برج ها ی آنیت کابیر، آنکارا ترکیه

برج ها ی آنیت کابیر، آنکارا ترکیه

بهترین دیدنیهای ترکیه ، برج ها ی آنیت کابیر، آنکارا ترکیه

برج ها ی آنیت کابیر، آنکارا ترکیه

معرفی برج ها و بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر، آنکارا :

مجسمه گروهی از زنان:

دقیقا جلوی برج استقلال سنگ تراشه ای از گروهی سه نفره از بانوان وجود دارد، این خانم های پوشش خاص کشور ترکیه به تن دارند. بانویی که در سمت چپ است کاسه ای در دست دارد  و آن را به طرف آسمان بالا برده و از پروردگار برای آتاتورک رحمت و آمرزش طلب می کند. دو خانم دیگر هم طنابی از شاخه های گندم در دستان خود دارند که تا زمین می رسد، که این نمود و نشانی از رونق و نعمت فراوان در ترکیه محسوب می رود. خانمی که در وسط ایستاده مقداری در پشت سر دو خانم دیگر قرار گرفته و صورتش را با دو دست پنهان کرده و نشان می دهد  که او در حال گریه کردن است. 

 این مجسمه در واقع قصد دارد احساسات و صفات منحصر به بانواک ترکیه را نشان دهد که با وجود فقدان از دست دادن آتاتورک، صفت هایی همچون تلاش، غرور، اراده و وقار را در خود پرورش می دهند. 

مجسمه گروه مردان:

روبه روی برج آزادی مجسمه دیگری را خواهید دید که سه مرد را نشان می دهد. مرد اول از سمت راست کلاه برسر و کتی بر تن، دارد این مرد تداعی گر یک سرباز ترکی ست. مرد بعدی کتابی در دست دارد و نشان می دهد که ترکیه چه جوانان روشنفکری در خود پرورش داده. کمی عقب تر از این مرد جوان، یک کشاورز با پوشش بومی را می بینید که سمبلی از روستا نشینان این کشور محسوب می شود. چنانچه دقت کنید غم از دست دادن آتاتورک را در چهره آن ها خواهید دید. این مجسمه قصد دارد اراده، تلاش و قدرت ملت ترکیه را نشان دهد.

جاده شیرهای مقبره آتاتورک:

جاده ای 262 متری را طی خواهید کرد و به میدان مراسم خواهید رسید، این مسیر به جاده شیرها شهرت دارد. در طول این جاده شما 24 مجسه شیر نشسته را می بینید که علت نامگذاری  این جاده هستند. این مجسمه ها را به سبک مجسمه سازی هیتی ها ساخته اند. هیتی ها اهالی باستانی بودند که در منطقه آناتولی (قسمت هایی از ترکیه امروزی) سکونت داشتند.

 این 24 شیر در حقیقت سمبلی از24 قبیله اوغوز (Oghuz) هستند و قدرت و صلح را در فرهنگ ترکیه نشان می دهد. دقت کنید برای دیدن هر یک از این شیرها هنگام ایستادن در مقابلشان باید ادای احترام کنید.

میدان مراسم مقبره آتاتورک:

همانطور که گفتیم بعد از گذر از شیرها به میدان مراسم می رسید. این میدان حیاطی به صورت مستطیل است، حدود 129 متر طول و  84 متر عرض دارد و فضای پیرامون آن هم باز است. گنجایش این محیط حدود 15000 نفر است.

 میدان مقبره دقیقا جلوی بنای اصلی آرامگاه جای گرفته و برای اینکه شکوه  و زیبایی اش بیشتر شود کف سنگی اش را به صورتی طراحی کرده اند که انگار 373 قالیچه و گلیم روی حیاط انداخته شده، این قالیچه ها همه نقوش فرش های ترکی را دارند. این نقوش را با استفاده از برش سنگ های تراورتن به رنگ های سیاه، قرمز، زرد و سفید و به صورت مربع های کوچک ساخته اند.

مراسم ملی ترکیه در این میدان دیدنی برگزار می شود؛ مراسم های روز جمهوری ترکیه نیز در این حیاط برپا می شود. چنانچه دوست دارید در زمان برگزاری مراسم های ملی در مقبره آتاتورک باشید، باید از پیش جایی برای حضور رزرو نمایید، چون خیلی ها  از تمام ترکیه در این گونه مراسم ها حتما خود را به مقبره آتاتورک می رسانند.

برج ها ی آنیت کابیر، آنکارا ترکیهReviewed by اول تور on Aug 24Rating: 4.0برج ها ی آنیت کابیر، آنکارا ترکیه معرفی بخش های مختلف برج های آنیت کابیر، آنکارا ترکیه در یک تور ارزان ترکیه . 

معرفی بخش های مختلف برج های آنیت کابیر، آنکارا ترکیه در یک تور ارزان ترکیه .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی