جشنواره های بزرگ و معروف تایلند

جشنواره های بزرگ و معروف تایلند

بهترین جشنواره های بزرگ و معروف تایلند

جشنواره های بزرگ و معروف تایلند

 

جشن تولد بودا:

خیلی از جشن های روزهای خاص یا مقدس در طول سال بدست قسمت بودایی برپا می شود . تعداد کثیری از این روزها و مناسبت ها در سنت ماهایانا وجود داشته اند که در تقویم بودایی آمده است و به بودایی ها به تبعیت از این تاریخ ها چنین روزهایی را جشن می گیرند. بااهمیت ترین و بزرگترین جشن در ماه می هر سال برگزار می شود، وقتی که آیین بوداییان بیش از 2500 سال قبل در همه دنیا بوجود آمدند، در چنین روزی شادی می کنند و این روز را با اسم تجلیل از بودا گرامی میدارند. این جشن از بزرگترین جشنواره های سامویی است و در واقع در چنین روزی بودا متولد شده. این جشن بزرگ با نام ویساکا پوجا یا های وساک در دنیا معرفی شده است. در این مناسبت مقدس، اهالی در دسته های بزرگ با سه ظرف که در آن گل، شمع و مواد خوشبو است، سه دور متوالی در سمت عقربه ی ساعت، به دور محراب کوچک عبادتگاه می چرخند. بعد روحانیون بودایی در مراسم حضدر پیدا می کنند و سخنرانی میکنند و اهالی به حرفهای آنها گوش میدهند و در انتهای چشنواره برای سلامت بودا آرزو و دعا میکنند.

جشنواره فیشر من:

در نواحی ساحلی شمال سامویی منطقه بوفوت قرار دارد. این قسمت روابط دراز مدت و قدیمی با ماهیگیران و علاقمندان جزیره هینان که از جنوب چین کوچ کرده و به این مکان آمده اند، دارند. با آمدن ماهیگیران تازه وارد در ناحیه بوفوت منزل هایی از جنس چوب و مغازه های عرضه و توزیع ماهی در این جزیره احداث شد و رفته رفته گسترش یافت و پیشرفت کرد. روستای ماهیگیران یکی از قسمت های کهن بوفوت محسوب می شود، این روستا با مراکز خرید و بوتیک ها، غذاخوری های بومی و منزل های کوچک ویلایی که در نوار ساحلی کم مساحت بنا شده اند، همگی باهم سبب شده اند که زیبایی های این جزیره چندبرابر شود. هر هفته جمعه ها در این مکان، همه جزیره و خیابان ها تبدیل به بازار ماهیگیران میشود، جمع کثیری از علاقمندان از همه منطقه جزیره سامویی در این مکان گرد هم  می آیند و انواع متنوع محصولات کاربردی و مورد نیاز مردم را می فروشند. هر سال جشنی به مدت پنج روز برای سپاسگزاری از رزق و روزی که در یک سال بدست  آمده در این مکان برپا میشود که همراه با انواع مختلف و متنوع سرگرمی های بسیار و همینطور خوراکی های بسیار زیاد و لذیذ به علاوه موسیقی زنده هم فراهم میکنند.

روز کودک:

هر ساله روز دوم ژانویه، اهالی تایلند این روز را با عنوان روز کودک جشن می گیرند، پدر مادرها با خوشحال کردن و سرگرم کردن کودکانشان در این روز علاقه و محبت خودشان را به آنها ابراز می کنند. خیلی از مسئولین بومی امکانات ویژه ای را در این روز برای بچه ها فراهم می کنند. خیلی از اماکن تفریحی و سیاحتی تایلند در روز کودک به بچه ها خدمات نصف قیمت یا رایگان ارائه می دهند.جاهایی مثل موزه صلیب سرخ تایلندی، موزه ارتش، باغ حیوانات داسیت، موزه سیام، موزه ی نیروی هوایی و نیروی دریایی. از نظر والدین تایلندی و مسئولان خردسالان و کودکان سرمایه های گرانبهای سرزمین تابلند هستند.

یک سخن معروف تایلندی هست که می گوید: بچه ها آینده یک ملت هستند، چنانچه کودکان تیزهوش پرورش دهیم، کشور می تواند در آینده پیروزی و کمال را تجربه کند. از این جهت دولت کشور تایلند برای ارتقای سطح بلوغ فکری بچه ها و قبول و فهم با اارزش بودن وجود آنها در همه مسائل کشوری، روز ملی کودک را برای نخستین بار در اولین دوشنبه ماه اکتبر 1955 برپا کرد که تا کنون پابرجا بوده و هرساله برگزار می شود. 

شما با یک تور ارزان تایلند میتوانید هم جاهای دیدنی تایلند را ببینید هم از غذاهای تایلند تجربه کنید.

جشنواره های بزرگ و معروف تایلندReviewed by اول تور on Dec 30Rating: 3.0جشنواره های بزرگ و معروف تایلندجشنواره های بزرگ و معروف تایلند

جشنواره های بزرگ و معروف تایلند.خیلی از جشن های روزهای خاص یا مقدس در طول سال بدست بودایی هاست.

1 دیدگاه

  1. الهام گفت:

    خیلی ممنون . چقدر این جشنواره ها خوبن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی