نکاتی که باید درمورد پیکره بودا پوکت بدانید

نکاتی که باید درمورد پیکره بودا پوکت بدانید

نکاتی که باید درمورد پیکره بودا پوکت

نکاتی که باید درمورد پیکره بودا پوکت بدانید:

نکاتی که باید درمورد پیکره بودا پوکت بدانید:

در مطالب گذشته با این مجسمه غول آسا و مورد احترام تایلندی ها آشنا شدید اکنون نکاتی را به شما می گوییم که قبل از اینکه در موردشان صحبتی نشده است:

▪بعضی از روزها که بودا بسیار شلوغ می شود، تقریبا ۱۰۰۰ نفر از این بتای باشکوه دیدن می کنند.

▪به این دلیل که پوکت آب و هوایی بسیار عالی دارد از آن به عتوان محل ساخت بودا استفاده شده. این شهر فضای  کافی را برای ساخت بودا و ساخت پارکی زیبا در اطرافش را دارد.

▪تا سال ۲۰۰۸ اسم این بنا خیلی طولانی بود و گفتن نامش بسیار دشوار، تا این که در همان سال اسقف اعظم اسم بودا را بر آن گذاشت. البته برای اینکار اسقف آقای سوپورن وانیچاکول هم مشورت گرفته است.یعنی کسی که  معمار اصلی این مجسمه است.

▪با گذشت چند سال هنوز هم کار ساخت بودا و محوطه آن به اتمام نرسیده است و قرار است بخش های دیگری هم به آن افزوده شوند. در حقیقت از سال ۲۰۰۹ تا به حال هر سال تغییر و تحولی تازه به مجسمه می دهند و فضای اطرافش  را گسترش می دهند.

▪برای اینکه بتوانید از بودا بازدید کنید نیاز نیست هزینه ای بپردازید چون کاملا رایگان خواهد بود به همین سبب است که همواره این مجموعه با کمبود بودجه مواجه است پس اگر دوست داشته باشید می توانید به آن ها کمک مالی کنید.

▪پرچم های طلایی را که مشاهده می کنید در جای جای محوطه خونمایی می کنند، در واقع اهمیت و احترام و تقدس بالای بودا را برای مردم تایلند نشان می دهند.

▪با اهمیت ترین و با ارزش ترین چیزهایی که در بازدید از پیکره بودای اعظم خواهید دید، وطن پرستی، حکمت، محبت، دانش، هماهنگی،ایمان، صلح، مذهب و سلطنت است.

▪چنانچه به مدیتیشن و یوگا علاقه داشته باشید کسانی که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند می توانند شما را راهنمایی کنند و اصول صحیح مدیتیشن و رسیدن صبر و بردباری را به شما یاد بدهند؛ به آن ها اطمینان کنید چون کاملا در این امر حرفه ای و کار کشته هستند.

▪مسیر دسترسی:

آسانترین راهی که بوسیله آن می توانید به این مکان زیبا برسید این است که اول به جزیره چالونگ سفر کنید و بعد از راه جاده ی چائو فا مسیر را ادامه دهید. در این مسیر تابلوهای زیادی با رنگ های قرمز و سفید نصب شده که گردشگران را به طرف پیکره ی بودای اعظم راهنمایی می کنند. نکته ی قابل توجه و جالب درمورد دسترسی به این مکان این است که امکان ندارد مسیر رسیدن به بودا را گم کنید چون به راحتی می توانید هیبت بزرگبودا را از دور ببینید.

برای اینکه به بودا برسید باید چالونگ مسافتی تقریبا ۶ کیلومتری را طی کنید.

 هیچ پایانه اتوبدس یا قطاری در مجاورت مجسمه نیست پس باید یا خودتان با ماشین شخصی بروید یا با تاکسی. به جز تاکسی می توانید همراه تورهای گردشگری هم به بازدید از این مجسمه بروید.

بعضی از توریست ها دوست دارند با توک توک به این مکان سفر کنند، که اکثر بومیان منطقه از آن استفاده می کنند. چنانچه خواستید از توک توک برای رسیدن به بودا استفاده کنید باید خیلی دقت کنید؛ چون راننده های توک توک سعی می کنند مبلغ بسیار زیادتری را از شما بگیرند و در میانه راه هزینه را افزایش می دهند پس باید از قبل درمورد کرایه صحبت کنید. پس بهترین انتخاب همان سفر با تورها اسن که در هتل ها می توانید تهیه کنید.

 آدرس: تایلند، پوکت، شهرستان مینگ، منطقه کارون.

سفر به تایلند و دیدنیهای تایلند . همیشه گردشگران را جذب میکند.

نکاتی که باید درمورد پیکره بودا پوکت بدانیدReviewed by مهدی on Mar 26Rating: 3.5نکاتی که باید درمورد پیکره بودا پوکت بدانید:اگر اهل سفر هستید، تور تایلند را به شما پیشنهاد میکنیم .  پیکره بودا پوکت از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

اگر اهل سفر هستید، تور تایلند را به شما پیشنهاد میکنیم .  پیکره بودا پوکت از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی