جاهای دیدنی آلبانی

جاهای دیدنی آلبانی

بهترین جاهای دیدنی آلبانی

جاهای دیدنی آلبانی

جاهای دیدنی آلبانی

      کشور آلبانی در جنوب شرقی قاره اروپا، در همسایگی کشورهای یونان، مقدونیه و مونته نگرو قرار گرفته است. این کشور و پایتخت زیبای آن، تیرانا، به تازگی مورد توجه توریست ها قرار گرفته است و از نظر گردشگری در حال رشد است. تیرانا یکی از بهترین مناطقی است که از طریق آن می توانید آلبانی واقعی را درک کنید.این کشور از جنوب شرق با یونان، از شمال با مونته‌نگرو، از شمال شرق با صربستان و ، از شرق با مقدونیه همسایه است.در غرب این کشور دریای آدریاتیک قرار دارد. سرزمین کنونی آلبانی از زمان پیش از تاریخ سکونتگاه بشر بوده است.این کشور به دلیل، قرار گرفتن در مسیر امپراتوری‌هایی چون روم، عثمانی، بیزانس و یونانی‌ها در طول تاریخ شاهد خشونت‌ها و جنگ‌های زیادی بود 

  • خیابان مراد توپتانی 

در شهری که خیابان هایش با ماشینها احاطه شدند، این خیابان مخصوص پیاده روی، درست مثل یک نفس تازه عمل می کند. خیابان مراد توپتانی (Murat Toptani) خیابانی سه بخشه است که در آن می توانید مراکز خرید، رستوران ها و کافه های متعددی را ببینید. این خیابان که نامش از یک شاعر معروف آلبانی گرفته شده است، یکی از بهترین مناطق این شهر برای خرید، وقت گذرانی و پیاده روی است. اگر قصد خرید سوغاتی را دارید، این خیابان یکی از بهترین مناطق شهر برای خرید سوغاتی های محلی است.

  • میدان اسکندربیگ

    به نظر می آید در تیرانا، تمام مسیر ها به میدان اسکندربیگ منتهی می شوند. نام این میدان، از قهرمان ملی آلبانی گرفته شده است و درست در مرکز شهر قرار دارد. این میدان و مجسمه ای از اسکندربیگ که در وسط آن قرار دارد، از نماد های معروف شهر تیرانا هستند و بازدید از آن جزو کارهایی است که باید در این شهر انجام بدهید. بدون بازدید از این میدان، سفرتان به تیرانا کامل نخواهد شد. در اطراف این میدان می توانید سری به خانه ی اپرا، موزه ی تاریخ ملی و کلیسای ارتودوکس بزنید.

  • مسجد ادهم بی

    کشور آلبانی به جمعت متنوع و چند فرهنگی بودن معروف است که می توانید این تنوع را در ساختمان های مذهبی و عبادتگاه های مختلف سطح شهر تیرانا ببینید. قدمت مسجد ادهم بی ( Et’hem Bey) که در مرکز شهر تیرانا قرار دارد، به دوران امپراطوری اوتومان بر می گردد. این مسجد برای مدتی بسته شد و دوباره در سال ۱۹۹۱ به روی عموم باز شد. اگر در زمان هایی غیر از ساعات نماز به این مسجد بروید، می توانید از آن بازدید کنید.

  • موزه تاریخ ملی

    این موزه با داشتن بیش از ۴۷۵۰ اثر تاریخی، بزرگترین موزه ی کشور آلبانی به شمار می آید. اگر از عاشقان تاریخ هستید، این موزه بهترین انتخاب برای وقت گذرانی در شهر تیرانا است. در اینجا می توانید حتی قبل از ورود به موزه، چیزهای زیادی را درباره تاریخ آلبانی بدانید. چرا که تابلوی موزاییکی بزرگی در دیوار جلوی این موزه نصب شده است که دوره های مختلف تاریخ آلبانی را به تصویر کشیده است. اگر دوست دارید درباره ی تاریخ و فرهنگ آلبانی بیشتر بدانید، حتما در سفرتان به تیرانا سری به این موزه بزنید.

  • هرم انوار هوکسا

    اگر فکر کرده اید که اهرام را فقط در مصر می توانید ببینید ، اشتباه می کنید! هرم انوار هوکسا (Enver Hoxha) در سال ۱۹۸۸ به عنوان یک موزه ساخته شد. این هرم توسط دختر یک رهبر آلبانیایی، برای بزرگداشت او ساخته شد. این یادبود منحصر به فرد که به نام هرم تیرانا هم شناخته می شود، به سمبلی برای دوران های گذشته ی آلبانی تبدیل شده است. این هرم در طول دوره های مختلف تغییر کاربری داده است. اگر به دنبال دیدن یک بنای متفاوت هستید، در سفرتان به تیرانا حتما سری به این یادبود معروف بزنید.

جاهای دیدنی آلبانیReviewed by تور ارزان on Feb 27Rating: 3.5جاهای دیدنی آلبانی کشور آلبانی در جنوب شرقی قاره اروپا، در همسایگی کشورهای یونان، مقدونیه و مونته نگرو قرار گرفته است. این کشور و پایتخت زیبای آن، تیرانا، به تازگی مورد توجه توریست ها قرار گرفته است و از نظر گردشگری در حال رشد است.

کشور آلبانی در جنوب شرقی قاره اروپا، در همسایگی کشورهای یونان، مقدونیه و مونته نگرو قرار گرفته است. این کشور و پایتخت زیبای آن، تیرانا، به تازگی مورد توجه توریست ها قرار گرفته است و از نظر گردشگری در حال رشد است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی