جاهای دیدنی زوریخ سوئیس-قسمت اول

جاهای دیدنی زوریخ سوئیس-قسمت اول

تور سوئیس دیدنیهای زوریخ

جاهای دیدنی زوریخ سوئیس-قسمت اول

جاهای دیدنی زوریخ سوئیس-قسمت اول

شهر زوریخ در کشور سوئیس یکی از شهرهایی است که هر سلیقه‌ای را می‌تواند به عنوان یک مقصد سفر عالی راضی کند، مناظر طبیعی بی نظیر، ساختمانهای با معماری بسیار زیبا و رنگهای زنده و شاد خیابانهای شهر، موزه‌ها و کلیساهای بسیار دیدنی.... و خلاصه هر علاقمندی ای که داشته باشید در زوریخ می‌توانید ببینید.
در این مطلب اول تور تعدادی از جاهای معروف و محبوب توریستی در زوریخ را به شما عزیزان معرفی خواهد کرد، با ما همراه باشید.

شهر قدیمی زوریخ

بین خیابان بان‌هوف (Bahnhof) و حاشیه‌ی سمت چپ رود لیمات (Limmat)، شهر قدیمی زوریخ را خواهید دید که رومیان در آن پایگاه مستحکم خود را بنا کرده‌ بودند و آثار آن هنوز پابرجاست، همان چیزی که امروزه لیندن‌هوف (Lindenhof) آرام و پوشیده از درختان را تشکیل می‌دهد. از تراس آن، نمای زیبایی از شهر قدیمی خواهید به چشم می‌خورد و در شرقی‌ترین بخش آن، در امتداد رودخانه، ردیف خیابان‌های قدیمی و جذاب را میتوانید ببینید که مانند فیلم‌های کلاسیک در برابر دیدگان شما ظاهر می‌شوند. اگر به سمت خیابان مونسترگاسه (Münstergasse) بروید، به کوچه‌ی ناپف (Napfgasse) می‌رسید و در کنار آن، برج برون که دفتر مرکزی تبادلات مالی لومبارد در قرون 14 و 15 بوده است را خواهید دید. خانه‌ی ناپف (Haus zum Napf)، در شماره 6، دارای دکور داخلی زیبا و اتاق‌هایی است که به سبک رنسانس چیده شده‌اند.
در شماره 17 و کوچه اشپیگل‌ (Spiegelgasse) ، خانه‌ای می‌بینید که لنین در سال 1917 در آن زندگی ‌می‌کرده است. در همین خیابان و پشت یکی از میزهای کافه‌ی ولتیر (Voltaire) بود که هانس آرپ (Hans Arp) و تریستان تزارا (Tristan Tzara) در سال 1916 جنبش دادا را پایه‌گذاری کردند. کوچه اشپیگل از سمت شرق به نویمارکت (Neumarkt) می‌رسد، جایی که در آن خانه‌ی انجمن کفاشان را خواهید یافت که امروزه به سالن تئاتر بدل شده است و نیز «خانه‌ی اسناد» که قدمت آن به قرون وسطی باز می‌گردد و نشان می‌دهد که سبک‌های تزئینی و دکوراسیون داخلی به مرور قرن‌ها چه تغییراتی یافته‌اند. قدمی به داخل بگذارید تا حیاط این بنا و زوریخِ سال 1800 را ببینید. نمای داخلی با سقف و دیوارهای نقاشی شده‌ی آن از قرن 17 و به همان صورت حفظ شده است. در این محله می‌توانید عتیقه‌فروشی‌ها، بوتیک‌های قدیمی و هم‌چنین کافه و رستوران‌های زیبایی را ببینید.

کلیسای زنان Fraumunster

نام این کلیسا را معمولا با کلیسای بانوی ما (Church of Our Lady) اشتباه می‌گیرند، اما نام این کلیسای فرقه پروتستانی در اصل به معنای کلیسای زنان است که اشاره به صومعه‌ای دارد که در سال 853 در این مکان برای زنان اشراف اروپایی ساخته شد، دستور ساخت این بنای با شکوه را امپراتور لودویگ (Ludwig) برای دخترش هیلدگارد (Hildegard) صادر کرد . تا قرون وسطی، سرپرست صومعه همان حاکم شهر بود. کلیسا یک باسیلیکای ستون‌دار با سه راهرو و یک سالن اصلی به سبک گوتیک است که در طی قرون 13 تا 15 ساخته شده، در اتاقک زیرین کلیسا می‌توانید بقایای سردابه‌ای متعلق به صومعه قرن نهم را ببینید.
گرچه خود کلیسا بسیار دیدنی است، اما ویژگی خاصی که این کلیسا را به مشهورترین جاذبه‌ی توریستی زوریخ تبدیل کرده است، مجموعه‌ی زیبایی از پنج پنجره با شیشه‌های رنگی است که در صدرنشین کلیسا، توسط مارک شاگال، در سال 1970 طراحی و ساخته شده اند. طرح‌های زیبای این پنجره‌ها، از چپ به راست، عروج الیاس به بهشت، یعقوب، صحنه‌هایی از زندگی مسیح، یک فرشته در حال دمیدن در صور و موسی را نشان می‌دهند. و همچنین تزئینات گل رز به کار رفته در بازویی جنوبی نیز اثر مارک شاگال است. در بازویی شمالی، پنجره‌ی نقاشی شده‌ی دیگری دیده می‌شود، با تصویر بهشت آسمانی که توسط آگوستو جاکومتی در دهه 1940 ساخته شد. خود صومعه در سال 1898 تخریب شد تا راهی به سمت تالار شهر باز شود، اما بقایای راهروی سرپوشیده به سبک رومانسک و گوتیک، با نقاشی‌هایی از بودمر (Bodmer)، هنوز افسانه‌ی پیدایش این صومعه و قدیسان شهر، فلیکس و رگولا را به زیبایی هرچه تمام تر به نمایش می‌گذارند.

خیابان معروف بانهوف

این خیابان اصلی‌ترین و پر رفت و آمدترین خیابان زوریخ به حساب می‌آید که از ایستگاه اصلی متروی شهر (بانهوف) تا میدان بورکلی (Bürkliplatz) ادامه می‌یابد. این خیابان 1200 متر طول دارد و یکی از جذاب‌ترین مکان‌های خرید در اروپا به شمار می‌رود که فواره‌ها، هنر خیابانی، درختان و بناهای متمایز و زیبا، و رنگهای زنده و شاد بوتیکها و کافه‌ها روح تازه‌ای به آن بخشیده‌اند. گرچه خیلی از فروشگاه‌هایی که در این ردیف دیده می‌شود، مملو از لباس‌های گران‌قیمت، مد روز، جواهرات و سایر کالاهای لوکس هستند، اما ویترین‌هایی که به دقت تزئین شده و خود بناهای این خیابان، موجب شده است تا خیابان بانهوف به مکان مشهور و جذابی برای همه‌ی افراد از هر قشری بشود. بخش میانی خیابان در سال 1867 و با پر کردن یک خندق قدیمی، به نام گودال قورباغه‌ها (Fröschengraben) ساخته شده است. در میان بناهای این خیابان، چندین بنا وجود دارد که متعلق به قرن بیستم‌ هستند، ازجمله ساختمان وبر که در سال 1912 و 1928 بازسازی شد و مجموعه فروشگاه یلمولی (Jelmoli) در کوچه‌ی زایدن (Seidengasse)  اول که در اصل با اسکلتی از آهن ساخته شده بود و بعدها تغییراتی در طراحی آن داده شد.
در زیرزمین شماره 31 خیابان بانهوف، موزه‌ی بیرزوریخ (Uhrenmuseum Beyer Zürich) واقع شده است که کلکسیون عظیمی از ساعت‌های مچی و دیواری، ساعت‌های خورشیدی، نفتی و آبی تا ساعت‌های سوئیسی با چرخ دنده‌های چوبی و ساعت‌های پاندولی نورنبرگ را میتوانید در این محل بازدید کنید. در بخش پایینی خیابان بانهوف، میدان پاراده (Paradeplatz) قرار دارد، همراه با بنای مجلل دفتر مرکزی کردیت سوئیس متعلق به سال 1876 و هتل سووی بورن‌ویله که بنای اولیه آن در سال 1838 ساخته شده و در 1978 بازسازی شد. در قرن هجدهم، میدان پاراده، یک بازار فروش حیوانات بود که بعدها به‌عنوان محوطه‌ی رژه به کار می‌رفت.

دریاچه زوریخ

در محلی که جریان رود لیمات از دریاچه آغاز می‌شود، پل کیبروکه (Quaibrücke) رودخانه را قطع می‌کند و محل اتصال میدان بلوو به میدان بروکلی است، جایی که محل پهلو گرفتن کشتی‌های بخار هم هست. از این نقطه، می‌توانید سوار یک کشتی کوچک بخا بشوید، روی دریاچه زوریخ برانید و از مناظر زیبای کوه آلپ لذت ببرید. تمامی ساحل دریاچه را تفرجگاه‌ها و پارک‌ها پوشانده‌اند که در آنجا همیشه افراد محلی را مشغول آفتاب گرفتن، دویدن، پیک‌نیک یا شنا در دریاچه می‌بینید. حدود یک و نیم کیلومتر دورتر از میدان بلوو، به پارک زیبای زوریخ‌‌هورن (Zürichhorn) می‌ذسید که در سال 1939 برای نمایشگاه ملی ساخته شده است. در اینجا می‌توانید از یک رستوران و یک باغ چینی بازدید کنید و همچنین قایقی را ببینید که بر کناره‌ی لیمات‌شیف (Limmatschiff) پهلو گرفته است. لیمات‌شیف از ایستگاه اصلی متروی زوریخ در بالای رود تا دریاچه کشیده شده و تا زوریخ‌هورن ادامه می‌یابد. یک بازار بزرگ عتیقه‌جات نیز از ماه مه تا اکتبر، هر شنبه، در میدان بورکلی برگزار می‌شود و در آن 500 فروشنده از آثار آنتیک و قدیمی گرفته تا لوازم سرگرمی را برای بازدید و فروش عرضه می‌کنند.

آبشار راین Rheinfall

ین آبشار زیبا که در منطقه Schaffhausen در شمال زوریخ واقع شده است بزرگ ترین آبشار اروپا و یکی از زیبا ترین جاذبه‌های گردشگری زوریخ نیز می باشد. شما به راحتی و فقط با سوار شدن یک قطار می توانید به این آبشار زیبا و بزرگ برسید و از چشم اندازهای طبیعی این مکان لذت ببرید. آبشار راین 23 متر ارتفاع و 150 متر عرض دارد، یکی از تفریحاتی که برای گردشگران در این منطقه وجود دارد قایق سواری در طول رودخانه راین Via Rhenana می باشد.   یکی از زیبا ترین و البته جالب ترین و بلند ترین مسیر‌های زوریخ و سوئیس نیز در امتداد این راه و البته این رودخانه از  Hochrhein  تا Untersee کشیده شده است. در بالای این آبشار شما می توانید قلعه Laufen را ببینید که منظره بسیار زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد و البته خود قلعه هم از زیبایی قابل توجهی بر خوردار است و یکی از جاذبه‌های گردشگری زوریخ است. برای این که به این آبشار زیبا بیایید سفری یک ساعته را در پیش دارید. شما باید سوار قطار S-Bahn  شده و به سمت  Schloss Laufen am Rheinfall  حرکت کنید، و در طول مسیر یک بار هم باید قطار خود را عوض کنید و سوار قطار  Winterthur شده و به سمت این آبشار حرکت کنید . بنابراین در سفر به زوریخ، بازدید این مکان را از دست ندهید.

جاهای دیدنی زوریخ سوئیس-قسمت اولReviewed by تور ارزان on Oct 23Rating: 4.0جاهای دیدنی زوریخ سوئیس-قسمت اولآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی اروپا شهر زوریخ سوئیس - جاهای دیدنی زوریخ سوئیس-قسمت اول - راهنمای سفر به اروپا

آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی اروپا شهر زوریخ سوئیس – جاهای دیدنی زوریخ سوئیس-قسمت اول – راهنمای سفر به اروپا

2 دیدگاه ها

  1. گیلدا.متینی فر گفت:

    چقدر عکسی که از خیابان گذاشتید زیباو با مزس خلی ممنون .

  2. یاشار گفت:

    زوریخ و سوئیس بهترین جای زندگی و سفر است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی