بوستان باغ ایرانی

بوستان باغ ایرانی

بهترین جاهای دیدنی تهران بوستان باغ ایرانی

بوستان باغ ایرانی

بوستان باغ ایرانی

              این بوستان یک باغ قدیمی بوده است که عناصر معماری سنتی آن بازسازی شده و فضای سبز آن نیز بر پایه الگوی باغ‌های پر از درخت و گل ایرانی طراحی شده استب در محله قدیمی ده ونک تهران قرار دارد.ا مساحتی حدود 3.4 هکتار در محدوده شهرداری منطقه 3 تهران واقع شده و بر اساس الگوی باغ ایرانی طراحی گردیده است تا به یکی از جاهای دیدنی تهران بدل شود. این باغ به سبب نام سازنده اش، مهندس محمد علی مختاری نام گذاری شده است. باغ ایرانی وسعتی ۳.۴ هکتاری دارد و از سه سو امکان ورود به این باغ را خواهید داشت. ورودی اصلی باغ در قسمت جنوبی آن و دو ورودی در قسمت های شرقی و غربی واقع است که هر کدام سردرهای مخصوص به خود را دارند.عمارت ها و خونه باغ های قدیمی یاد آور آرامش و صفای مردم آن، از زیباییهای محله های قدیمی تهران هستند. در همان حوالی یکی از باغ های قدیمی سر و سامان داده شده و با استفاده از عناصر معماری سنتی ایرانی نام باغ ایرانی را به یدک می کشد.

این بوستان دارای دو ورودی اصلی با سردرهای زیبا در ضلع شرقي و غربي و دو ورودی در ضلع جنوبی و جنوب غربی میباشد. در طراحی فضای سبز این بوستان، درختان موجود که قدمتی بیش از یکصد سال داشته اند حفظ گردیده اند و گونه های گیاهی دیگر از قبیل برگ نو ، برگ بو ، زرشک ، شیرخشت ، مورد ، پیراکانتا ، انواع رز و نسترن وبوته های فصلی و دایمی به آن اضافه شده اند. 


ویژگی ها و امکانات: 

مناسب سازی معابر جهت تردد معلولین 
كوشك مرکزی با کاربری رستوران و چایخانه ، باغ راههای اصلی چنارستان ، سروستان و نظرگاه 
آبنماهای محوری در طول مسیر و شش آبنمای مجزا در سطح بوستان 
كتابخانه عمومی با فضای مطالعه برای خواهران و برادران 
زمين بازی کودکان و محوطه وسایل ورزشی بزرگسالان 
زمین ورزشی روباز 
نمازخانه 
سرويس بهداشتي و رختكن 

این بوستان یک باغ قدیمی بوده است که عناصر معماری سنتی آن بازسازی شده و فضای سبز آن نیز بر پایه الگوی باغ‌های پر از درخت و گل ایرانی طراحی شده استب در محله قدیمی ده ونک تهران قرار دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی