اهرام مصر

اهرام مصر

جاهای دیدنی مصر اهرام مصر

اهرام مصر

اهرام مصر

اهرام مصر بزرگترین هرم از این مجموعه اهرام سه گانه در نزدیکی روستای غزه در ناحیۀ ممفیس ساخته شد. این هرم متعلق و به نام هرم خئوپس معروف شده است.در اندرون این هرم  راهروها  و اطاق های بی شمار و تأسیسات جالب دیگری نیز وجود دارد.این مجموعه مکانی جهت دعا ونیایش به خدایان بوده است.باشکوه‌ترین سازه‌های بر جای مانده از تمدن مصر باستان هستند که نمادهای این تمدن نیز به‌شمار می‌روند. تعداد ۱۳۸ هرم شناخته شده که بیشتر آن‌ها آرامگاه فرعون‌ها و شهبانوهایشان در دوره‌های دودمانی کهن و میانه هستند.
هرمی که جسد مومیایی شدۀ فرعون در آن قرار داده شده بود،ویژۀ این امر یعنی نیایش به خدایان بود.قبطیان عقیده داشته اند که این نیایش به معنای رستاخیز فرعون و رسیدن وی به مرتبه اعلا یعنی به مقر لاهوتی خدایان بوده است. نخستین هرم‌های ساخته شده در مصر در سقاره، شمال غربی ممفیس قرار دارند. قدیمی‌ترین این هرم‌ها، هرم جوزر است که مربوط به شاه جوزر از دودمان سوم می‌شود.

نامدارترین هرم‌های مصری اما مجموعه اهرام جیزه هستند که در منطقه جیزه در حومه قاهره قرار دارند و از بزرگترین سازه‌های ساخته شده در تاریخ بشر به‌شمار می‌روند. این هرم‌های سه‌گانه تنها بناهای بازمانده از میان هفت عجایب جهان باستان هستند که هنوز بر جای مانده‌اند.

برای بنای اهرام مصر گروه هایی از کارگران را گرد می آورند و متناسب با توان و تخصص شان آنان را دسته بندی کرده و به کار ساختن بنای شگفت آور اهرام مصر می گماشته اند. کارگران مادامی که برای ساختن اهرام مصر کار می کرده اند، خوراک و پوشاک خود را از انبارهای آذوقۀ فرعون دریافت می کرده اند. نشانه های رمزگونه ای که بر روی اهرام مصر به جای مانده و با حدس و گمان گشوده شده است،به باستان شناسان و کارشناسان تاریخ مصر و تاریخ هنر معماری جهان باستان، امکان می دهد که شمار گروه های کارگری با تفکیک تخصص و توانایی شان مشخص گردد و بتوان تعداد نیروی کار روزانه را در هرموردی تعیین نمود.

قالب هندسی اهرام مصر بی مانند، شگفت انگیز و واقعاً قابل مطالعه و بررسی است. نتایجی که در مطالعات پیرامون اهرام مصر به دست آمده است، هنوز نمی تواند اسرار آن را برای مردم جهان آشکار سازد.

از نکات جالب اهرام مصر این است اگر مقداری آب را در ظرفی بریزید و آن را در داخل هرم قرار بدهید می بینید که خواص آن تغییر کرده است. برای مثال اگر آبی آلوده را در طرفی در داخل هرم قرار بدهید، بعد از مدت چند هفته می بییند که این آب کاملا ضد عفونی شده است! و حتی خانمی ادعا کرده است که با خوردن این آب چهره ای جوان تر پید کرده است.
در یک آزمایش مشابه دیگر، موادی که زود فاسد می شوند مانند گوشت را در داخل هرم قرار دادند. آن ها متوجه شدند که اگر این مواد را در وسط هرم قرار بدهند، حتی بعد از گذشت ماه ها و سال ها فاسد نمی شود و همچنان قابل خوردن است.

اهرام مصرReviewed by تور مصر on Dec 26Rating: 3.0اهرام مصراهرام مصر بزرگترین هرم از این مجموعه اهرام سه گانه در نزدیکی روستای غزه در ناحیۀ ممفیس ساخته شد. این هرم متعلق و به نام هرم خئوپس معروف شده است.

اهرام مصر، بزرگترین هرم از این مجموعه اهرام سه گانه در نزدیکی روستای غزه در ناحیۀ ممفیس ساخته شد. این هرم متعلق و به نام هرم خئوپس معروف شده است.

3 دیدگاه ها

  1. بابائیان گفت:

    سلام شما تور ارزان مصر دارید ؟

  2. نفس گفت:

    درسته که ایرانیا اجازه دیدن اهرام مصرو ندارن و فقط میتونن به دوتا از شهر های مصر برن؟!

  3. تن ناز گفت:

    من از بچگی آرزو داشتم برم تور مصر و اهرام مصر رو از نزدیک ببینیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی