ارتش سفالین چین (قسمت سوم)

ارتش سفالین چین (قسمت سوم)

دیدنی های چین ارتش سفالین چین

ارتش سفالین چین

وقایع عجیب در رابطه با ارتش سفالین چین:  

 

سربازان ارتش سفالین از نظر ظاهری هیچکدام شبیه به هم نیستند:

   ارتش سفالین چین دارای 8 هزار سرباز کشف شده ، ارابه ها و اسب های زیاد که با یک آرایش نظامی دور تا دور مقبره برای محافظت از پادشاه در دنیای مردگان تا به امروز خیلی هارا به خود جذب کرده است. اما نکته مهم در رابطه با تمامی افراد این ارتش این است که همگی از یک جنس گل و خاک و سنگ هستند و برای ساخت دست های آنها از 8 نوع قالب استفاده شده است و برای ساخت سر تمام این یرباز ها از یک نوع قالب استفاده شده است اما علی رغم تمام اینها زمانی که سر ها از قالب جدا می‌شدند چهره آرایی آنها همگی با هم متفاوت بوده و هنرمندان آن زمان در زمان ایجاد چهره این سرباز ها با استفاده از کمی گل و سنگ چهره آن ها این سربازان را متفاوت با دیگر سربازان ساخته بودند.

محفوظ ماندن تمامی سلاح های این ارتش به شکل عجیبی تا به امروز:

   زمانی که این مکان تاریخی و عجیب کشف شد تا مدت ها کاوش ها و جستوجو ها روی آنها ادامه داشت و طی چندتا از حفاری ها چیزی نزدیک به 40 هزارتا سلاح از جنس برز را پیدا کردند که شامل مواردی چون تبرهای جنگی، کمان، تیر و نیزه نیز بودند. در گذشته کشور هایی جون آلمان و آمریکا برای حفظ اشیا فلزی خود از لایه ای کروم در روی اشیا خود استفاده می‌کردند که این روش یکی از مدرن ترین روش ها برای حفظ این نوع وسایل بود. با کشف 40 هزار سلاحی که در مقبره ارتش رخ داد محققان دریافتند که چینیان باستان برای نگهذاری وسایل خود از روش کروم استفاده میکردند که نشان دهنده پشرفته بودن و مدرن بودن چینی ها در خیلی از موارد بود.

آرامگاه امپراطور هنوز مورد جست و جو و کاوش قرار نگرفته است:

   تا 40 سال پس از کشف این ارتش بزرگ و مقبره آنها آرامگاه اصلی امپراطور دست نخورده باقی مانده است و مورد جستجو و کاوش قرار نگرفته است. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد که از مهمترین آنها ترس از آسیب رساندن به آثار باستانی و جنازه‌های دفن شده در این مقبره بوده و بعدها نیز مشکلات موجود در زمینه حفظ امنیت جانی کارگران موجب ادامه یافتن این فرایند شد. یکی دیپر از دلایل مهم هم وجود جریان چیوه در اتاق اصلی که پیکر امپراطور در آن قرار دارد باعث میشود نگذارد که دسترسی به این اتاق آسان باشد. طبق تحقیقات یکی از مورخان چینی به نام سیما کیان (Sima Qian) که در حوزه پیش از میلاد تحقیقات خود را انجام میداده در یکی از گزارشات خودش که به ثبت رسانده و آن را «مکتوبات کاتب بزرگ» نامیده است، اتاق اصلی مقبره امپراتور با جریانی از جیوه مزین شده است تا برای امپراطور در آن دنیا یاد آور رودخانه های محلی باشد. در سال ۲۰۰۵ میلادی بود 4000 هزار بار نمونه برداری از خاک این مقبره را انجام دادند و آنرا مورد آزمایش قرار دادند تا اثری از جیوه در آن بیابند که جواب همگی این آزمایشات مثبت بوده و تا به امروز نشده که حتی یک درصد از قسمت های آرامگاه را مورد کاوش قرار دهند.

بیرحم بودن این امپراتور در ساخت این مقبره:

   از سری دانستنی های این مقبره و ارتش آن میتوان به بیرحم بودن حاکم آن اشاره کرد. طبق داستان ها و گفته های پیشینیان تمامی افرادی که این مقبره را ساخته بودند از وضعیت خوبی برخوردار نبودند و خیلی از آنها در هنگام ساخت این مقبره بر اثر بلایا و خطراتی که وجو داشته جان خود را از دست دادند. پادشاه اصلا نسبت به جان سربازانی که برای او کار می‌کردند و مقبره او را می‌ساختند توجهی نداشت

ارتش سفالین چین (قسمت سوم)Reviewed by اول تور on Dec 9Rating: 3.0ارتش سفالین چین (قسمت سوم)ارتش سفالین چین و عجیب ترین وقایعی که در آن تا به امروز رخ داده است.

بهترین جاهای دیدنی چین-ارتش سفالین چین و عجیب ترین وقایع آن-تور ارزان چین-راهنمای تورچین

1 دیدگاه

  1. شیرین گفت:

    این مکان خیلی عجیب اما در عین حال جالبه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی