چشم لندن

چشم لندن

بهترین جاهای دیدنی لندن چشم لندن

چشم لندن

چشم لندن

           چشم لندن ، بزرگترین چرخ و فلک اروپا است که در لندن پایتخت انگلستان قرار دارد.ساختار معماری و طراحی این چرخ و فلک بر عهده یک زن و شوهر به نام های دیوید مارکس و بارفیلد جولیا بوده است.
این چرخ و فلک با ارتفاع ۱۳۵ متر است که به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی لندن محسوب می‌گردد این چرخ و فلک در ساحل شرقی رودخانه تایمز و تقریباًروبروی ساختمان پارلمان بریتانیا واقع شده‌است.چشم لندن از زمان افتتاح تا ماه مه سال ۲۰۰۶ به عنوان بلندترین چرخ و فلک جهان شناخته می‌شد عنوانی که در همان سال به چرخ و فلک ستاره نانچانگ رسید.
نزدیک‌ترین متروی لندن به چشم لندن ایستگاه متروی واترلو است.در حال حاضر علاقه مندان به استفاده از این چرخ و فلک برای استفاده بایستی قیمت معادل 52٫73 دلار به ازای هر نفر پرداخت نمایند.
به طور میانگین چشم لندن هر ساله بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به تاج محل و اهرام بزرگ گیزا دارد. از بالای چشم لندن می توانید تا فاصله 40 کیلومتری دور و بر را دید. 32 کپسول چشم لندن، نشان از 32 بخش لندن است و وزن هر کدام از این کپسول ها به اندازه وزن 1052631پوند سکه می باشد. علیرغم وجود 32 کپسول در این سازه به دلایل خرافی این کپسول ها از 1 تا 33 شماره گذاری شده اند. برای خوش شانسی بیشتر عدد 13 در این کپسول ها وجود ندارد.در هر دور چرخش، چشم لندن 800 نفر را بر فراز لندن می برد و به اوج لذت می رساند. چرخ بزرگ نام چرخ و فلکی است که پیش از چشم لندن از سال 1895 تا 1906 افراد زیادی را سوار و پیاده کرده است در هر دور این چرخ و فلک نیم ساعت به طول می انجامد.یعنی هر یک از کپسول های چشم لندن در هر ثانیه 26 سانتیمتر یا در هر ساعت 0.9 کیلومتر حرکت می کنند یعنی سرعتی دو برابر سرعت یک لاک پشت! بنابراین برای پیاده شدن و یا سوار شدن نیازی به توقف این چرخ بزرگ نیست.ساخت این چرخ و فلک با تلاش و اراده قوی صدها نفر از 5 کشور مختلف به مدت 7 سال به طول انجامید که هر ساله چشم لندن حدود 3.5 میلیون نفر را بر روی خود سوار می کند.ارتفاع این چرخ و فلک بزرگ 135 متر می باشد. که آن را تبدیل به چهارمین سازه بلند لندن کرده است.

چشم لندنReviewed by اول تور on Feb 6Rating: 3.5چشم لندن چشم لندن ، بزرگترین چرخ و فلک اروپا است که در لندن پایتخت انگلستان قرار دارد.ساختار معماری و طراحی این چرخ و فلک بر عهده یک زن و شوهر به نام های دیوید مارکس و بارفیلد جولیا بوده است.

چشم لندن ، بزرگترین چرخ و فلک اروپا است که در لندن پایتخت انگلستان قرار دارد.ساختار معماری و طراحی این چرخ و فلک بر عهده یک زن و شوهر به نام های دیوید مارکس و بارفیلد جولیا بوده است.

2 دیدگاه ها

  1. محمد علی گفت:

    دوس دارم برم لندنو سوار این چرخ و فلک بزرگ بشم

  2. زهرا گفت:

    واقعا که اسم قشنگی براش گذاشتن چشم لندن 🙂

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی