قسمت های معبد فوشیمی‌ایناری ژاپن (قسمت ۴)

قسمت های معبد فوشیمی‌ایناری ژاپن (قسمت ۴)

تور ژاپن ، تور ارزان ژاپن

قسمت های معبد فوشیمی‌ایناری ژاپن قسمت چهارم

قسمت های معبد فوشیمی‌ایناری ژاپن قسمت چهارم

آینومین:

عبادتگاه دیگری که در مسیر رسیدن به معبد فوشیمی‌ایناری خواهید دید آینومین خواهد بود. آینومین، ویژه و خاص عبادت آماتراسو-اومیکامی (Amaterasu-ōmikami) یا اُکامی (Okami) می باشد و اسم ایزد خورشید هم معرفی می شود.

 معبد آینومین دروازه ای به اسم نانتوری (Nanetori) دارد که بسیار معروف است. یک صفحه در وسط این معبد جای گرفته که به آن گاکوزوکا (gakuzuka) می گویند و بخش مرکزی آینومین محسوب می شود. ژاپنی ها در این معبد دور این صفحه دایره ای می ایستند و مشغول دعا می شوند، گردشگران هم اجازه اینکار را دارند.

سنبون توری:

معروف ترین و جالب توجه ترین بخش مجموعه فوشیمی‌ایناری، سن بون توری شناخته می شود؛ یک دالان به رنگ نارنجی که از طرفین با ستون های زیادی محاصره شده. چنانچه از اولین دروازه تا به این راهرو هیچ توقفی نکنید، به طور تقریبی پس از 15 دقیقه پیاده روی به سنبون توری می رسید. اهالی کیوتو و ژاپن این راهرو را با نام راهروی سرخ معرفی می کنند و آن را سمبل نور و خورشید می دانند؛ ولی در واقع اگر دقت کنید رنگ ستون های سنبون توری نارنجی درخشان می باشد.

راهروی سرخ برای مردم ژاپن به لحاظ معنوی بسیار حائز اهمیت است و روح ایناری، احساس روشنایی و امید، برکت های زندگی، زمین و محصولات و... را تداعی می کند. سن بون توری به زبان ژاپنی با نام ورمیلیون (vermilion) هم معرفی می شود، ژاپنی ها این واژه را مترادف سایه قرمز، سپیده دم و نور می دانند.

سنبون توری در طول دوره اِدو (Edo) یعنی بین سال های 1603-1868 میلادی احداث شده. این راهروی طویل با هدف ایجاد جوی آرامشبخش برای گردشگران ساخته شده است. توریست ها این راهرو را با نام دروازه توزنت توری (Thousand Torii) می شناسند و همه با شور و شوق به طرف این محل حرکت می کنند تا با سن بون توری نارنجی رنگ عکسای سلفی زیبایی ثبت کنند.

اوکوشا اوهاشو:

پس از رسیدن به دروازه فوشیمی‌ایناری به بنای اوکونا-این (Okuno-in) یا اوکوشا اوهایشو می رسید. این ساختمان دقیقا بعد از سنبون توری و در بخشی به اسم دره میبو دانی (Myobu-dani) واقع شده است.

در اینجا هم مردم مشغول دعا خواتدن می شوند تا حاجاتشان برآورده شود. این بنا در سال  1499 میلادی ساخته شده است؛ ولی در واقع این سازه را در سال 1794 میلادی به علت زلزله مهیبی که بطور کامل از بین رفته بود مرمت کردند. بنابراین ساختمانی که حالا می بینیم در حقیقت نوسازی و مرمت بنای پیشین است.

این مکان ابتدا تنها کاربری استراحتگاه داشت؛ ولی در سال 1975 میلادی یک معبد بسیار کوچک هم برای راحتی عابران در این محل ساخته شد، اگر دوست داشته باشید می توانید در مسیر سفرتان تا رسیدن به معبد اصلی در اینجا شمع روشن کنید.

تعدادی فانوس در طرف راست اوکوشا اوهایشو قرار دارد. باید رو به روی این فانوس ها بایستید و آرزو کنید و بخش سنگی بالای فانوس را بکشید. چنانچه در زمان کشیدن احساس سبکی کردید یعنی آرزوی شما برآورده می شود وگرنه هرگز به خواسته خود نمی رسید.

قسمت های معبد فوشیمی‌ایناری ژاپن (قسمت ۴)Reviewed by مهدی on Jan 17Rating: 3.0قسمت های معبد فوشیمی‌ایناری ژاپن قسمت چهارمدر یک تور ارزان ژاپن ، میتوانید از معبد فوشیمی‌ایناری ژاپن دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ژاپن است .

در یک تور ارزان ژاپن ، میتوانید از معبد فوشیمی‌ایناری ژاپن دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ژاپن است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی