چونگ‌کینگ چین

چونگ‌کینگ چین

معرفی شهر چونگ‌کینگ چین

شهر چونگ‌کینگ چین

معرفی شهر: 

   چونگ‌کینگ یا چونگ‌چینگ (به چینی: 重庆؛ به انگلیسی: Chongqing). چهارمین شهر بزرگ چین در ايالت سيشوان است از نظر وسعت و مساحت و جمعیت آن تا سال 2008، 4 میلیون و 400 هزار نفر براورد شده اما جمعیت آن به علاوه حمعیت بومیان و حومه چیزی نزدیک به 31 میلیون نفر می‌رسد که پر جمعیت ترین شهر چین را در بر دارد. جالب است بدانید این شهر با شیراز در ایران خواهرخوانده است. این شهر همانند شهر چنگدو در جنوب غربی چین واقع شده است. چونگ کینگ همانند خیلی از شهر های دنیا توسط شهرداری اداره می‌شود و فرمانده آن شخصی است به نام  (( وانگ هونگ جو )). اقوامی که در این شهر زندگی می‌کنند به شکل قومی هستند. CHONG در زبان چيني به معني دوباره و QING به معناي جشن گرفتن مي باشد بنابراين چونگ چينگ به معني جشن مضاعف خواهد بود.

 

این شهر به 6 ناحیه اصلی زیر نقسیم می‌َشود:

1- يوژونگ : منطقه مرکزي و پر جمعيت ترين بخش که ادارات دولتي در آن واقع شده اند.

2- نان آن : منطقه کرانه جنوبي

3- جيانگ بي: منطقه شمال رود

4- شاپنگبا

5- جيولونگپو

6- دادوکو

 

   این شهر یکی از پل های ارتباطی مهم بین شهر های بندریِ مرزی چین است که از این طریق کالاهای خود را به شهرهای دیگر ارسال می‌کند. این شهر دارای منابع طبیعی بسیار زیادی می‌باشد از جمله دارای 40 نوع سنگ معدن و حدود 5 میلیارد تن ذغال سنگ و با 270 میلیارد متر مکعب ذخیره گاز طبیعی یکی از بزرپترین پایگاه های تولید گاز است همچنین ذخیره انبوه استرونیم د این شهر باعث شده چین از این لحاظ رتبه دوم را داشته باشد. از دیگر منباع مهم طبیعی و صنایع این شهر میتوان به معدن آهن ، فولاد ، آلومينيوم، صنايع نظامي، خودرو ، موتور سيکلت، صنايع شيميايي ، نساجي ، الکترونيک، مصالح ساختماني، صنايع غذايي و توريسم را نام برد. عده خیلی زیادی از مردم ان شهر کشاورزی می‌کنند. مرکبات از جمله پرتقال یکی از محصولات مهم این شهر در کنار میوه جات، برنج و دیگر غلات است.
نواحی اطرافی این شهر پر است از جاذبه های گردشگری و دیدنی های جذاب برای گردشگران یکی از این دیدنیها منطقه ای است به نام سه دره است که به طول 200 کيلومتر در امتداد رود يانگ تسه قرار دارد. این ناحیه علاوه بر دیدنی های طبیعی و جذاب یکی پر نقش ترین شهر ها در تاریخ این سرزمین است. این امر را می‌توان از کنده کاريهاي صخره دازو از دين بودا که قدمت آن به سلسله تانگ باز مي گردد. این شهر همچنین در بخش میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است.
یکی از مکان های جالب این شهر احداث دهکده زنان در منطقه شوانگ کیو است. در سال 2005 مقامات صنعت گردشگري چين این پروژه را آغاز کردند. علت اصلی آغاز این پروژه به گفته يکي از مسئولان این است که در استان سيشوان و چونگ کينگ زنان بر مردان تسلط دارند و مردان مجبورند از آنها اطاعت کنند و حالا ما ازاين مسئله به عنوان ايده اي که توريست ها را جذب و اين صنعت را رونق مي بخشد استفاده مي‌کنيم .

چونگ‌کینگ چینReviewed by اول تور on Oct 27Rating: 3.0چونگ‌کینگ یا چونگ‌چینگ، چهارمین شهر بزرگ چین در ايالت سيشوان است.چونگ‌کینگ یا چونگ‌چینگ، چهارمین شهر بزرگ چین در ايالت سيشوان است.این شهر یکی از پل های ارتباطی مهم بین شهر های بندریِ مرزی چین است که از این طریق کالاهای خود را به شهرهای دیگر ارسال می‌کند.

چونگ‌کینگ، چهارمین شهر بزرگ چین در ايالت سيشوان کشور چین !

1 دیدگاه

  1. باران.م گفت:

    خیلی زیبا بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی