سوغات معروف مالزی قسمت چهارم

سوغات معروف مالزی قسمت چهارم

تور مالزی ، تور ارزان مالزی

سوغات معروف مالزی قسمت چهارم

سوغات معروف مالزی قسمت چهارم

بازی سنتی کنگ کاک 

در کشور مالزی چند گروه از اقوام هندی، چینی و مالزیایی زندگی می کنند، به همین خاطر این کشور سرزمینی چند ملیتی محسوب می شود و آداب و رسوم و سنن متنوعی را در بر میگیرد. بازی سنتی کنگ کاک یکی از میراث برجای مانده از گذشتگان مالزی است.

بازی که با حضور دو نفر انجان می شود. نیاز به محوطه باز ندارد و داخل منزل هم قابل اجراست. شاید این بازی ساده به نظر برسد ولی باید تاکتیک و مهارت زیادی در این بازی بخرج دهید تا برنده شوید.

این  بازی روی تخته ای انجام می شود که روی هر یک ۶ تا ۱۰ سوراخ در دو ردیف وجود دارد و سوراخی بزرگ تر هم در آخر هر ردیف وجود دارد. تیله، سنگ و تکه های چوب می توانند مهره های بازی باشند.این ظاهر سنتی آن است ولی اگر بخواهید می توانید این بلزی را در  فروشگاه های سوغات هم پیدا کنید، سوغات بسیار جالبی برای بچه ها خواهد بود هرچند که بزرگترها هم به آن علاقه دارند.

لابو سایونگ:

ظرفی شیشه ای یا سفالین همانند کدو هلوایی که معمولا سیاه و یا سفید رنگ می باشد.

از این ظرف ها برای نگهداری آب آشامیدنی استفاده می کنند. لابو سایونگ از صنایع دستی مهم کشور مالزی بشمار می رود. این ظرف های بصورتی ساخته می شوند که در گرما خنک نگه میدارند.

 می توانید این ظروف را در اندازه های متفاوت در تمام مناطق و فروشگاه های مالزی پیدا و خریداری کنید، چنانچه بتوانید این ظرف های شیشه ای را حمل کنید سوغات جالبی خواهند بود.

قیمت این ظروف متغیر است و بستگی دارد چه اندازه ای را بخواهید. مابین 6تا 22 هزار تومان قیمت این بطری هاست.

کروگسنگ:

کروگسنگ سنجاق سینه ای که بانوان مالایی بسیار به آن علاقه دارند و بیشتر مواقع آن ها را با زیور آلات و جواهرات خود ست می کنند و یا در سه سایز متفاوت تهیه می کنند و روی لباس خود وصل می کنند.

 بانوان مالایی مسلمان هستند، به همین علت بعضی اوقات مشاهده می کنید که کروسنگ را به روسری و شال های خود نصب می کنند تا روسری خود را سفت کنند.

 لباس های سنتی خانم ها هم معمولا به سنجاق های بزرگ مزین است و در اندازه های مختلف به لباس خود وصل می کنند.

دمپایی های مزین:

پاپوش های گل دوزی و مروارید دوزی شده و رنگارنگ از سوغات بسیار قدیمی و اصیل کشور مالزی محسوب می شوند. روی این پاپوش ها و دمپایی ها اشکال گل، پرنده و حیوانات گلدوزی و سنگ دوزی می شود.

 در مالزی به این دمپایی ها یونیا ( yonya ) می گویند. قیمت این پاپوش ها بسیلر زیاد است و چون کار دست هستند ارزش و بهای بالایی دارند. یک جفت از دمپایی سنگ دوزی شده حداقل ۸۵ هزار تومان قیمت خواهد داشت.

سوغات معروف مالزی قسمت چهارمReviewed by اول تور on Feb 1Rating: 3.0سوغات معروف مالزی قسمت چهارماز جاذبه های مالزی میتوانیم به سوغات معروف مالزی اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان مالزی ، دیدنیهای مالزی را از دست ندهید.

از جاذبه های مالزی میتوانیم به سوغات معروف مالزی اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان مالزی ، دیدنیهای مالزی را از دست ندهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی