معبد اسب سفید چین

معبد اسب سفید چین

معبد اسب سفید دیدنی های چین

معبد اسب سفید چین

   معبد اسب سفید، که حدود هفت مایل دور از شهر لوایانگ قرار دارد، دارای معماری عظیم و قدیمی است که بیش از 1900 سال باقی مانده است.
در سال 64 سلسله هان (25-220) امپراتور مینگ هیئتی یکی از مردان خود را برای مطالعه بودیسم به دنیای غرب فرستاد. پس از سه سال، با دو راهب برجسته هندی، مونتنگ و زو فالان، بازگشت. آنها با یک اسب سفید را که از بودایی ها  بود به همراه آورده بودند . این اولین بار بود که بودیسم در چین ظاهر شد.
امپراتور برای ابراز لطف خود به دو راهبان و اسب سفید خود دستور ساخت صومعه ای را داد که در سال بعد نام معبد اسب سفید را به خود گرفت . در طول این زمان، دو راهبه، مشغول ترجمه ساتراس در معبد بودند تا اینکه سوتراس چینی "چهل و دو فصل سوترا" را به اتمام رساند، که بسیاری از راهبان را جذب کردن و به این معنی بود که این معبد مرکز فعالیت های بودایی در چین شد. به همین دلیل است که معبد به عنوان "خانه مؤسس" و "مهد بودیسم در چین" نامیده می‌شود.
معبد اسب سفید با درختان کهن سبز پوشیده شده و به نظر می رسد مکانی رسمی و آرام است. در خارج از دروازه استخری با حصارهای اطراف و ماهی های دوست داشتنی در آب وجود دارد. پس از عبور از استخر از طریق یک پل سنگی، میتوانید به معبد وارد شوید. به شرق و غرب دروازه های مقبره Moteng و Zhu Falan، که یکی از شش جاذبه ی معروف این مکان است.  

تالار پادشاهان آسمانی

   این سالن در اصل در سلسله یوان ساخته شده است. در وسط سالن یک مجسمه Buddha - Maitreya نشسته است. گفته شده است که بودا یک بار به عنوان یک راهب گدا با یک کیف پول ظاهر شده، که در واقع این مجسمه نماد تمام گنجینه های جهان تجسم شد. این تالار از چوب ساخته شده است که بیش از 50 اژدها زنده دارد و به طور حتم یک نمونه قابل توجه از فرهنگ سلسله چینگ (1644-1911) است. در هر دو طرف Maitreya، مجسمه چهار پادشاهان بزرگ آسمانی ایستاده است. هر یک از آنها سلاح های مختلفی را نگه می دارد و هر چهار مجسمه خاكی در طول سلسله چینگ ساخته شده است. 

 

تالار بزرگ بودا

   این سالن دارای جذاب ترین معماری در کل معبد است. سقفی با پارچه های نفیس پوشیده دارد . مجسمه ای از پدربزرگ بودایی ساکیومونی در وسط سالن ایستاده است.

 

سالن هدایت

   این سالن است که در آن Amitabha پرستش می‌شود و کوچکترین مجسمه در معبد اسب سفید است. این بودا مسئول ارواح غرب است. در سمت راست و چپ آن ها Bodhisattva به ترتیب مهتاب و الهه رحمت قرار دارند. هر دو مجسمه از خاک رس و در زمان سلسله چینگ ساخته شدند.

 

تالار ماهاویرا

   این سالن با شکوه ترین سالن تزئین شده در معبد است. سقفی با الگوهای رنگارنگ لوتوس حکاکی شده و دیوارهایی با هزاران مجسمه چوبی از شخصیت های بودایی آویزان شده است. در مرکز سالن، یک حرم دو طبقه آپارتمان مانند به نام Buddhist قرار دارد که با پرنده های درحال پرواز و اژدها های پیچیده غول پیکر طراحی شده است که حرم را زیبا می کند. سه تندیس Sakyamuni، Amitabha و بودا در اطراف این مکان قرار دارد که همه آنها از ابریشم و شاهپور ساخته شده اند. هر یک تنها سه تا پنج کیلوگرم وزن دارد (حدود هفت تا یازده پوند). رنگ این مجسمه ها همچنان تا امروز به همان اندازه تازه هستند که اولین بار در طول سلسله یوان تولید شد. آنها گنجینه های  باارزش ملت هستند.  

 

تراس خنک و پاک

   این تراس در بلوک بالایی ساخته شده و در حیاط پشت معبد که در آن sutras و چهره های بودایی، که توسط اسب سفید به ارمغان آورد، قرار دارد . این محل نیز جایی است که دو راهبان هندی در طول سلسله شرقی هان، sutras را در آن ترجمه کردند. این تراس نخستین جایی بود که Sutras بودایی در چین ترجمه شد و به همین دلیل یکی از مشهورترین مکان های این معبد است.

 

معبد اسب سفید چینReviewed by اول تور on Nov 27Rating: 3.0معبد اسب سفید چینمعبد اسب سفید چین.این معبد در سال 68 میلادی ساخنه شد که نخستین معبد بودایی ساخته شده در چین می‌باشد. این معبد باستانی در خارج از دیوارهای پایتخت شرقی هان قرار دارد. این معبد چندین بار در سال های 1937 بعد از انقلاب فرهنگی و در 1950 در زمان حکومت پادشاهان مینگ و چینگ.

بهترین جاهای دیدنی چین – معبد اسب سفید چین – تور ارزان چین – راهنمای تور چین – جاذبه های گردشگری چین

1 دیدگاه

  1. sohrab aghaee گفت:

    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی