راهنمای دسترسی به دریاچه لاک پشت تفلیس

راهنمای دسترسی به دریاچه لاک پشت تفلیس

تور ارزان راهنمای دسترسی به دریاچه لاک پشت تفلیس

راهنمای دسترسی به دریاچه لاک پشت تفلیس

راهنمای دسترسی به دریاچه لاک پشت تفلیس

این دریاچه زیبا در غرب تفلیس واقع شده است. راحت ترین راه برای رسیدن به دریاچه، کرایه تاکسی خواهد بود. هزینه کرایه تاکسی مابین 5 دلار (معادل 68,000 تومان) تا 7 دلار (معادل 95,200 تومان) است و با آن حدودا 30 دقیقه در راه خواهید بود. برای کرایه تاکسی می توانید از شرکت تاکسی (TaxiOnn) استفاده کنید. 

 تله کابین: در گوشه شمال شرقی پارک واکه ایستگاه تله کابینی وجود دارد که مسافران را به بالای کوه و کنار دریاچه میبرد. برای استفاده از تله کابین 1 دلار گرجستان (معادل 5,010 تومان) باید بپردازیر. خیلی ها از این راه برای دسترسی به دریاچه استفاده می کنند؛ چنانچه دوست داشته باشید می توانید با پیاده روی به طزف دریاچه بروید. این تله کابین 8 صبح تا دوازده شب کار می کند.

توبوس:  دو پایانه اتوبوس درست در مجاورت تله کابین ترتل لیک (Turtle Lake Ropeway) واقع شده است، پایانه اتوبوس خیابان کیپشیدز (Kipshidze Street) در 130 متری تله کابین قرار گرفته که با یک دقیقه پیاده روی به آن خواهید رسید و پایانه اتوبوس واکه پارک (Vake Park) هم حدودا 170 متر بعد از تله کابین واقع شده است. در ضمن ایستگاه اتوبوس (Vake Cemetary) هم در حدود 2.6 کیلومتر دورتر از این دریاچه قرار گرفته است. پس از اینکه از اتوبوس پیاده شدید و می توانید با استفاده از تاکسی به طرف دریاچه حرکت کنید.

 ماشین: دریاچه لاک پشت تا مرکز شهر تفلیس حدودا 12.9 کیلومتر فاصله دارد و با ماشین، حدود 30 دقیقه در راه خواهید بود. برای دسترسی به دریاچه باید به ضلع شمالی پارک واکه بروید  و تا آخر پارک بروید و بعد به طرف جنوب بروید، موزه مردم شناسی را هم پشت سر بگذارید و تا در انتهای راه به پارکینگ دریاچه دستیابید.

مترو: پایانه های مترو خیلی از تله کابین دریاچه لاک پشت و همینطور خود دریاچه دور هستند؛ ولی چنانچه می خواهید که از مترو برای سفر استفاده کنید، یکی از گزینه های مناسب برای اینکار، ایستگاه مترو m/s "Delisi" می باشد که در دو کیلومتری تله کابین واقع شده است و اگر پیاده باشید 27 دقیقه طول خواهد کشید تا به دریاچه برسید.

 آدرس: گرجستان، نواحی غربی تفلیس، منطقه واکه

دانستنی هایی از دریاچه لاک پشت:

-هنگامی که از جهت شرقی دریاچه به طرف پایین بروید مناظری از مهمترین ورزشگاه فوتبال کشور گرجستان مقابلتان قرار می گیرد و حتا می توانید مسابقات در حال برگزاری را هم ببینید.

-بعضی از منابع معتقدند که اسم لاک پشت به سبب حضور لاک پشت های زیاد در این منطقه، بر این دریاچه گذاشته شده. این ادعا کاملا پوچ است چون هیچ لاک پشتی در نواحی این دریاچه زندگی نمی کند.

-در سال 2016 ویروس زیکا (Zika virus) در این دریاچه شایع شد. این ویروس از پشه ها به انسان انتقال داده می شود. از عوارض مخرب این ویروس بر بدن می توان تاثیر مخرب آن بر سیستم اعصاب جنین اشاره کرد. به همین علت مسوولین یک نوع ماهی به اسم پشه ماهی را در دریاچه لاک پشت رها سازی کردند. از اسن این ماهی پیداست که در رژیم غذایی اش پشه نقش زیادی دارد. این گونه آبزی از مناطق غربی گرجستان به خصوص شهر آباشا به دریاچه لاک پشت انتقال داده شده اند تا پشه های ناقل ویروس زیکا را از بین ببرند.

راهنمای دسترسی به دریاچه لاک پشت تفلیسReviewed by مهدی on Oct 2Rating: 3.0راهنمای دسترسی به دریاچه لاک پشت تفلیسدر یک تور ارزان تفلیس، میتوانید از دریاچه لاک پشت تفلیس دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی تفلیس است .

در یک تور ارزان تفلیس، میتوانید از دریاچه لاک پشت تفلیس دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی تفلیس است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی