پل نانجینگ یا پل خودکشی چین

پل نانجینگ یا پل خودکشی چین

جاذبه های توریستی چین ، پل نانجینگ یا پل خودکشی

پل نانجینگ یا پل خودکشی

پل نانجینگ یا پل خودکشی:

 

معرفی پل نانجینگ:

بزرگترین رودخانه آسیا، رودخانه ی یانگ تسه است که با اسم چانگ جیانگ هم معرفی می شود.این رود بسیار طویل و عظیم بخش های جنوبی و شمالی کشور چین را از هم جدا می کند.

درازای این رود بزرگ در حدود ۶۳۸۰ کیلومتر است و بر روی آن پل های متعددی احداث شده اند که هر کدامشان گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند و یکی از قطب های گردشگری چین محسوب می شوند، یکی از مشهور ترین و البته بزرگترین پل های احداث شده کشور چین بر رود یانگ تسه نانجینگ (Nanjing) است که متاسفانه اغلب طرفداران آن کسانی هستند که برای خودکشی به سمت آن کشیده می شوند. شهرت این پل هم دقیقا به همین خاطر است.

 پل نانجینگ در استان جیانگ‌سو (Jiangsu)در منطقه نانجینگ احداث شده و در شبانه روز بسیار شلوغ و پر تردد است.

پل نانجینگ یا پل خودکشی دارای دو طبقه است، بخش فوقانی آن بخشی از بزرگراه ۱۰۴ چین و قسمت پایینی آن راه آهن پکن-شانگهای را در بر می گیرد. این پل نقش حائز اهمیتی در سیستم حمل و نقل چین دارد و روزانه تقریبا  ۸۰۰۰۰ اتومبیل و ۲۰۰ قطار از آن می گذرند. قسمت فوقانی پل نانجینگ ۴۵۸۸ متر و طبقه پایین که راه آهن است دارای ۶۷۷۲ متر طول دارد. این پل 9 رابط بسیار بزرگ دارد که هر کدامشان حدودا 160 متر هستند.

نانجینگ سومین سازه ای است که با طراحی خیلی بزرگ روی رود چانگ چیانگ احداث شد، دقیقا بعد از دو پل ووهان (Wuhan) و چونگ کینگ (Chongqing).خصوصیات ساختاری این پل را مورد بررسی قرار می دهیم تا شاید بیشتر متوجه دلیل محبوبیت آن برای پایان دادن به زندگی شویم.

سازه پل  نانجینگ از فولاد بسیار مستحکم و سخت است، ۱۹.۵ متر عرض و پیاده رویی با عرض ۴.۵ متری در طرفین آن وجود دارد. این پیاده رو به رهگذران فرصت می دهد با به راحتی از چشم اندازهای رودخانه یانگ تسه دیدن کنند و شاید غرق در تفکراتی منفی به پایان دادن به زندگی شوند. بلندی نانجینگ حدودا ۷۰ متر است، ۱۰ پایه بزرگ دارد و ۹ دهانه. 

پل نانجینگ در سال ۱۹۶۸ میلادی ساخته شد و از همان دوره به سمبلی از عظمت صنعت نظام کومونیستی کشور چین مبدل گردید و همیشه سبب غرور این کشود بود تا وقتی که لقب پرطرفدارترین پل برای خودکشی را به خود اختصاص داد.

حقایق جالب توجهی که باید درمورد پل نانجینگ و خودکشی هایش بدانید:

- با اینکه چین امکانات زیادی دارد و ساخت پل و افتتاح آن 8 سال زمان برده است.

 -در کشور چین هر 2 دقیقه یکبار یکنفر دست به خودکشی می زند که به کاهش سطح امید به زندگی برمی گردد.

 - خیلی از محصلان چینی خودشان را از روی پل به پایین پرت می کنند که علت آن فشار بیش از حد نظام آموزشی بر دانش آموزان و بخصوص ترساندن آنها از نیافتن کار و شغل مناسب است.

- بیشتر عابران یا رانندگان، کسانی که می خواهند خودکشی کنند را از مرگ نجات می دهند.

 - خودکشی در چین امروزه یک عمل بسیار عادی محسوب می شود چون فشار روانی زیادی بر روی مردم چین وارد می شود.

 - چنانچه مشکل خودکشی در این پل حل شود به لحاظ بزرگی و زیبایی می تواند یکی از جاذبه های دیدنی چین باشد.

پل نانجینگ یا پل خودکشی چینReviewed by اول تور on Jan 25Rating: 3.0پل نانجینگ یا پل خودکشی چین پل نانجینگ یا پل خودکشی چین . این پل یکی از بزرگترین پل های چین است که روی رودخانه یانگ تسه قرار دارد .  

پل نانجینگ یا پل خودکشی چین . این پل یکی از بزرگترین پل های چین است که روی رودخانه یانگ تسه قرار دارد .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی