10 جاذبه گردشگری برزیل

10 جاذبه گردشگری برزیل

10 جاذبه گردشگری برزیل

10 جاذبه گردشگری برزیل

   کشور برزیل یکی از زیبا ترین و جذاب ترین کشورهای قاره آمریکاست که نیمی از جنوب آمریکا را فرا گرفته است و پنجمین کشور بزرگ در جهان است. سواحل شن سفید، جزایر گرمسیری، کلان شهرهای پر از موسیقی و شهرهای استعماری جذاب در 7500 کیلومتر خط ساحلی طولانی قرار دارند که بر جذابیت و توریسیتی بودن این کشور می افزایند. برترین جاذبه های گردشگری این کشور شامل: آبشارهای با ابهت، تالاب های پر از حیات وحش، بیابان های بکر و جنگل های انبوه آمازون است که کماکان  چندین قبایل جدا از هم و بدون هر گونه ارتباط با تمام نقاط جهان در آن زندگی می کنند. در این مطلب سعی داریم داریم ده چاذبه گردشگری کشور برزیل را به شما معرفی کنیم. 

1. مسیح نجات دهنده (Christ the Redeemer)

   جاذبه گردشگری شماره یک کشور برزیل مجسمه مسیح نجات دهنده است که یکی از مجسمه های معروف عیسی مسیح در شهر ریو دو ژانیرو است. این مجسمه در ارتفاع 700 متری کوه کُرکُوادو واقع شده است  و دارای 39.6 متر بلندی است که 9.5 متر آن فقط پایه مجسمه است. شهرت این مجسمه به قدری است که آن را تبدیل به نمادی در کشور برزیل و شهر ریو کرده است.

2. آبشارهای ایگواکو (Iguacu)

   آبشارهای ایگواکو یکی از شگفتی های طبیعی بزرگ جهان محسوب می شوند که در مرز برزیل و آرژانتین واقع شده اند. سیستم این مجموعه آبشارها از 275 آبشار در امتداد رودخانه ایگواکو تشکیل می شود که چشمگیرترین آن ها گلوگاه شیطان است که به شکل یو بوده و 82 متر ارتفاع دارد. این مجموعه آبشارها به شهرهای فوز دو ایگواکو در برزیل و پورتو یواسو در آرژانتین می رسند. 

3. رودخانه آمازون (Amazon River)

   رودخانه آمازون دومین رودخانه ی طولانی در جهان است که حدود 6400 کیلومتر طول دارد و تنها کمی از رودخانه نیل کوتاه تر است. رودخانه آمازون بزرگترین رودخانه ی حجیم دنیا است که تا کنون بیش از 3000 گونه ماهی در آن شناخته شده و هنوز هم گونه های جدید در حال کشف شدن می باشند. حوزه آمازون توسط باقیمانده جنگل های انبوه پوشیده شده و یک دهم از گونه های زنده جهان در آمازون زندگی می کنند. تورهای گردشگری در این کشور بیشتر برای قایقرانی در رودخانه آمازون از این جنگل ها دیدن می کنند. 

4.  کارناوال ریو (Rio Carnival)

   کشور برزیل یکی از کشورهای شاد جهان است که تقریبا در هر گوشه ای از آن، جشن و کارناوال برگزار شده و بهترین و شناخته شده ترین آن ها در رسیف همراه با اولیندا و سالوادور برگزار می گردد. بزرگترین و بهترین کارناوال برزیل، کارناوال ریو دو ژانیرو است. این کارناوال جشنی 4 روزه است که حدود دو میلیون نفر را هر روز در خیابان ها و تقریبا نیم میلیون خارجی را در طول این چهار روز به خود جذب می کند. این کارناوال در تمام جاهای ریو است، در خیابان ها، میدان ها، کافه ها، باشگاه ها، و تمام مکان های این شهر.

5. پانتانال (Pantanal) 

   پانتانال بزرگترین تالاب جهان می باشد که بیشتر در غرب برزیل قرار گرفته است اما گسترش آن به سمت بولیوی و پاراگوئه نیز می باشد. این تالاب به دلیل حیات وحشی که دارد مشهور است که یکی از جاذبه های مهم توریستی کشور برزیل محسوب می شود. برخلاف جنگل انبوه آمازون، در پانتانال حیات وحش واقعی قابل دیدن است. این تالاب محل زندگی یکی از بزرگترین یوزپلنگ های آمریکایی می باشد.

6. سواحل سالوادور (Salvador Beaches) 

   سالوادور مرکز ایالت باهیا بوده و دارای شهر استعماری جذاب ، موسیقی پرجنب و جوش و سواحل جذاب است. سواحل سالوادور شامل ورودی های آرام ، محیط ایده آل برای شنا ، غواصی و قایقرانی ، و همچنین ورودی های باز دریا همراه با موج های قوی محبوب موج سواران است. این سواحل توسط صخره ها احاطه شده اند و استخری طبیعی از سنگ را تشکیل داده اند که برای کودکان بسیار مناسب و ایده آل است. سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا برای موج سواری و تفریح به این سواحل می روند.

7. مرکز تاریخی اولیندا (Historic Center Of Olinda) 

   اولیندا یکی از شهرهای استعماری کشور برزیل است که در سواحل شمال شرقی برزیل درست در شمال رسیف واقع شده است. اولیندا دارای تعداد زیادی جاذبه توریستی از جمله منطقه ای تاریخی در مرکز شهر ، کلیساها و کارناوال است. بسیاری از کافه ها، رستوران ها، هنرمندان و صنعت گران ، جذابیت هایی را به محل های قدیمی شهر اضافه کرده اند و نمای تاریخی شهر را به خوبی به تصویر کشیده اند. 

8. فرنادو د نورنها (Fernando de Noronha) 

   فرنادو د نورنها مجمع الجزایری زیبا با سواحلی بکر ، مناظر و حیات وحش است که در 354 کیلومتری سواحل شمال شرقی برزیل واقع شده است. این مجمع الجزایر در سال 1503 توسط آمریکو وسپوچی کشف شد و قبل از سلطه پرتغال در سال 1737 ، به طور موقت توسط هلندی ها و فرانسوی ها اشغال شده بود. امروزه تنها بزرگترین جزیره از 21 جزیره، جمعیتی حدود 3500 نفر دارد.  آب گرم در کل طول سال و دید بسیار خوب حتی در عمق 50 متری در این جزیره ها، آن ها را به مکان ایده آلی برای غواصان تبدیل کرده است.

9. تئاتر آمازوناس (Teatro Amazonas) 

   تئاتر آمازوناس یا آمازون، خانه اپرا در مانائوس، در قلب جنگل آمازون می باشد. این منطقه در روزهای اوج تجارت لاستیک، با استفاده از موادی از سراسر جهان، با مبلمانی از پاریس، سنگ مرمر ایتالیا و فولاد انگلستان ساخته شد. خارج از ساختمان، گنبدی با 36000 کاشی و سرامیک با رنگ پرچم ملی برزیل پوشیده شده است. اولین نمایش این سالن تئاتر در 7 ژانویه سال 1897 توسط اپرای ایتالیایی اجرا گردید. خانه اپرا بعد از اینکه تجارت لاستیک کاهش یافت و مانائوس منبع اصلی درآمدش را از دست داد ، تعطیل شده و به مدت 90 سال نمایش فردی در این تئاتر انجام نمی شد تا اینکه در سال 1990 مجدداً بازگشایی شد و به مکانی تاریخی و توریستی در برزیل تبدیل شد. 

10. اورو پِرتو (Ouro Preto)

   اورو پِرتو یکی از بهترین شهرهای استعماری در برزیل می باشد که به معنی "طلای سیاه" است و در پایان قرن 17 تاسیس شد. این شهر به سرعت تبدیل به مرکز کشف طلا توسط مهاجران در ایالت میناس گِرایس گردید. این شهر شامل معماری استعماری پرتغال است، در حالی که ساختمان های مدرن باید به معیارهای تاریخی پایبند باشند. کلیساهای قرن 18 و 19 با طلا تزئین شده بودند و مجسمه های الیجادینهو ، اورو پِرتو را تبدیل به محبوب ترین جاذبه ی توریستی در برزیل کرده اند.

10 جاذبه گردشگری برزیلReviewed by اول تور on Jan 19Rating: 3.010 جاذبه گردشگری برزیلکشور برزیل یکی از کشورهای پرجاذبه قاره آمریکا است که سالانه تعداد زیادی گردشگر برای دیدن جاذبه های توریستی به این کشور سفر می کنند. در این مقاله جاذبه های گردشگری برزیل را به شما معرفی می کنیم.

کشور برزیل یکی از کشورهای پرجاذبه قاره آمریکا است که سالانه تعداد زیادی گردشگر برای دیدن جاذبه های توریستی به این کشور سفر می کنند.

2 دیدگاه ها

  1. کتی گفت:

    من همیشه آرزو داشتم رودخانه برزیل رو از نزدیک ببینم .

  2. لعیا.نمازی گفت:

    عالییییی ممنون بابت این مطلب

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی