیظ است که با برنج تهیه می شود. دانه های برنج را در آب آبپز می کنند و این سوپ دست می‌آید. کونگی در کشور چین در کنار خیلی از خوراک های دیگر مثل گوشت، مرغ و دونات خورده می‌شود.

کانگ یو بینگ 

این غذا پنکیک مخصوص چین است که از پیازچه ریز شده با مخلفات در مغز نان صاف پخته می‌شود. 

یو شیانگ رو سی

این غذا از گوشت سرخ ‌شده در سبزیهایی مثل قارچ و فلفل طبخ و با سس سیر برای سرو آماده می‌شود. این خوراکی در جنوب ایالت سیچوان دوستداران زیادی دارد. 

نیلوفر اسپانتوس

هرچند ریشه نیلوفر اسمانتوس نوعی گیاه بشمار می‌رود ولی چون خیلی خیلی شیرین است به این گل  مزه ای مثل نبات بخشیده است. ریشه اسمانتوس با گلاتین برنج، سس قرمز شیرین و مقداری از خود گل نیلوفر اسمانتوس آماده خوردن می‌شود. این خوراک یکی از خوراکیهای پرطرفدار محلی شهر شانگهای می باشد ولی در استان هانگژو هم طبخ می‌شود.

یو ژیا مو

این غذا نمونه چینی همبرگر است، که با گوشت چرخ‌کرده سرخ‌ شده و همچنین پیاز تهیه ‌میشود و در نان پیچچیده و سرو می‌شود. با اینکه پیشینه این ساندویچ به استان شیاآنشی بر نمی‌گردد ولی این ساندویچ اکنون در همه کشور چین طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده.

شما دوستان عزیز می‌توانید با یک تور ارزان چین، هم از دیدنیها و جاذبه های گردشگری این کشور دیدن کنید و هم از غذاهای لذیذ و خوشمزه چینی لذت ببرید !

معروفترین غذاهای چینی (2)Reviewed by غذاهای چینی on Dec 30Rating: 4.0معروفترین غذاهای چینیاین غذا از گلاتین غلیظ برنج و برگ های بامبو درست می‌شود در همه مردم چین تقریبا به این غذا علاقه‌ زیادی دارند.

کشور چین سرزمین گسترده و پهناوری از حیث جغرافیایی،تراکم جمعیت، فرهنگ و تاریخ کهن است و در ضمن خوراکیهای متفاوت و بی شمار را در خود گنجانده ‌است .

1 دیدگاه

  1. mitra.gh گفت:

    چه جالب ممنون بابت این مطلب. چجوریه چینیا این همه تنوع غذایی دارند؟خودشون اشتباه نمیکنن ؟؟؟؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی