دسرهای معروف کشور مالزی (قسمت4)

دسرهای معروف کشور مالزی (قسمت4)

تور مالزی ، تور ارزان مالزی

دسرهای معروف کشور مالزی قسمت چهارم

دسرهای معروف کشور مالزی قسمت چهارم

کوئه لاپیس:

زیبایی غذا در برانگیختن اشتها نقش بسیار مهمی دارد اگر درمورد ظاهر غذاها حساس باشید باید بگوییم که کوئه لاپیس با ظاهر زیبایش هوش از سرتان میبرد و امکان ندارد با دیدنش نخواهید مقداری از آن بخورید. دسری رنگارنگ و لایه لایه که دهان هرکسی را آب می اندازد.

این شیرینی لایه لایه را  اگرنخوردید لازم است بدانید که نوعی کیک لایه لایه می باشد که بخارپز شده است. کوئه لاپیس هم مثل خیلی از کوئه های دیگر مالایی، مواد ثابتی همچون  آرد برنج، شیرنارگیل، شکر و آب دارد. هنگامی که با ترکیب این مواد مخلوط مورد نظر بدست آمد آن را در ۹ لایه روی هم می گذارند. کوئه لاپیس بصورت سنتی اش با استفاده از دو رنگ سفید و صورتی طبخ می شود؛ ولی در بعضی مواقع از مواد جدید و جذاب تر و رنگ های مختلف به لایه های این کیک برنجی اضافه می کنند.

باهولو:

دسری که حتما در کنارش باید قهوه و چای هم بخورید تا لذت آن چندبرابر شود. این شیرینی های کوچک، طلایی و اسفنجی انقدر برشته و ترد و لطیف هستند که چندتا از آن هم سیرتان نمی کند.

 برای طبخ این کیک طلایی و جذاب، تخم مرغ، آرد و شکر را باهم مخلوط می کنند و معمولا به صورت دلمه قالب می زنند. این شیرینی در مناسب های خاص بخصوص روز عید فطر حتما باید روی سفره های مردم کشور مالزی باشد. البته به این معنا نیست که در سایر روزها نیست هر وقت به مالزی سفر کنید، این خوراکی را می توانید در اکثر مغازه ها و فروشگاه ها تهیه و میل کنید.

بینگکا اوبی:

ظاهر زرد رنگ، جذاب و ژلاتینی آن شما را وسوسه خواهد کرد. شیرینی ژلاتینی که در تکه های کوچک در مقابلتان قرار می گیرد. این دسر تقریبا شیرین است و از تلفیق موادی همچون تاپیوکا رنده شده، شیر نارگیل، کاسترد و عصاره برگ پاندان بدست می آید و بعد از پخته شدن، لایه ای از نارگیل رنده آن را می پوشاند. 

 این شیرینی محبوب در اغلب مناطق مالزی طبخ می شود بخصوص در کوالالامپور طرفدار زیادی دارد. چنانچه از مرکز خرید بزرگ گاردنز در مگامال مید وَلی (Mid Valley Megamall) دیدن می کنید، می توانید به رستوران واقع زیرزمین این مرکز خرید بروید و در انجا این دسر خوشمزه را میل کنید.

پولوت اینیتی:

با اینکه در مواجه با کوئه ها خواهیم دید که همه آن ها ظاهری زیبا دارند؛ ولی برخی از آن ها در درجه بالاتری از بقیه قرار می گیرند و پولوت اینیتی یکی از آن متفاوت ها می باشد. این دسر جذاب هم از ترکیبی از برنج چسبان و بخارپز بدست می آید در زمان سرو با شیره نارگیل تزئین می شود. این شیرینی به همین صورت سرو نمی شود اول داخل برگ موز پیچیده می شود و سپس لقمه های کوچک را در اختیار مردم قرار می دهند.

دسرهای معروف کشور مالزی (قسمت4)Reviewed by مهدی on Jan 30Rating: 3.0دسرهای معروف کشور مالزی قسمت چهارمدر یک تور ارزان مالزی، میتوانید از دسرهای معروف کشور مالزی دیدن کنید

در یک تور ارزان مالزی، میتوانید از دسرهای معروف کشور مالزی دیدن کنید .

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی